رویکرد پلیس امنیت مردم محور است

به گزارش میانا به نقل از مهر، سردار اسکندر مومنی صبح امروز در اولین دوره آموزش کشوری متمرکز ویژه روسا و فرماندهان رده های تابعه پلیس پیشگیری ناجا گفت: در پلیس پیشگیری ساختار نیروی انتظامی در کشور بسیار خاص و متفاوت است و همه مردم بدون استثنا با این پلیس در ارتباط هستند.

وی با اشاره به اینکه تامین امنیت مردم در هر شرایطی از بدو تولد تا مرگ برعهده پلیس است افزود: نیروی انتظامی یکی از گسترده ترین سازمان هاست و ممکن است مردم در طول عمر خود به سازمان های دیگر مراجعه نکنند اما با پلیس در ارتباط هستند و دائما از خدمات این سازمان استفاده می کنند.

جانشین نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به گستردگی فعالیت های سازمان نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی در تمام جغرافیای کشور گسترده است. در ناجا هر فرد در مقام یک سازمان است و اختیارات سازمان در او متمرکز می شود.

سردار مومنی با اعلام اینکه رویکرد ما امنیت مردم محور و پلیس اجتماعی است گفت: امنیت یک محصول اجتماعی است که با مشارکت و هماهنگی همه سازمان ها و نهادها حاصل می شود م پلیس نیز حافظ و ناظر امنیت است. هر جایی که مردم مشارکت داده شوند آن سازمان در اجرای ماموریت های خود موفق خواهد بود.

وی افزود: یکی از موضوعات در دستور کار پلیس براساس قانون و مصوبات مجلس تشکیل پلیس افتخاری برای تامین امنیت است که در حال حاضر این مهم محقق شده است. امنیت متعلق به همه مردم است و پلیس وظیفه تامین آن را دارد  و باید بسترهای لازم برای ایجاد امنیت در جامعه ایجاد شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی بزرگترین سرمایه هر سازمانی را اعتماد مردم به آن سازمان برشمرد و گفت: در نیروی انتظامی بدون مشارکت و اعتماد مردم موفقیت در ماموریت ها حاصل نمی شود امروز مشارکت های مردمی در فعالیت های پلیس یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *