مشروح سخنرانی مشاور عالی ولی فقیه در سپاه پاسداران در دانشگاه آزاد میانه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا،  مشاور عالی ولی فقیه در سپاه پاسداران، در مراسم یادواره شهدای دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه که با حضور مسئولین ادارات، لشکری، بسیجیان، اعضای هیئت رئیسه، استادان، دانشجویان و کارکنان این واحد دانشگاهی در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد بیان کرد: اگر ما تداوم بخش را شهیدان باشیم، ره گم نکرده و به بیراهه نخواهیم رفت.

وی با اشاره به سالروز ۱۳ آبان، دانشجو و دانشگاه را نوعی تعلق به این روز دانست و عنوان کرد: دانشگاه و دانشجو، پیوندی عمیق با انقلاب اسلامی و نهضت حضرت امام دارد و در طی ۳۷ سال گذشته نقش برجسته­ای در شکل­گیری انقلاب داشته است.

سردار جوانی در مورد سه حادثه مهم در ۱۳ آبان­سال­های ۴۳، ۵۶ و ۵۸ اظهار کرد: در این روز بزرگ سه حادثه مهم و تاریخی داریم. ۱۳ آبان سال ۴۳ تبعید حضرت امام بود، در سال ۵۶ کشتار دانشجویان به دست نیروهای رژیم مستبد پهلوی و در سال ۵۸ سالروز حرکت حماسی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا می باشد.

این مسئول خاطر نشان کرد: این انقلاب به ملت ایران، عزت، شرف، حق طلبی و هویت دینی و اسلامی بخشید و این هویت دینی بر پایه آزادی و عدالت خواهی، بندگی و اطاعت از خدا، دفاع از مظلوم و ایستادگی در مقابل ظلم است.

یادگار دوران هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه این هوین دینی ملت ایران، دشمنان زیادی را به صحنه آورد افزود: در نظام بین الملل کنونی این هویت قابل قبول نیست، چون در آن نظام ساختار قدرت به گونه­ای است که متأسفانه نظام سلطه­گری و سلطه پذیری شکل گرفته و بر اساس قدرت می باشد.

وی تأکید کرد: حضرت امام، آمریکا را به درستی به عنوان شیطان بزرگ یاد کرده زیرا آمریکا کشوری استکباری با خلق و خوی زورگویی است. بر مبنای قدرتی که دارد، حرف خودش را بر دیگران تحمیل می کند و این یعنی استکبار جهانی و پرچمدار جبهه باطل.

دکتر جوانی اذعان کرد: ملت بزرگ ایران بر اساس آموزه­های دینی خود قیام کرد تا پیروز میدان گردید و انقلاب اسلامی به نتیجه رسید و پرچمدار حق شد و بر روی پرچم­هایی که بر دستان شهیدان ما بود، شعارهایی با مضامین آیه­های قرآنی نوشته شده بود.

مشاور عالی ولی فقیه در سپاه، سخنان حضرت امام خمینی(ره) در سال ۵۷ را حرف انبیایی و آسمانی از جنس حضرت ابراهیم، موسی، عیسی و رسول اکرم(ص) دانست و گفت: در انقلاب اسلامی اتفاق مهمی که رخ داد، پیروان حق، خداجویان، حق طلبان در قلمرو جغرافیایی ایران صاحب حکومت و قدرت شدند و دشمنان دانستند که این ملت در مقابل ظلم و ظالمان می ایستند و یار مظلومان بوده و به دنبال اعتلای کرامت انسانی، مدینه فاضله و رشد و تعالی انسان­ها هستند.

وی اضافه کرد: امروز به برکت خون این شهیدان، قدرت ایران به قدرت بی نظیر و راهبردی در منطقه و حتی جهان تبدیل شده و دشمن فهمید که ما در حوزه­های مختلف پیشرفت کرده­ایم، جبهه­ای را در منطقه علیه انقلاب اسلامی شکل داده است که به نتیجه نخواهد رسید.

دکتر جوانی در پایان در مورد تهدیدات امروزی ملت ما با وجود جریانات و گروه­های مختلف شکل گرفته در داخل کشور و بیداری دانشجویان و استادان و همچنین حضور آنها در صحنه و مقابله با این جریانات سخنانی را بیان نمود.

دکتر علی سلمان پور رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در سخنان خود، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مایه بقای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز ایران اسلامی در عرصه های ملی و بین المللی بر قلل رفیع و منیع افتخار ایستاده است و تکریم و تعظیم از مقام شامخ شهدا یک وظیفه و ضرورت غیر قابل انکار می باشد.

وی افزود: شهدا با تأسی از اعمال و رفتار حضرت امام حسین(ع) درس فداکاری، وفاداری، ازخود گذشتگی، شجاعت، شهامت و صداقت آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رسانیدند و در راه دفاع از اهداف نظام مقدس اسلام جان فشانی نموده و حماسه­ای جاوید آفریدند.

در ادامه مراسم، نورالدین عافی نویسنده کتاب نورالدین پسر ایران، از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و جانباز جنگ تحمیلی در مورد شهدا و جنگ به خاطره گویی پرداخت. گفتنی است این مراسم با شکوه به همت حوزه بسیج دانشجویی و معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار شد.

 

IMG_0145

IMG_0163

IMG_0212

IMG_0267

IMG_9889

IMG_9911

IMG_9934

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *