ضرورت بازنگری و مهندسی مجدد درباره عملکرد شوراها / خروجی شورا نباید موجب نارضایتی مردم شود

به گزارش میانا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، محمدصادق پورمهدی در همایش روسای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی در تبریز گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظام جمهوری اسلامی ایران از جایگاه مهمی برخوردار هستند، زیرا که اعضای آن به عنوان نمایندگان مردم در صحنه حضور یافته اند.

پور مهدی افزود: پس از گذشت ۱۰ سال از فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا یک ارزیابی و بازرسی عملکرد در خصوص کارکرد این شوراها باید انجام گیرد تا نتیجه فعالیت اعضای شوراها رضایت مردم را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان‌شرقی فعالیت خوبی داشته‌اند ولی اعضای آن باید در برخی موارد با دقت بیشتر عمل کنند، زیرا که فعالیت آنها در جامعه از سوی مردم رصد می‌شود.

پورمهدی اظهار کرد: با اینکه اعضای شورای اسلامی از سوی مردم انتخاب می‌شوند، از نظر دیدگاه موجود در جامعه این اعضا منتسب به دولت هستند و تمام عملکرد آنها از سوی مردم کنترل و مورد قضاوت قرار می‌گیرد.

وی بااشاره به جایگاه رفیع شوراها در اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی تصریح کرد : شوراهای اسلامی با اهداف بلند و در راستای تامین نیازهای محلی و تقویت مدیریت شهری تاسیس شدند و نباید خروجی آن به گونه باشد که خدای ناکرده موجب نارضایتی مردم شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: این برازنده شورا نیست که  برخی از اعضا آن به جای تلاش برای حل و فصل مشکلات مردم و شهر و روستا در تلاش برای سفارش استخدام این و آن باشد و یا در وظایف شهردار دخالت کند.

وی افزود: امروز زمان آن فرا رسیده که یک بازنگری و مهندسی مجدد در باره عملکردمان داشته باشیم و ببینیم چه کارهایی را باید انجام می‌دادیم که نداده‌ایم و یا چه کارهایی را انجام داده‌ایم که در وظایف قانونی ما نبوده است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: ما از جایگاه قانونی به طور مرتب کارکردهای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان را رصد می‌کنیم اما معتقدیم که بهترین ناظر خود شما و مردم هستند.

وی در پایان با قدردانی از تلاش‌های انجام شده توسط شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان از آنان خواست با کارکردهای درست و اصولی و در مسیر قانون رای مردم را پاس بدارند و خدمات ماندگار از خود به یادگار بگذارند.

در همایش آموزشی یک روزه شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی که با حضور مدیران و کارشناسانی از وزارت کشور در تالار جمهوری برگزار شد، قانون تشکیلات وظایف شوراهای مورد بررسی قرار گرفت و بر تداوم و توسعه برنامه‌های آموزشی شوراها تاکید شد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *