کلینتون: وزیر خارجه شدم زیاد فکر نمی‌کردم/ ترامپ: نیروی قدس متعلق به کُردها است

به گزارش میانا به نقل از فارس، دو نامزد پیشرو در نظرسنجیهای انتخابات ریاست جمهوری در دو طیف دموکراتها و جمهوریخواهان اظهاراتی مطرح کردند که در نگاه اول می‌توان آن را «گاف» خواند.

در حالی که تلاشهای مدعیان رسیدن به منصب ریاست جمهوری در آمریکا تشدید شده، اظهارات دو نامزد دموکرات و جمهوریخواه که طبق نظرسنجیها از دیگر رقبای خود پیش هستند، توجهات را به خود جلب کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، در هفته پیش هیلاری کلینتون با حضور در برنامه شبکه ان‌بی‌سی نیوز در پاسخ به سوال مجری این شبکه گفت: «وقتی من وارد(وزارت خارجه آمریکا) شدم، زیاد فکر نمی‌کردم. کار زیادی بود که باید انجام می‌شد و ما مشکلات زیادی در جهان داشتیم که باید حل می‌کردیم».

از سوی دیگر «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه که بر اساس نظرسنجیها از دیگر رقبای خود پیش است، روز پنجشنبه در یک نشست برای بررسی موضوع «افراط‌گرایی اسلامی» حضور یافت.

مجری و کارشناس برنامه از نامزد جمهوریخواه سوالی درباره نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شخص سردار سلیمانی پرسید و نیز درباره حزب‌الله و حماس از او پرسید که جواب او حاکی از آن بود که او اطلاعاتی در این باره ندارد.

به گزارش گاردین، در این نشست این حرفها رد و بدل شد:

مجری :‌آیا شما اطلاعی درباره ژنرال سلیمانی دارید؟

ترامپ: بله یه لحظه به من وقت بده. خوب بله ادامه بده

مجری: او نیروی قدس را اداره و رهبری می‌کند

ترامپ: بله. بسیار خوب

مجری: آیا شما انتظار و توقع دارید که او رفتارش را تغییر دهد؟

ترامپ: راستی با کُردها به شدت بد رفتار و تعامل شده است

مجری: کُردها نه! نیروی قدس،‌ نیروی قدس سپاه پاسداران

ترامپ: من فکر کردم تو گفتی کردها».

در این نشست از دونالد ترامپ سوال شد که آیا «از نظر شما تفاوت بین حزب‌‌الله و حماس مهم نیست؟ کی این موضوع مهم خواهد بود؟»

نامزد پیشتاز جمهوریخواه انتخابات ۲۰۱۶ گفت: «این موضوع وقتی زمان مناسب آن پیش بیاید، مهم خواهد شد. من بیشتر از آنچه تو می‌دانی در این باره خواهد دانست. مطمئن باش این موضوع برای من زیاد طول نخواهد کشید».

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *