محیط زیست پرونده مسئولان شهرداری بناب را به مراجع قضایی تحویل دهد

به گزارش میانا به نقل از فارس، ولی‌الله فرج‌اللهی امشب در جلسه کار گروه مدیریت پسماند شهرستان بناب با بیان اینکه اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء یکی از مهم‌ترین مسائلی است که امروز در دنیا مطرح می‌شود، اظهار داشت: تفکیک زباله یکی از طرح‌های حائز اهمیت در کنترل سلامت و کاهش خطرات زیست محیطی جوامع امروز بشری محسوب می‌شود که علاوه بر کاهش زباله، هزینه‌ها و مشکلات زیست محیطی در کمک به اقتصاد خانواده‌ها نیز نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی سپس با انتقاد از شهرداری به خاطر دفن غیراصولی زباله‌ها در این شهرستان و بیان اینکه از این تاریخ به بعد قانون را اعمال خواهیم کرد، از مسئولان حفاظت محیط زیست خواست در صورت عدم اجرای صحیح و اصولی طرح ضمن تشکیل پرونده برای مسئولان شهرداری آن را به مراجع قضایی تحویل دهند.

شهرداری پیمانکاران را فراری می‌دهد

فرماندار شهرستان بناب با بیان اینکه هیچ اراده‌ای از سوی مسئولان شهرداری برای سر و سامان دادن به وضعیت موجود و دفن بهداشتی و اصولی زباله در این شهر احساس و مشاهده نمی‌شود؛ گفت: متأسفانه در شهرداری پیمانکاران را فراری می‌دهند و هیچ فردی آماده اجرای این پروژه‌ها نیست.

فرج‌اللهی تصریح کرد: در صورت بروز هرگونه قصور و کوتاهی از سوی مسئولان اداره حفاظت محیط زیست نیز به صورت قانونی با آنها برخورد می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با تقدیر و تشکر از مسئولان اداره راه و شهرسازی در خصوص کنترل مسیرهای ورودی شهر جهت پاکسازی و عدم وجود نخاله‌های ساختمانی، از مسئولان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نیز به خاطر جمع آوری و تعطیل کوره‌های آجرپزی بدون پروانه فعالیت در سطح شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب با اشاره به اینکه مهم‌ترین اصل در اجرای صحیح برنامه‌ها آموزش و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه است، تأکید کرد: مدیران با هماهنگی، اتحاد و همدلی بیشتر زمینه و بسترهای مناسب را برای مشارکت حداکثری مردم برای اجرای صحیح طرح تفکیک زباله از مبداء در شهرستان فراهم کنند.

فرج‌اللهی ابراز امیدواری کرد که با تدبیر و هماهنگی تمام دستگاه‌های شهرستان شاهد کاهش مسائل زیست محیطی در این شهرستان باشیم.

 معاون خدمات شهری شهرداری بناب نیز در ادامه این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته اظهار داشت: شهرداری برای اجرای طرح تفکیک کاغذ از زباله تعداد ۵ هزار کارتن مخصوص جمع‌آوری کاغذ تهیه کرده و تاکنون یک هزار عدد از آنها را توزیع کرده و قرار است همزمان با بازگشایی مدارس این کارتن‌ها در سطح مدارس منطقه نیز توزیع شود.

علیرضا علی‌اصغری اضافه کرد: هم‌اکنون روزانه ۷۰ تن زباله در بناب تولید می‌شود که مدتی کار تفکیک زباله در برخی محلات این شهرستان آغاز شد که به دلیل عدم همکاری خوب مردم پیمانکاران حاضر به اجرای این طرح نشدند ولی در عین حال شهرداری تلاش می‌کند که این طرح را عملیاتی کند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *