تبریز شهر بدون معتاد شود/ جمع آوری۱۴هزار معتاد از استان طی سال جاری

به گزارش ميانا به نقل از مهر؛ اسماعیل جبارزاده عصر چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به ضرورت مبارزه با عاملان توزیع مواد مخدر در استان گفت: آذربایجان شرقی برای سوداگران مرگ ناامن تر شده است و باید با تلاش ماموران نیروی انتظامی و مبارزه با مواد مخدر استان همچنان این موضوع ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ یکی از نیازهای حیاتی آذربایجان شرقی برای سامان ‌دهی معتادان است، ادامه داد: باید در بحث مبارزه با اعتیاد همه دستگاه ‌ها و نهادها بیش از پیش تلاش کنند و مردم را نسبت به خطرات مواد مخدر آگاه کنند.

جبارزاده همچنین بر ضرورت آموزش خانواده ها و نیز فرزندان در خصوص مواد مخدر و خطرات آن گفت: آموزش مردم بهترین روش مبارزه با مواد مخدر است و برخورد نظامی و امنیتی تنها بخش کوچکی از این موضوع و آموزش و آگاه‌ سازی بخش عمده مبارزه با مواد مخدر به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه مواد مخدر منشا بسیاری از جرایم از جمله سرقت، فحشا، طلاق، نزاع و تمامی رفتارهای ناپسند است، ابراز داشت: متاسفانه در فاصله دستگیری و صدور و اجرای حکم، اطلاع رسانی لازم از سوی دستگاه قضایی صورت نمی گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه باید مردم را در مقابل این تهدید خانمان سوز ایمن‌ و آگاه کنیم، گفت: نجات یک فرد از دام اعتیاد به منزله نجات جامعه است و باید در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شود و همه نهادها برای مبارزه با این مواد دست به دست هم دهند.

جبارزاده با بیان اینکه باید مسئولان استان به طور جدی در این زمینه ورود کنند و جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌ها نیز باید به طور مرتب تشکیل شود، ابراز داشت: امروز ما گرفتار موضوع اعتیاد هستیم و دستگاه ها برای رهایی از این گرفتاری بزرگ باید تلاش کنند.

وی ادامه داد: اشتغال زایی معتادان و خانواده های آنان باید در دستور کار قرار بگیرد و همچنین بر وضعیت خوابگاه های دانشجویی و آموزش در پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر اهمیت داده شود.

جبارزاده با اشاره به اینکه عملکرد صدا و سیما در آگاه‌ سازی مردم نسبت به خطرات مواد مخدر قابل قبول است، اظهار داشت: ظرفیت خیران و صاحبان صنایع در بحث درمان، بازپروری و اشتغال معتادان نیز باید در آذربایجان شرقی مورد تاکید قرار گیرد.

سردار محسن حسن خانی

تلاش جدی پلیس در مبارزه با مواد مخدر صنعتی

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی نیز در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به جمع آوری۱۴هزار معتاد از استان طی سال جاری گفت: جمع آوری معتادان میزان جرایم را کاهش داده است و در کلانشهر تبریز میزان جرایم تا ۱۰ درصد و در استان تا سه درصد کاهش یافته است.

سردار محسن حسن خانی با بیان اینکه پلیس در مبارزه با مواد مخدر صنعتی تلاش جدی می کند، افزود: در مبارزه با مواد مخدر صنعتی از ظرفیت های مردمی استفاده می کنیم که نتایج درخشانی نیز در پی داشته است.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری مردم با نیروهای انتظامی برای مبارزه با مواد مخدر گفت: بحث مقابله با توزیع مواد مخدر یک وظیفه سازمانی نیست و بلکه یک وظیفه شرعی است که همه باید دست به دست هم داده و با این مواد مبارزه کنند.

بهرام صمدی راد

۵۳ نفر در تبریز بر اثر اعتیاد فوت کرده اند

مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی نیز در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در هشت ماه سال جاری ۷۴ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر صنعتی و سنتی و اعتیاد در استان فوت کرده اند، ادامه داد: از این تعداد ۵۳ نفر در تبریز بر اثر اعتیاد فوت کرده اند.

بهرام صمدی مراغه را دومین شهرستان استان بر اساس تعداد فوتی های مواد مخدر اعلام کرد و گفت: در این شهرستان ۱۳ نفر بر اثر استفاده از مواد مخدر فوت کرده اند.

وی از رتبه ۲۰ آذربایجان شرقی در کشور از نظر علت مرگ به دلیل اعتیاد خبر داد و ابراز داشت: در این استان ۲.۵ نفر در ۱۰۰ هزار نفر به خاطر استفاده از مواد مخدر فوت کرده اند.

صمدی همچنین در ادامه با بیان اینکه ۶۴ درصد از فوت شدگان بین ۲۱ تا ۴۰ سال سن داشتند، اظهار داشت: از این تعداد ۷۴ نفری کل استان ۷۰ نفر مرد و چهار نفر زن بودند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش هفت نفری مواجه هستیم.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *