بیگی:کارهای نیمه تمام دولت های قبل را هم به پایان بردیم/ تراکتور براى مدیر ارشد استان باید جایگاه خاصی داشته باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، دکتر احمد علیرضا بیگی طی گفتگویی تلفنی با پایگاه اطلاع رسانی شهرمیانه به بسیاری از سوالات ما در موضوعات مختلف پاسخ داد که بخش هایی از این گفتگوی تفصیلی را منتشر کرده ایم:


_ برای آشنایی بیشتر مخاطبان خودتان را به شکل اجمالی معرفی و از سوابق اجرایی تان بفرمایید:

بنده احمد علیرضا بیگی، متولد ۱۳۴۲در شهر ارومیه هستم. مادرم اهل تبریز و پدرم شبستری است. اکنون دانشجوی دکتری مدیریت استراتژیک با گرایش امنیت ملی در دانشگاه عالی دفاع ملی هستم. عمده مسئولیت هایم در واقع از کمیته انقلاب اسلامی آغاز می شود. در سال ۶۰ در حالی که ۱۸ سال سن داشتم فرماندهی کمیته انقلاب اسلامی شاهین دژ را بر عهده گرفتم. در سال ۶۲ فرمانده کمیته پیرانشهر و آخرین مسئولیتم در این نهاد، مسئولیت برنامه ریزی و آموزشی کمیته های انقلاب را برعهده داشتم. پس از آن به عنوان اولین فرمانده انتظامی استان تازه تاسیس اردبیل، فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی، فرمانده پلیس راهنمایی رانندگی کل کشور، فرمانده انتظامی اصفهان وفارس، مشاور انتظامی وزیر کشور و استاندار آذربایجان شرقی بودم.

_ اکنون مسئولیت اجرایی دارید؟

خیر فعلا در دانشگاه دفاع ملی در حال تحصیل هستم اما همزمان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی بوده و در بنیاد تعاون ارتش در هولدینگ نفت و گاز مشغول هستم.

_ شما هم نظامی بودید و سپس وارد سیاست شدید. ورود نظامیان به سیاست را چگونه می بینید؟

در زمان دفاع از کشور و اوایل انقلاب بهترین نیروهای ما وارد حوزه دفاع از کیان مملکت اسلامی شدند.  ما می توانستیم در سایر ارگان ها مثلا جهادکشاورزی و غیره خدمت کنیم ولی اولویت جنگ بود. وقتی دفاع و امنیت از اولویت خارج می شود و بحث هایی از قبیل کارآمدی نظام، پاسخگویی به توقعات مردم و مدیریت جهادی در اولویت مطالبات مردم قرار می گیرد یکی از بهترین نیروهایی که دلدادگی و ایثار خود را به آرمان های این انقلاب ثابت کرده اند و می توانند به درد این مملکت و مردم بخورند همین نظامیان هستند. لشکرهای ما در زمان دفاع مقدس را همین مردم دربازار و مساجد تجهیز می کردند. جنگ و مبارزه خاتمه نیافته و جنگ نرم به مراتب در مقایسه با جنگ سخت هوشمندی خاص می طلبد.

_ عملکرد کشوری و استانی دولت نهم را تا قبل از ورود خود به استانداری در سال ۸۶ چگونه ارزیابی میکردید؟

مثبت بود. بالاخره قضاوت و حمایت خاص مقام معظم رهبری خصوصاً در کنار مردم بودن دولت بسیار مثبت بود. اگرمنفی بود که به دولت وارد نمی شدیم.

_ نحوه ورودتان به دولت و استاندار شدن چگونه بود؟

پس از سقوط هلیکوپتر در شیراز  بنده نیز مصدوم شدم، درهمان وضعیت دوران نقاهت آقای احمدی نژاد را در فرودگاه شیراز دیدم و خب بر اساس آشنایی و دوستی قبلی در آذربایجان غربی و کردستان، در طول سفرشان به شیراز ایشان پیشنهاد داد که شما با شرایط فعلی از نیروی انتظامی بیرون بیایید و به دولت بپیوندید. پس از جمع بندی تصمیم گرفتم و به وزارت کشور رفتم.
در ابتدا مشاور وزیر کشور در امور نظارت و سرکشی از استانداری ها و زیرمجموعه های وزارت بودم که در واقع این مشاورت، مرحله گذاری برای تصدی سمت استانداری برای من بود. وزیر وقت کشور در زمان مشاورت من، استانداری گیلان و سیستان و بلوچستان را به من پیشنهاد کرد که دو ماه بر روی سیستان و بلوچستان مطالعه کردم و با برنامه خود برای این استان به جلسه هیئت دولت رفتم. همان روز در  بیرون جلسه هیئت دولت، منتظر فراخواندن برای رای گیری بودم که در نهایت این اتفاق نیفتاد. پس از جلسه، آقای رحیمی معاون پارلمانی وقت دولت به من گفت: ما اسم شما را در لیست دستور کار دولت قرار داده بودیم اما آقای احمدی نژاد گفت؛ درپی استعفای دیروز استاندار آذربایجان شرقی، ایشان به عنوان استاندار به این استان فرستاده شود. چند روز بعد من با برنامه استانداری آذربایجان شرقی به هیئت دولت رفتم و رای اعتماد را کسب کردم.

_ دولت قبلی چه طرح ها و برنامه هایی در راستای اجرای عدالت اجتماعی داشت؟

طرح هایی نظیر مسکن مهر ، سهام عدالت، هدفمندى یارانه، بنگاه هاى زود بازده، وامهاى خود اشتغالى صندوق مهر  امام رضا (ع)، بیمه عشایری و روستاییان قالیباف و …  هر کدام بخشى از برنامه هاى دولت براى توانمند ساختن گروههاى ضعیف جامعه بشمار مى رفت تا فرصتهاى عادلانه براى آحاد ملت ایران فراهم شود.

_ طرح مسکن از جمله طرح های موفق دولت قبلی بشمار می رود لطفا بفرمایید پیشرفت این طرح در استان آذربایجان شرقی را چگونه ارزیابی می کنید و برای رسیدن به آن چه روندی طی کردید؟

بله همانطور که اشاره کردید طرح مسکن مهر از جمله طرح های موفقی بود که در دولت قبل به اجرا در آمد و شخص آقای رئیس جمهور هم اهتمام خاصی روی این پروژه داشتند اما با گذشت دو سال از روی کارآمدن دولت نهم، هنوز این طرح در استان و تبریز شروع نشده بود.خاطرم هست در  موضوع مسکن مهر در جلسه ای با حضور مسئولین درباره علل عدم شروع این پروژه، مسئله زمین مطرح شد که ما چنین اراضی در دسترس نداریم. خوشبختانه انتخاب شهر جدید سهند به عنوان محل احداث پروژه های مسکن مهر با مشورت های مشاوران جوان در استان همراه شد. بنده با استفاده از اختیاراتی که دولت به من داده بود بخشی از شهر جدید سهند و دانشگاه صنعتی سهند را که در آن زمان بسیار وسیع و غیر قابل کنترل برای دانشگاه بود برای این پروژه انتخاب کردم. یادم نمی رود وقتی تصمیم در اختیار گرفتن اراضی این دانشگاه را صادر کردیم آقای میرحسین موسوی رئیس هیئت امنای دانشگاه سهند با این کار مخالفت کرد که به دنبال آن البته یکسری تحرکات در درون دانشگاه انجام شد که خوشبختانه ما کار مسکن مهر را با قوت به پیش بردیم.
تا کنون هفتاد هزار واحد مسکن مهر در استان تحویل داده شده و حدود پنجاه هزار  واحد هم در مراحل مختلف پیشرفت قرار دارند که بهتر است از دولت جدید سوال کنید که این پنجاه هزار واحد را به کجا رسانده است؟!!
مسکن مهر قانون است؛ تأمین مسکن برای مردم و به طور خاص جوانان از جمله برنامه های نظام جمهوری اسلامی است به نحوی که ضمن ارائه تسهیلات ویژه و استثنایی برای تأمین مسکن، موجبات تنظیم و کنترل بازار مسکن را فراهم آورده و اقشار کم درآمد را از گروه متقاضیان خرید مسکن خارج می سازد.از سوی دیگر فعال شدن پروژه های مسکن مهر تولید و عرضه ی مصالح ساختمانی را به دنبال دارد در عین حال انگیزه دلالان را برای حاشیه سازی در بازار مسکن از بین می برد.همچنین طرح مسکن مهر تا حد زیادی باعث کاهش میزان حاشیه نشینی و از بین رفتن سکونت گاه های غیرمجاز نیز شده است.

_ دولت جدید مسکن مهر را عامل افزایش پایه پولی و تورم معرفی می کند، نظر شما چیست؟

آمار ارائه شده محل اختلاف است چون مقطع زمانی آغاز طرح مصادف با رکود در اقتصاد جهانی بود. دولت باید به نحوی اقتصاد را تحریک می کرد که این کار با مسکن مهر انجام شد. ضمن اینکه مسکن مهر مصوبه مجلس بوده که اکنون نیز به قوت خود باقی است. البته باید ببینیم آثارمسکن مهر در جامعه چه بوده است؟ آیا رسالت دولت غیر از برداشتن مشکلات از دوش مردم است؟ زمانی که ۱۲۰ هزار واحد مسکن مهر با پول مردم و تسهیلات دولتی ساخته می شود ببینید چه مقدار بار سختی های زندگی از دوش یک جوان تازه ازدواج کرده کم می شود و مردم را به آینده امیدوار می کند.

_ طرح های اقتصادی دولت احمدی نژاد مانند بنگاه های زود بازده اشکالاتی نظیر دریافت وام به صورت صوری را در بر داشت، نظر شما در این خصوص چیست؟

از اهداف بنگاه هاى زود بازده بومى کردن اشتغال و بهره گیرى از ظرفیت هاى محلى در موضوعات مختلف بود بنحوى که ایجاد انگیزه براى سکونت در روستا ها و شهرهاى کوچک را تقویت کند. هدف توزیع فرصتهاى عادلانه اقتصادى و فراهم آوردن زمینه رونق زندگى براى کسانى که توانایی کارآفرینى را دارند لیکن سرمایه ناچیز آنها پاسخگوى راه اندازى یک بنگاه تولیدى نیست انواع کارگاههاى تولیدى از کفش و لباس تریکو گرفته تا تولید لبنیات مواد غذائی یا محصولات کشت گلخانه اى را مى توان ذکر کرد.
بنگاه هاى زود بازده در واقع تشویق مردم ضعیف براى حضور در صحنه اقتصاد بود. روستاى ارسى شهرستان جلفا بهترین نمونه براى تجلى این مقصود مى باشد، کارگاه هاى تولید مبل، لباس، کفش و صنایع دستى در آن، از رهگذر وامهاى بنگاههاى زود بازده ایجاد شده و شما شاهد بازگشت مهاجرین و نیز علاقمندى اهالى به استمرار سکونت در روستاى خودشان هستید.

_ لطفاً در مورد اجرای طرح سهام عدالت که از دیگر طرح های دولت قبل بود هم توضیح بفرمایید.

درمورد سهام عدالت باید بگویم أصل ۴۴ قانون اساسی واگذاری تصدی گرى دولت در بخشهاى مختلف را مورد تأکید قرار مى دهد. در مورد صنایع بزرگ نظیر ذوب آهن، فولاد، مس و امثالهم واگذارى چنین صنایع معظمى به بخش خصوصى به سادگى امکانپذیر نیست. مثلاً ذوب آهن را پنج میلیارد دلار قیمت گذارى کردند بخش خصوصى در داخل چنین توانایی براى خرید ذوب آهن را ندارد واگذارى چنین صنعت راهبردى هم به سرمایه گذار خارجى هم دور از عقل مى باشد قانون سهام عدالت این امکان را داد تا دولت سهام صنایع از این دست را بمنظور کاهش فاصله طبقاتى در اختیار گروههایی از جامعه قرار دهد که آنها به هر دلیل نتوانسته اند از فرصتهاى کشور براى ارتقا توانمندى اقتصادى خود بهره ببرند.

_ یکی از نقد های آقای جبارزاده به جنابعالی این است که شما ۳۰ هزار میلیارد پروژه نیمه تمام از دولت دهم بر سر سفره دولت فعلی گذاشته اید. این را تا چه اندازه تایید می کنید؟

اینکه گفته مى شود پروژه هاى نیمه تمام زیادى برجاى مانده، بی انصافی است. آدمها به وسع و توانایی خودشان نگاه مى کنند و برخى از سر عجز و نا توانى از همان ابتدا خود را مرد میدان نمى یابند. ما به فضل الهى کارهاى بزرگى را به سامان رساندیم. حتی کارهاى نیمه تمام دولت هاى گذشته را هم به پایان بردیم. به عنوان مثال پل میانگذر شهید کلانترى دریاچه ارومیه، سد شهید مدنى، آزادراه پیامبر اعظم،سد شهریار میانه، بیمارستانهاى هریس، شبستر، بستان آباد کارهایی با درصد ناچیز پیشرفت بودند که براى ما از دولتهاى گذشته به ارث مانده بودند برخى از آنها بیش از ده سال بود که شروع شده بود و باتغییرات اثر بخشى خود را از دست داده بودند مثل سد شهید مدنى که با تغییرات اقلیم و روند خشک شدن دریاچه ارومیه مواجه شده بود ولى ما چاره اى جز تکمیل نداشتیم. مترو تبریز بجاى مانده از دولتهاى گذشته بود و همه اقدامات اساسى آن در دوره ما انجام شد. ما نه تنها کارهاى رها شده دولتهاى گذشته را به پایان بردیم و مردانه از آن شکوه نکردیم بلکه کارهاى جدیدی را هم آغاز و برخى را  همان دوره به  اتمام رساندیم مثل سد عظیم خدا آفرین با ظرفیت ذخیره سازى ١٠٧میلیارد متر مکعب آب، بزرگراه شبستر، راه میانه به میاندوآب ، جلفا به ایواوغلى کلیبر، جانانلو اردبیل به سرچم و پروژه هاى متعدد دیگری را آغاز و به پایان رساندیم. برخى پروژه ها بقدرى بزرگ هستند که به عمر دولتها وصال نمى دهند. مثلاً خط آهن میانه ـ تبریز، بخش اعظم آن انجام شده و على القاعده دولت بعد باید آنرا آدامه دهد یا انتقال آب ارس که بخشى از پروژه انتقال از جمله سد گلفرج و خط انتقال انجام شده و دولت بعد باید آنرا انجام دهد یا بزرگراه از تبریز تا شبستر کشیده شده که از شبستر تا تسوج باید ادامه پیدا کند. راه آهن را که از دوره رضا خان در آذربایجان هیچ توسعه اى نداشته از مراغه به بناب، ملکان، میاندوآب و نقده برده ایم که دولت بعد آنرا تا ارومیه باید ببرد. مسکن مهر بیش از هفتاد هزار واحد را به مردم تقدیم کرده ایم و پنجاه هزار واحد هم نیمه تمام است که از ده درصد تا پنجاه درصد نیمه تمام است که حقوق مردم و تکمیل آنها از تکالیف دولت بعد مى باشد اینها همه برمیگردد به میزان توانایی و قابلیت دولتها لذا نباید هراسید و بهانه گرفت.
البته ناگفته نماند سال پایانى دولت مهر یعنى سال ۹۱ در آذربایجانشرقى علاوه بر اوج گرفتن تحریمها که در جایگاه خود قابل بحث است مصادف بود با حادثه دلخراش زلزله ارسباران ، تجسم کنید پنج هزار کیلومتر مربع از مساحت آذربایجان شرقى با خاک یکسان شده و خانواده ها داغدار شده اند. چهار صد هزار نفر در زیر چادر ها زندگى مى کنند. اینکه یک میلیون و پانصد هزار تن مصالح براى بازسازى مناطق زلزله زده تهیه و حمل شود .هزاران خانه باید در کمترین زمان تا فصل سرما باید ساخته شود و موضوعات متعدد مترتب بر آن سبب شد که من تصمیم به توقف پروژه هاى عمرانى و گسیل امکانات آنها به مناطق زلزله زده بگیرم که فکر مى کنم از جهت مدیریتى بهترین تصمیم ممکن گرفته شد و اگر این تصمیم را اتخاذ نمی کردیم با تغییر دولت در سال ٩٢ و تا استقرار آن که زمانى را طلب مى کرد ما شاهد وقوع جابجایی جمعیت در منطقه ارسباران و توسعه حاشیه نشینى در پیرامون تبریز مى بودیم که البته سوژه دیگر به سوژه هاى تخریب دولت گذشته هم اضافه مى شد که لااقل از این جهت شانس آورده ایم.

_ نظرتان در مورد برجام یا همان توافق هسته ای که جزو موضوعات مهم در فضای سیاسی کشور هست را بفرمایید.

ما باید هر گونه اظهار نظر در این موضوعات را به جهت پیچیدگی ها و عمق موضوعات مطروحه به مراجع قانونی ذیصلاح و نهادهای تصمیم گیر در نظام بسپاریم.همان طور که نظر رهبری هم این گونه بوده که مسائل در فضای آرام نقد و بررسی شود.در نظام مقدس جمهوری اسلامی، شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی مرجع ذیصلاح برای بررسی این مسئله هستند که نهایتاً مصوباتشان به تأیید شورای نگهبان و رهبر معظم انقلاب می رسد.
اگر این مراحل طی شود توافق دارای اعتبار و مشروعیت قانونی خواهد بود  که البته امکان نقد و بررسی برجام برای گروه های سیاسی فعال در اجتماع که در چهارچوب قانون فعالیت دارند بایستی فراهم شود و بهتر است در سمینارها و محافل علمی یا سایر جایگاه های آزاد اندیشی فارغ از هر گونه نگاه سیاسی امکان بررسی برجام وجود داشته باشد.

_ در مورد عدم تحقق فرمانداری ترکمنچای در دولت قبلی، آیا برخی مسئولان شهرستان میانه مانع تراشی کردند؟

در این مورد فقط همین اندازه عرض بکنم که فقدان اجماع کارشناسی و سیاسی مانع از تحقق خواسته های مردم شریف ترکمنچای گردید.

_ در طول دورانی که استاندار آذربایجان شرقی بودید اتحاد نمایندگان شهرستان میانه را چطور ارزیابی می کردید؟

ببینید اتحاد از منافع مشترک بدست می آید، منافع مشترک نمایندگان که همه بر روی آن اجماع نظر دارند پیشرفت حوزه انتخابیه شان است که نمایندگان با هر دیدگاه سیاسی بر روی آن پافشاری می کنند و قطعاً بسترسازی پیشرفت و عدالت توسط نماینده هر شهرستان در آرای بعدی رأی دهندگان نقش تعیین کننده ای خواهد داشت.پس با این وجود اگر نمایندگانی که حوزه انتخابیه مشترک دارند در کارها اتحاد و اتفاق نداشته باشند نشان دهنده ی فقدان دانش سیاسی و فهم نادرست آنها از منافع مشترک است.

_ توجه دولت قبل به بخش ورزش خصوصاً در استان ما و در دوره تصدی استانداری حضرتعالی چگونه بود؟

در مورد سرانه فضاهاى ورزشى باید عرض بکنم این سرانه در سال ٨۴ بیست و یک صدم متر مربع بود که در سال ۹۱  به شش دهم متر مربع یعنى سه برابر افزایش پیدا کرد. .همچنین شرایطی پیش بینی شد تا ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه ورزش تسهیل شود. درسال ٨۴ فقط ١٣٣ سالن ورزشى در سطح استان داشتیم که در سال ۹۱ به ٢٧٠ سالن افزایش پیدا کرد.
فراهم کردن زیر ساختهاى نرم افزارى و سخت افزارى موضوع بسیار مهمى در بخش ورزش است مثلا تعیین ضرورت برنامه استخر براى دانش آموزان یک سیاست گذارى است که متناسب با آن باید استخر به اندازه کافى پیش بینى شود در حالی که برخى شهرهاى ما از امکانات مناسب استخر برخوردار نیستند لیکن با پیشرفتى که صورت گرفت یعنى افزایش صد در صدى سالن هاى ورزشى از جمله استخر، کارهای خوبى براى شناسایی و شکوفایی استعدادها انجام شد.
از دیگر برنامه های ما در استانداری در حوزه ورزش تجلیل از قهرمانان ورزشی در نقاط مختلف استان بود که در عین حال در تمامى سفرهاى شهرستانى استاندار که تعداد آنها کم نبود و دو شب و سه روز اقامت را شامل مى شد پیاده روى خانوادگى با جوائزی مثل دوچرخه جزو برنامه هاى صبح جمعه بود که از هرکدام خاطرات شیرین دارم و براستى ساعات خوشى را برایم کنار مردم رقم مى زد.

_ اما یک سوال فوتبالی در زمینه تیم محبوب تراکتورسازی؛  به نظر شما این تیم چه تأثیری در مطرح شدن ورزش استان در سطح کشور دارد و وظیفه مسئولان و بویژه نمایندگان استان در قبال این تیم چیست؟

خوب باید حساب تیم فوتبال تراکتورسازى را از بقیه عناوین ورزشى جدا کرد چون دامنه ی اثر گذارى آن از فعالیتهاى متعارف ورزش قهرمانى به مراتب بیشتر است. باید تحقق اسناد بالا دستى در زمینه ورزش بویژه سند چشم انداز مطالبه نمایندگان مردم از دولت باشد.در آن سند جایگاه ورزشى برتر در منطقه براى جمهوری اسلامى ایران هدف گذارى شده و دولت بایستى سهم مناسبی برای استان آذربایجان شرقی که دارای استعدادهای بالقوه است از جهات مختلف پیش بینى کند تا جوانان آذربایجان شرقى در عرصه بین المللى بتوانند توانایی های شان را به معرض نمایش بگذارند.
ورزش امروزه یکى از زبان هاى قابل اعتنا براى برقرارى ارتباط با مردم و بویژه جوانان محسوب مى شود تصور کنید رفتن باشگاه تراکتور سازى به لیگ برتر و بازی هاى آسیایی چه حادثه مهمى براى استان ما به شمار می رود و ارزش این را دارد که معاون استاندار و یا اصلاً خود استاندار انرژی ویژه براى آماده شدن ورزشگاه یادگار امام صرف کند.
هر چند ناکام ماندن ما در بدست آوردن قهرمانى لیگ برتر فصل گذشته براى استان بسیار تلخ و نا راحت کننده بود اما باید بپذیریم ضعف برنامه ریزى استان این فرصت طلائی وبا ارزش را به یک نقطه تهدید و دستاویزى براى عناصر فرصت طلب تبدیل کرد.داشتن دید جامع براى بهره گیرى از فرصتها لازمه کار مدیران است که فقدان آن عوارضى مانند سر خوردگى جوانان را بدنبال خواهد داشت و به نظر من موضوع تراکتور براى مدیر ارشد استان باید یک جایگاه خاص داشته باشد.

_ خاطره ای در مورد  تیم تراکتور سازی و حواشی بازی های این تیم به خاطر دارید؟

یادم هست براى افتتاح پیست دوچرخه سوارى استادیوم یادگار امام، آقاى سعیدلو که آن زمان رئیس سازمان تربیت بدنى بودند تشریف آورده بودند. من خدمت ایشان در جایگاه در حال تماشای حرکت دوچرخه سواران بودم که در این هنگام آقای فراز کمالوند خودش را به من رساند و آرام در گوشم گفت ما آخر این هفته با استقلال بازى داریم و نقش جاسم کرار در این بازى کلیدى و مهم است اما کرار چند اخطاره شده و نمى تواند در بازى جمعه حضور داشته باشد لذا ما براى حضور کرار نیاز به بخشودگى داریم. من همانجا  موضوع را با آقاى سعید لو مطرح کردم و خواهش کردم به احترام  ولادت امام على(ع) که در پیش رو بود یا مناسبت دیگری، نه تنها کرار بلکه سایر بازیکنان از تیم هاى مختلف را مورد بخشودگى قرار دهند که آقاى دکتر سعیدلو موافقت کردند و با بخشودگى کرار در آن بازی، تراکتور با دو گل جاسم کرار توانست استقلال را در تبریز شکست دهد.عرضم به اهمیت موضوع است که آقاى استاندار باید در چنین مواردی از شخصیت خودش خرج بکند. بطور مثال جریانات تلخ بازی تراکتورسازی و نفت تهران را اینطور می شود تشبیه کرد که تصور کنید پدرى براى فرزندش می خواهد  جشن عروسى بگیرد تمام مقدمات را فراهم مى کند، از دعوت مهمانها گرفته تا پیش بینى غذا، میوه و شیرینى!
این پدر ضمن فراهم کردن امکانات عروسى به احتمالاتى که میتواند عروسى را خراب کند هم  بایستی فکر کند  مثلاً ممکن است برق قطع شود. او باید بداند قطعى برق همان و خراب شدن جشن عروسی همان! لااقل پیش بینى تعدادى شمع را باید بکند. براى بازى مهمى نظیر نفت و تراکتور که همه چشم ها بدنبال آن است و قلب مردم آذربایجان براى آن مى تپد باید داور مسابقه توجیه می شد که تبریز جاى شلنگ تخته و بازیگوشى نیست.

_ آقای دکتر بیگی از شما به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از تبریز  نام برده می شود این موضوع را تأیید می کنید؟

بنده در ابتدا به هیچ وجه قصد کاندیداتوری برای انتخابات مجلس را نداشتم و بیشتر می خواستم برای مدتی هم که شده از کارهای سیاسی فعلاً بدور باشم اما اصرار و محبت های بی دریغ مردم و برخی دوستان عزیز که نسبت به بنده لطف داشتند و درخواست أکید آنها برای حضور در عرصه انتخابات  باعث شد تصمیم خودم را تغییر داده و به خواست اقشار مختلف مردم خونگرم تبریز تمکین کنم و امیدوارم لایق محبت های مردم عزیزمان بوده باشم.

آقای دکتر خیلی متشکریم که وقت خودتان را در اختیار ما قرار دادید و دعوت پایگاه اطلاع رسانی شهرمیانه را برای مصاحبه پذیرفتید.برای شما و همه مسئولان صدیق و دلسوز آرزوی موفقیت داریم.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *