اتمام مراحل زیرسازی خط آهن میانه – بستان آباد تا تیرماه سال آینده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا :پور مهدی معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی شامگاه روز جمعه 14 آذر ماه 93 در برنامه کنکاش شبکه استانی سهند با بیان این موضوع که 150 پروژه مختلف ملی در سطح استان در حال اجرا است افزود :سیاست دولت در خصوص این پروژها اتمام  پروژهای نیمه تمام و تامین اعتبارات از طریق مشارکت بخش خصوصی است .

پور مهدی با اشاره به روند ساخت راه آهن میانه به تبریز به طول 120 کیلومتر ،اظهار داشت :در سال جاری 200 میلیارد تومان بودجه به این خط در نظر گرفته شده که تا کنون 70 درصد این مبلغ به این طرح تخصیص یافته است .

معاون عمرانی استاندار با بیان این موضوع که این طرح جزو طرح های عمرانی اولویت دار کشور می باشد ،اظهار داشت : کاهش فاصله تردد در خط ریلی تهران – تبریز و همچنین کاهش آمار تصادفات جاده ای در مسیر میانه – تبریز از جمله فواید احداث آن است .

پوری مهدی با اشاره به در نظر گرفتن منابع مالی در بودجه سال 94 دولت به پروژه راه آهن میانه – تبریز ،خاطرنشان کرد : زیر سازی این خط ریلی تا شهر بستان آباد در حدود 90 دصد پیشرفت داشته است و امیداوریم تا پایان تیر ماه سال جاری شاهد اتمام آن باشیم .

وی با اشاره به این موضوع که بعد از اتمام مراحل زیر سازی مسیر ریلی میانه – بستان آباد ،مراحل تجهیز و خرید واگن های آن از طریق مشارکن بخش خصوصی و فایناس اجرا خواهد شد  ،افزود : مسیر ریلی راه آهن بستان آباد به تبریز نیز در حال حاضر در مرحله پیمان سپاری است .

پورمهدی با اشاره به متکی بودن منابع مالی دولت به درآمدهای نفتی، اظهار داشت : در حال حاضر 80 درصد اعتبارات دولت به بودجه جاری که همانا تامین حقوق کارمندان کشور است اختصاص می یابد و سهم منابع عمرانی از کل بودجه کشور 20 درصد می باشد .

وی همچنین بر تبدیل امکانات دولتی به سرمایه و دارایی به منظور تکمیل پروژهای نیمه تمام و در اختیار قرار دادن اختیارات به استانداری ها در این خصوص تاکید کرد .

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *