متولیان فرهنگی زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنند/۱۰۰۰دختر میانه ای فاقد جهزیه هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حجت الاسلام والمسلمین حامدی امام جمعه شهر میانه در خطبه های نماز امروز جمعه ۱۷ مهرماه در جمع پرشور نمازگزان در محل مسجد جامع این شهر، با تبریک فرا رسیدن روز خانواده و هفته ملی کودک، با اشاره به این موضوع که خانواده به عنوان اولین رکن تشکیل اجتماع و از آیات بزرگ الهی است، افزود: پایه تکامل انسان ها در جامعه و در طول حیات خود در نهاد مقدس خانواده میسر می باشد.

امام جمعه میانه انسان سازی و تحویل افراد شایسته به جامعه را از دیگر ثمرات نهاد خانواده برشمرد و اظهار داشت: متاسفانه در سایه غفلت متولیان فرهنگی کشور، شاهد بالا رفتن سن ازدواج در جامعه ایرانی و اسلامی هستیم.

وی توطئه های دشمنان در افزایش بی میلی به ازدواج در بین جوانان کشور در کنار مشکلات فراوان داخلی از جمله  اشتغال و اقتصاد از مهم ترین عوامل پیش روی کاهش آمار جمعیتی کشور برشمرد و مقابله با آن را نیازمند توجه جدی مسئولین و متولیان امر عنوان کرد.

خطیب جمعه میانه تصریح کرد: افزایش سن ازدواج است که مضرات بسیار زیادی برای جوانان دارد و سبب می ‌شود که نشاط و شادابی در زندگی کم‌تر شود و نبود شادابی نیز مسبب بسیاری از انحرافات اخلاقی است.

حامدی افزایش محبت و مودت خداوند در جامعه را در سایه سنت حسنه و الهی ازدواج دانست و تصریح کرد: در کمال تاسف در حال حاضر هزار نفر از دختران میانه ای تحت پوشش کمیته امداد و مراکز خیریه با مشکل تهیه جهزیه برای ازدواج روبه رو هستند.

وی خواستار مشارکت و همدلی بیشتر مردم و خیرین در راستای تامین جهزیه این افراد از طریق مراکز خیریه و کمیته امداد امام خمینی شهرستان میانه شد.

حجت الاسلام حامدی با اشاره به فرا رسیدن روز پنجشنبه ۲۳ مهر ماه و آغاز هفته امر به معرف و نهی از منکر، تصریح کردند: تمام فرائض اسلام در برابر دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر مانند نسبت قطره به دریا است، و اگر این دو فریضه در جامعه به خوبی اجرا نشود مابقی فرائض اجرا نخواهند شد.

امام جمعه میانه با بیان این موضوع که دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و دور کردن مردم از انجام شعائر اسلامی از همه ظرفیت خود استفاده می‌کند. اظهار داشت: پس از سالها قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس تصویب و برای اجرای ابلاغ شد و می بایست راهکارهای عملی آن در جامعه به سرعت اجرایی شود.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ایام ماه محرم و صفر بر لزوم دوری از عزاداری های غیر عقلانی تاکید کرد و افزود: ایام عزداری سرور و سالار شهیدان و روز تاسوعا و عاشورای حسینی بار دیگر تمامی توطئه های دشمنان را خنثی خواهد کرد.

خطیب جمعه میانه با اشاره به فاجعه تلخ منا در طول روزهای گذشته، این اتفاق را نشان دهنده بی کفایتی آل سعود در سرپوش گذاشتن به ابعاد مختلف این فاجعه، اظهار داشت: افکار عمومی و سران کشورهای اسلامی همچنان خواستار روشن شدن علل و عوامل  دخیل در این فاجعه می باشند.

حامدی فرمایشات مقام معظم رهبری (مد) در این راستا را تاثیر گذار دانست و افزود: امیدواریم با تشکیل کمیته حقیقت یاب، بزودی شاهد محو رژیم آل سعود و کوتاه شدن دست این رژیم حیوانی از امکان مقدس جهان اسلام باشیم.

امام جمعه میانه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران، مبنی بر سوء استفاده و دست آویز قرار دادن برخی افراد در بحث فعالیت های هسته ای و دوران پسا برجام در کشور، خاطرنشان کرد: بنا به فرمایشات رهبر انقلاب به هیچ عنوان با آمریکایی که از کوچکترین روزنه های کشور به منظور ضربه زدن و رسیدن به اهداف شوم خود بهره می برد، مذاکره نخواهیم کرد.

خبرنگار: امید کوهی

انتهای پیام/

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *