بازار جهانی طلا تحت تاثیر یک احتمال

به گزارش میانا به نقل از بورس کالا،  به طوریکه برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو همچنان فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.


تحلیلگران بازار طلا و سرمایه گذاران بین المللی معتقدند که فدرال رزرو در نشست های اکتبر یا دسامبر نرخ بهره را افزایش می دهد و این مساله هنوز فشار زیادی را بر قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها وارد می کند.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳.۹ درصد کاهش داشته است که علت اصلی این روند نزولی، نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بوده است.

فدرال رزرو از سال ۲۰۰۶ تاکنون نرخ بهره را افزایش نداده است. «جان ویلیامز»، «جیمز بولارد» و «جفری لاکر» سه مقام ارشد فدرال رزرو آمریکا اواخر هفته گذشته دلایل منطقی خود را برای افزایش نرخ بهره در ماه های آینده اعلام کردند که این موضوع امکان تحقق افزایش نرخ بهره را افزایش داده است.

«دیوید لینوکس» تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری «فت پروفیتس» تاکید کرد: این باور همچنان وجود دارد که فدرال رزرو در نشست اکتبر یا دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد، البته افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده بستگی به آمارهای اقتصادی آمریکا خواهد داشت. فدرال رزرو آمریکا دو نشست دیگر در روزهای ۲۷ و ۲۸ اکتبر و دیگری در ۱۵ و ۱۶ دسامبر خواهد داشت.

انتهای پیام/ن

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *