خروج پالایشگاه شازند از مدار به دلیل نقص فنی/ ۶ کشته در یکسال!

به گزارش میانا به نقل از فارس، ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه چهارشنبه گذشته به دلیل رعایت نشدن اصول ایمنی، یک کارگر در پالایشگاه شازند اراک بین لیفتراک و تریلر قرار گرفت و به‌دلیل شدت جراحات وارده جان باخت.

با این حادثه آمار کشته شدگان پالایشگاه شازند اراک در یک سال گذشته به ۶ تن رسید، افزایش آمار حادثه دیدگان پالایشگاه شازند اراک موجب اعتراض مدیر HSE شرکت ملی پالایش و پخش به ضعف مدیریت در راهبری پالایشگاه و تکرار حوادث در این پالایشگاه شد،هر چند این اعتراض با واکنش مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش و برکناری اصغر رمضانی همراه شد.

این گزارش اضافه می کند اصغر رمضانی یکی از حامیان بیژن زنگنه در هنگام اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی بود که در دو سال گذشته بارها از طرق مختلف به اعلام حمایت از وزیر نفت پرداخت.

به گزارش فارس برکناری مدیر HSE شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی موجب نشد تا روند کار پالایشگاه شازند اراک بهبود یابد به طوری که در ساعت ۲۲ روز پنجشنبه مورخ ۹۴/۶/۲۶ بعلت حوادث برقی گذشته و عدم رعایت ملاحظات فنی، تمام واحدهای عملیاتی پالایشگاه از سرویس عملیاتی خارج شد. هم اکنون مسئولین پالایشگاه اراک مشغول راه‌اندازی و در سرویس قرار گرفتن واحدهای پالایشگاه هستند.

اینگونه توقف‌ها و شوک‌های عملیاتی آسیب جدی به تجهیزات پالایشگاه وارد می کند. با توجه به حوادث مکرر و افت تولید در دو پالایشگاه دولتی که در اختیار مدیریت پالایش و پخش است این سوال‌ها مطرح می‌شود که آیا وقت آن نرسیده در راستای سیاست‌های اصل ۴۴ این دو پالایشگاه نیز به بخش های خصوصی صاحب صلاحیت واگذار شود و آیا وقت آن نرسیده که در ساختار هیات مدیره و مدیریت پالایشگاه تجدیدنظر شود.

این گزارش اضافه می کند پالایشگاه شازند اراک بزرگترین پالایشگاه تولید بنزین با استاندارد یورو۴ در کشور است که بنزین آن در برخی از کلانشهر ها از جمله تهران مورد استفاده قرار می گیرد.

خروج پالایشگاه شازند از مدار تولید در آستانه فصول سرد سال اولا موجب موجب افزایش واردات بنزین بی کیفیت به کشور و در ثانی افزایش آلایندگی در کلانشهرهایی همچون تهران خواهد شد.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *