کمرنگ شدن نکات منفی برجام امنیت ملی را خدشه دار می‌کند/قبول برجام به شکل فعلی مطالبات آمریکایی‌ها را افزایش می‌دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حسن هانی زاده کارشناس مسائل هسته‌ای در گفت و گو با خبرنگار دانا؛ در خصوص ارائه گزارش برجام از سوی مجلس اظهار داشت: به طور کلی برجام دارای یک سری نکات مثبت و منفی است که باید این نکات از سوی کارشناسان مخصوصا کمیته بررسی برجام که در مجلس تشکیل شده مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید نشست های مشترکی میان تیم مذاگره کشورمان و کمیته بررسی برجام تشکیل شود یادآور شد: باید راه کارهای جلوگیری از نفوذ دشمن به ایران و همچنین جلوگیری از زیاده خواهی‌های های آمریکا و غرب مورد بحث قرار بگیرد و راه هایی برای این کار پیدا شود.

این کارشناس مسائل هسته‌ای افزود: به نظر می رسد اگر برجام بناست به صورت یک طرح در مجلس مورد مناقشه و بحث قرار بگیرد، باید بی طرفانه و بدون جناح بندی مورد پیگیری قرار بگیرد و به صورت تخصصی و نه سیاسی مورد توجه و تجزیه و تحلیل و انتقاد قرار بگیرد.

هانی زاده با بیان اینکه مسائل ابهام انگیزی درباره برجام مانند فعالیت، تحقیقات هسته ای، فردو، تعداد سانتریفیوژ ، بازدید از مناطق نظامی، چگونگی برداشته شدن تحریم ها و … وجود دارد، تصریح کرد: همه اینها یک سری نکات ابهام انگیزی است که باید در این طرح مورد توجه قرار بگیرد، ضمن اینکه الان اظهار نظرهای کاملا ضد و نقیضی از سوی برخی از دولتمردان آمریکا صورت می گیرد و تلاش اخیر مجلس نمایندگان آمریکا برای تصویب طرحی مبنی بر برداشت ۴۳ میلیارد دلار از دارایی های ایران، به محتوای برجام آسیب می رساند و ایران باید اقدامات متقابلی انجام دهد.

وی همچنین گفت: این مسائل باید در برجام گنجانده شود که آمریکا حق زیاده خواهی و دخل و تصرف در امور و اموال ایران را نداشته باشد، در غیر این صورت این طرح می بایستی در مقابل طرح های زیاده خواهانه آمریکا مورد بررسی قرار بگیرد.

این کارشناس مسائل هسته ای در خصوص تلاش برخی برای بزک کردن برجام اظهار داشت: از آن جایی که مسئله برجام به امنیت کلان ملی ایران بستگی مستقیمی دارد باید با حساسیت بیشتری مورد توجه قرار بگیرد و اگر هرکسی سعی کند با استفاده از الفاظ دوگانه، نکات مثبت برجام را برجسته کرده و نکات منفی را کمرنگ جلوه بدهد به امنیت ملی بی توجه است و به دلیل اینکه این موضوع اهمیت بالایی دارد باید توجه و حساسیت دولتمردان را برانگیزد تا بعدا به عنوان یک ابزار فشار از سوی آمریکا و غرب مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

هانی زاده در پایان تصریح کرد: اگر برجام به شکل فعلی مورد قبول واقع شود، قطعاً آمریکا در آینده سقف مطالبات خود از ایران را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/ط

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *