افزایش تصادفات بناب به دلیل نبود کمربندی است/ تردد روزانه ۸۰ هزار خودرو از کمربندی داخل شهر بناب

به گزارش میانا به نقل از فارس، ولی‌الله فرج‌اللهی صبح امروز در مراسم معارفه و تودیع فرمانده نیروی انتظامی بناب اظهار داشت: امروز با وجود تمام ناامنی‌هایی که در کشورهای همسایه شاهد هستیم، ولی ایران امروز امن‌ترین کشور خاورمیانه است و این امنیت در سایه خداوند و تلاش شبانه‌روزی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه شهرستان بناب یکی از امن‌ترین شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی است، تصریح کرد: اولین عامل تأمین امنیت خود مردم هستند و بعد از آن تلاش سایر دستگاه‌ها است.

رئیس شورای تأمین شهرسان بناب از کاهش جرایم در شهرستان بناب نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: در کنار کاهش جرائم افزایش کشفیات را نیز شاهد هستیم.

فرج‌اللهی همچنین با بیان اینکه ۶۷۳ مورد جرم در بخش‌های مختلف در یک سال گذشته در بناب اتفاق افتاده است، گفت: در کنار آن ۴۶ درصد افزایش کشف جرایم را شاهدیم و این نشان می‌دهد که پلیس آگاهی و پلیس امینت شبانه‌روز زحمت می‌کشند و عزیزان ما در سپاه و اداره اطلاعات و دستگاه قضایی نیز نیروی انتظامی را کمک و همراهی می‌کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب با بیان اینکه شهرستان بناب اخیراً جزو ۲ شهرستان برتر در امر مبارزه با کالای قاچاق انتخاب شده است، گفت: به دلیل قرار گرفتن این شهرستان در مسیر مواصلاتی استان‌های غربی کشور و به دلیل تلاش‌های شبانه‌روزی عوامل زحمتکش نیروی انتظامی، این نیرو در شهرستان بناب کارنامه درخشانی را از خود نشان داده است.

افزایش ۹ درصدی تصادفات برون شهری در بناب

فرج اللهی در ادامه سخنان خود از کاهش ۱۳ درصدی آمار تصادفات درون شهری در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ در این شهرستان خبر داد و گفت: متأسفانه در برون شهری ۹ درصد افزایش تصادفات را شاهد بودیم.

وی نبود جاده کمربندی را از عمده دلایل افزایش تصادفات در این شهرستان اعلام کرد و گفت: به دلیل عدم وجود جاده کمربندی روزانه بیش از ۸۰ هزار دستگاه از کمربندی داخل شهر تردد می‌کنند و کمربندی فعلی کشش و ظرفیت جابه‌جایی این حجم خودرو را ندارد.

فرماندار بناب با بیان اینکه قرار گرفتن پلیس راه در داخل شهر عامل دیگر افزایش تصادفات است که امیدواریم مسئولان برای انتقال پلیس راه به خارج شهر تسریع کنند، افزود: در این رابطه، با وجود اینکه مقدمات کار انتقال پلیس راه از سوی مسئولان شهرستان انجام شده است، از مسئولان نیروی انتظامی استان خواستار پیگیری موضوع هستیم.

براساس این گزارش، در ابتدای این مراسم سرهنگ علی سلطانی‌وش فرمانده سابق نیروی انتظامی بناب با ارائه گزارشی از عملکرد این نیرو در شهرستان بناب گفت: در ۵ ماهه گذشته امسال شاهد کاهش ۵ درصدی سرقت نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

وی افزود: این نیرو با اجرای ۱۱۲ طرح پاکسازی در نقاط آلوده شهری و روستایی ۸۵۵ نفر از اراذل و اوباش، سارقان و معتادان را شناسایی و دستگیر کرد.

فرماندار بناب در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های سرهنگ علی سلطانی‌وش، سرهنگ رمضان اللهوردیان را به‌عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان بناب معرفی کرد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *