طرح پیگیری حادثه منا توسط دولت با نظر لاریجانی متوقف شده است/ تلاش طیف نزدیک به رئیس مجلس برای جلوگیری از استیضاح ظریف

به گزارش میانا به نقل از دانا، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی حسینی در گفتگو با  مرصاد با اشاره به تلاش نمایندگان برای به تصویب رسیدن طرح دو فوریتی پیگیری حادثه منی توسط دولت و ساماندهی مراسم حج، اظهار داشت: این طرح بعد از در میان گذاشتن آن با هیأت رئیسه مجلس متوقف شده است و آقای لاریجانی و یا دولت نظراتی دارند که این طرح ها به بعد از بازگشت حجاج موکول شود.

 

وی افزود: این در حالی است که برای تأکید بر امنیت حاجیان ایرانی در عربستان و همچنین ملزم شدن دولت سعودی برای رسیدگی به مصدومان و بازگشت پیکر حجاج ایرانی از منا نیاز است که تدبیر روشن و محکمی مثل طرح دو فوریتی مجلس وجود داشته باشد.

 

عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مواضع روشن رهبر انقلاب در مقابل موذی گری های آل سعود و هشدار قاطعانه ایشان حجت را بر همه تمام کرده است که راه سر عقل آمدن عربستان تفهیم اقتدار ایران به حکام جاهل آنهاست نه انفعالی که دولت در پیش گرفته است.

 

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال استیضاح وزیر خارجه به دلیل بی توجهی به فاجعه دردناک منی گفت: این موضوع مطرح است اما طیف آقای لاریجانی در تلاش برای ممانعت از توضیح خواستن از وزیر خارجه است.

انتهای پیام/پ

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *