جامعه ما نیازمند سرزندگی و نشاط اجتماعی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حمید شکری در جشنواره فرهنگی ورزشی 'دا' که همزمان با سراسر کشور در روستای بالسین از توابع بخش کندوان میانه برگزار شد ، گفت: برگزاری جشنواره هایی این چنین به هویت بخشی جامعه و افراد آن کمک بزرگی می کند.

وی توجه به گذشته و اصالت فرهنگی کشور را از مهمترین اهداف اصلی این جشنواره عنوان کرد و گفت: هویت فرهنگی، مذهبی و خصلت ناب انسانی و اسلامی نیازمند توجه به گذشته ، باورها و ارزش های گذشتگان برای استمرار و پایداری آن است.

شکری با تاکید بر اینکه بازی های محلی و بومی به واسطه ورود فناوری های جدید در آستانه فراموشی است ، بر ضرورت شادابی و نشاط جامعه با برگزاری جشنواره های بومی و محلی تاکید و خاطرنشان کرد : سنت ها و ورزش های باستانی و اصیل ایرانی بخشی از هویت ما را تشکیل می دهند.

فرماندار ویژه میانه با اشاره به اینکه توسعه جامعه نیازمند سلامت جسمانی و روانی افراد است، اظهار امیدواری کرد با اجرای چنین برنامه هایی ، ورزش به یک مساله عمومی در جامعه تبدیل شود.

معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان نیز هدف از این جشنواره را احیا ، توسعه و ترویج ورزشهای سنتی و ایجاد نشاط و شادابی در بین بانوان از جمله در بین بانوان روستایی عنوان کرد.

پروین کرملو با بیان اینکه کلمه 'دا' در برخی از گویش های محلی به معنای مادر و در فرهنگ لغت نامه نیز به معنای بخشیدن و آفریدن است ، افزود: از آنجا که زنان ما نقش مهمی در زندگی دادن و آفریدن دارند این جشنواره تحت عنوان ' دا ' برگزار می شود.

جشنواره فرهنگی ورزشی (دا) ویژه بانوان به مناسبت گرامیداشت مقام شامخ زن و روز روستا و به یاد و حاطره شهدای زینبیه و شهید شاخص سال شهیده ایران قربانی، با حضور ۵۵۰ شرکت کننده از بخش کندوان در رده های سنی مختلف در روستای بالسین از توابع بخش کندوان میانه برگزار شد. 

برگزاری جشنواره و مسابقاتی در قالب غذاهای محلی، بازیهای سنتی بومی و محلی، در راستای ایجاد نشاط و شادابی در جامعه زنان روستایی و ارائه نماد مقاومت زنان ایران زمین در قالب جشنواره فرهنگی، ورزشی روستایی از جمله برنامه های اجرا شده در این جشنواره بود.

در پایان به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

جشنواره فرهنگی و ورزشی داو در ۲۷ نقطه از کشور به اجرا رسید.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *