دبیر کل حزب ندای ایرانیان: با وجود بیکاران زیاد در کشور ،شعار مرگ بر آمریکا صحیح نیست

به گزارش میانا به نقل از چهارفصل، عصرروز گذشته  نشست پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج با دبیرکل حزب ندای ایرانیان در محل این دانشگاه برگزار شد.

 

در این نشست مجید فراهانی دبیرکل حزب ندای ایرانیان در خصوص ۱۳ آبان، شعار مرگ بر آمریکا، برجام و همچنین مشکلات اقتصادی در کشور موضوعاتی را مطرح کردند.

 

دبیرکل حزب ندای ایرانیان ابراز کرد: اصلاح‌طلبان در اصل با استکبارستیزی مخالفتی ندارنداما در روش ها تفاوت وجود دارد و شعار «مرگ بر آمریکا» را باید در عمل محقق کنیم.

 

مجید فراهانی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج با بیان اینکه شعار اصلی انقلاب اسلامی «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» است، اظهار کرد: ‌هدف اصلی انقلاب رسیدن به اهداف مندرج در این شعار بود.

 

وی افزود: در سه عرصه اقتصاد، فرهنگ و سیاست ملت ایران آرمان هایی را دارند که در یک صد سال مبارزه به ثمر رسیدند.

 

فراهانی گفت: در عرصه سیاسی، آزادی به معنای آزادی سیاسی و رهایی ملت از دست استبداد سیاسی و شکل گیری نظامی بر پایه رأی مردم و خرد جمعی بود وانقلاب اسلامی واکنش به نظام وسیستم دیکتاتوری بود که در طول قرن ها بر کشور سایه انداخته بود.

 

وی گفت: در عرصه فرهنگی، شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به معنای حاکمیت معنویت،حاکمیت دیانت، حاکمیت آزادی اندیشه و تعامل فکری اندیشمندان و روشنفکران  و صاحب نظران بود و در اقتصاد هم منظور توسعه کشور و بهره مند شدن احاد مردم از منابع موجود در کشور بوده است.

 

فراهانی بیان کرد: اگر ملت تصمیم گرفتند انقلاب کنند برای رسیدن به آرمانهای خاصی بود نه انقلاب برای انقلاب زیرا انقلاب برای رسیدن به آرمان استقلال، آزادی و جمهوریت قابل پذیرش است.

 

دبیر حزب ندای ایرانیان گفت: ما هیچ وقت دشمن دائم و دوست دائم نداریم اما منافع دائم داریم و هدف ما حداکثر سازی منافع ملی، توسعه همه جانبه کشور، رفع مشکلات اقتصادی، توسعه فرهنگی، سیاسی واقتصادی است.

 

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه شعار مرگ برآمریکا شعاری سیاسی نیست بلکه شعاری ضد استکباری ودر محکومیت کشته شدن هزاران نفر از افرادی است که در ویتنام، ژاپن، ایران وعراق و.. کشته شدند گفت: ژاپن بیشتر از آمریکا ضربه دیده است یا ایران؟ کشور ژاپن و چین کمونیست به لحاظ مبنایی با آمریکا مخالفت دارند و در تسخیر بازار های اقتصادی آمریکا حرکت کرده اند.

 

وی درادامه افزود: یکی از مسئولان ایرانی گفت در صحبت باسفیر ژاپن به وی  گفتم چطوری شعار مرگ بر آمریکا را پاسخ می دهید؟ سفیر ژاپن گفت: ما مرگ بر آمریکا را اینجوری می گوییم که روی میز رییس جمهور آمریکا تلفن پاناسونیک، تلویزیون سونی و محصولات ژاپنی هست.

 

فراهانی تاکید کرد: به جای حرکت متعصبانه بی حد و بی منطقی که در آن هیچ منفعت ملی برای مملکت ندارد به صورت مبنایی با آمریکا مخالفت کنیم.اختلاف ما در روش هاست و همواره شعار نمی تواند جای شعور و عقل و منطق را بگیرد.

 

وی افزود: باید گسترش بازار، توسعه و کسب و کارجای شعار را بگیرد. باید با عقل و منطق با ارج نهادن به روشن فکران و صنعت گران، با صدور خدمات فنی مهندسی، با تحولات تکنولوژیکی با پذیرفتن تعاملات فنی شعار مرگ برآمریکا را محقق کرد این افتخار ما نیست که صادرات فحشا به امارات داشته باشیم در عین اینکه منابع عظیم نفتی و مالی داریم.

 

 

فراهانی در ادامه گفت: افتخار نیست که ۳۰ درصد از فارغ التحصیلان ما بیکار باشند اما ما شعار مرگ بر آمریکا سر بدهیم زیرا ما می گوییم حداکثر سازی منافع ملی و قدرتمند کردن جمهوری اسلامی باشد.

 

وی گفت: حزب ندای ایرانیان به معنای نسل دوم اصلاح طلبان و نوید دوباره اصلاحات به عنوان یک حزب اصلاح طلب خون جدیدی در رگ های اصلاحات کشور با شعار توسعه طلبگی و اصلاحات گام به گام  با محوریت مدارا است و این حزب هیچ گونه ارتباطی با اهالی فتنه و فتنه گران ندارد چون در آن زمان شروع به فعالیت نکرده بود.

 

دبیر کل حزب ندای ایرانیان د رپاسخ به سوال دانشجویی در رابطه با اینکه در ۱۳ آبان و گروگان گیری آمریکایی ها در ایران که پرسید کجای تاریخ بشریت گروگان گیری افتخار است چون ۱۳ آبان روز آزادی خواهی است گفت: آنچه مهم است در تحلیل مواضع سیاسی این است که فعالیت سیاسی و مواضع سیاسی شرایط مشخص و بر اساس موارد مشخصی که اتفاق افتاده  بررسی شود یعنی اینکه موضع معلوم در شرایط معلوم  و بر اساس مقتضیات زمان و مکان خاص خود بررسی شود و این از اشتباهات همیشگی ماست که کار سیاسی را از زمان و مکان خودش خارج کرده ودر زمان و مکان دیگری نشاش می دهیم.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر اشغال کنندگان سفارت آمریکا ازعواقب این اقدامشان مثلا احساس خطر دیگر کشورها از حضور سفیرشان در ایران نگران شوند، اطلاع داشتند باز هم اینکار را می کردند؟ اظهار کرد: اگر یک عمل سیاسی مبتنی بر رضایت ملت و اراده ملت انجام بگیرد و بر اساس نظر و خرد جمعی باشد قابل تایید است.

 

دبیرکل حزب ندای ایرانیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا دولت در بحث انتقاد به منتقدین خودی هم رحم نمی کند وبه وزیر خود هم مفت خور می گوید و در مباحث اقتصادی قبل و بعد از برجام اظهارات متنقاضی در مورد تاثیر تحریم ها گفته اند وچرا با تفکر مردم بازی می کنند؟ پاسخ نداد و گفت:برای ما شفاف نبوده که چرا بسیج دانشجویی در ۸ سال دوره احمدی نژاد هیچ چیزی نگفتند تا بابک زنجانی ها  و اختلاس ها و انحراف های کلانی مثل مشایی ایجاد شد و ۸ سال فساد و تبعیض در کشور حاکم بوده یکبارهم انتقاد نکردند اما الان اینگونه بیان می فرمایند؟…

 

فراهانی در پاسخ به سوال دیگری در مورداینکه  37 سال از انقلاب گذشته و هر ساله شعار مرگ بر آمریکا می دهیم این سوالها چه بازخورد مثبتی برای ما داشته است؟ و نقش حزب ندا در کمک به مشاوره دولت روحانی در گشایش و عبور از برجام چه می تواند باشد؟ گفت: در توسعه اقتصادی دولت آقای روحانی باید همین گونه موفقیتی را که در برجام داشته است را ادامه دهد.

 

وی در ادامه گفت: هدف تمام دشمنان در سالهای گذشته انزوای ایران بوده وقبل از این محافظه کاران تندروی آمریکایی تلاش کردند با همکاری صهیونیست ها نگذارند ایران  از انزوا خارج شود. اگر کسانی در داخل مثل حسین شریعتمداری، دوستان احمدی نژاد و جبهه پایداری ها تلاش می کردند که دولت نتواند در برجام به موفقیت برسد اینها هم مثل تندروهای غرب حرف می زدند ودقیقانظر و عقیده و حرف های نتانیاهو را شریعتمداری در کیهان تیتر می کرد و در نهایت می توان گفت هدف مخالفین داخلی برانداختن دولت روحانی وترجیح دادن منافع کوتاه مدت سیاسی بر منافع بلند مدت کشور است.

 

وی در ادامه افزود: حزب ندای ایرانیان در تلاش است که در انتخابات آینده در جبهه اعتدال گرایان و اصلاح طلبان با تغیر آرایش سیاسی مجلس قدم های خوبی بردارد.

 

دبیرکل حزب ندای ایرانیان ‌در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اسم ندای ایرانیان تا چه اندازه با فتنه ۸۸ همخوانی دارد، افزود: این حزب در کل یک سال است که شروع به کار کرده و کمتر از یک ماه از صدور پروانه فعالیتش‌ می‌گذرد‌ و نسل دوم اصلاح‌طلبان است و نوید این را می‌دهد که خون تازه‌ای در رگ‌های اصلاحات جاری کند.

 

وی همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص موفقیت‌ها در برجام گفت: موفقیت در برجام متعلق به ظریف نیست بلکه اراده حاکمیت در آن بود که از مقام معظم رهبری گرفته تا رئیس‌جمهور و مسئولان و مردم در آن نقش داشتند.

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *