۹۵۵ نفر از پذیرفته شدگان نهایی آزمون مشاغل ریلی زیر فشار هزینه های استخدامی!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا،  متاسفانه استخدام بر اساس آزمون و تایید صلاحیت حرفه ای و پزشکی مخاطبین  قشر جوان و جویای کار در بسیاری موارد متحمل هزینه های زیادی بوده و به عنوان یکی از موارد اهم پروسه جذب محسوب می شود.

 طولانی شدن مراحل جذب بدلایل نامعلوم نیز عاملی دیگر بر این فشار و ایجاد تشویش روانی در بین جوانان از دیگر مشکلات این حوزه می باشد که بسیاری از مسائل از جمله آمار طلاق و ازدواج و رونق اقتصادی را نیز شامل می گردد.

و اما پیرامون جذب مشاغل عملیات ریلی که ۹۵۵ نفر از جوانان را در پروسه کاری خود قرار داده اما و اگر هایی حاکم شده که جالب توجه است ؛این جذب بر اساس اطلاع رسانی سایت آزمون به نشانی Railazmoon.com در شهریور ماه ۹۳ کلید خورد و قرار بر جذب ۹۵۵ نفر در ۳ شغل عملیات ریلی بوده که کلیه هزینه های مربوط به مراحل اول (ثبت نام و شرکت در آزمون کتبی) و دوم(مصاحبه شفاهی و عملی) فرایند جذب بر عهده متقاضیان و داوطلبان ولی هزینه های مرحله سوم (برگزاری دوره های آموزش تخصصی) توسط شرکت های پیمانکاری تامین گردد.

 پذیرفته شدگان نهایی آزمون مشاغل ریلی

اما در عمل به یک باره در این امر تغییر رویه اتخاذ شده و علاوه بر هزینه اولیه، کلیه هزینه های دوره های آموزشی برعهده متقاضیان گذارده می شود.

که این امر با مدنظر قرار دادن اینکه دوره های آموزشی در ۶ ناحیه برگزار خواهد شد و شرکت های پیمانکاری از اسکان نیروهای غیربومیشان نیز سرباز زده اند،  قبلا در این مورد سخنی به میان نیامده بود قشر جوان و جویای کار جامعه را با مشکلاتی مواجه ساخته است.

در حال حاضر قبولین این آزمون خواستار برعهده گرفتن هزینه های جبری ملتزمه بویژه ادوار آموزشی و در صورت امکان اسکان نیروی غیر بومی و پوشش بیمه و پرداخت مستمری به فراگیران ادوار هستند.

 ظاهراً این دو خواسته نیز کاملا منطبق بر موارد قانونی است.

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

۵۰ نظر

  1. سلام واقعا شرایط سختیه وشرکت ها هیچ گونهولیتی

  2. سلام واقعا شرایط سختیه و شرکتها هیچ گونه مسعولیتی رو بر عهده نگرفتن از شما خواهش میکنیم که از هزار نفر جوان که به امید رفتن سر کار نزدیک یک ساله درگیر این استخدامی هستن

  3. م متصدی

    بله همینطور بنده هم یکی از همین ۹۹۵ نفرم امیدوارم با پیگیری مسئولین گشایشی بشه 

    چون من به شخصه توانایی پرداخت این هزینه رو ندارم

  4. سلامم دسته منم تهران غیر بومی قبول شدم از عهده پول خونه  و هزینه اموزش بر نمیام حداقل خابگاه بدن

  5. من مشکلم هزینه اولیه یکم نیست. بدبختیم کار کردن بی مزد شش ماه اس

    بابا جان از کجا بیاریم بخوریم. با ای ساعات کاری. توروخدا یکم فکر کنید. کار و درس باهم اینطور گیر نیماد. باید از شرکت استعفا بدم یا ندم . اخه نمیشه

    کار ما وخیلی دوستان دیگه دو شیفته

    مسئولین فکری بکنید. نزارید برای یه لقمه نان  هر خفتی بکشیم

  6. بی پول گمنام

    باسلام

    راه اهن شمال توسط نماینده شرکت ایساتیس مستقر در این اداره کل برای مشاغل سوزنبانی ۲ میلیون تومان ،شغل متصدی ترافیک ۳ میلیون تومان ،شغل لکوموتیو رانی مبلغ ۴ میلیون تومان درخواست کردن

    اخه از کجا باید این مبلغ رو تهیه کرد این هزینه چند ماه حقوق یک کارگر هستش

    خبر گزاریهای  دلسوز وطن این خبر رو به گوش مسئولین وزارت راه و راه اهن برسونید

  7. متصدی شمالغرب

    با سلام خدمت همه دوستان گرامی که درگیر این ازمون  مزخرف (بقول خود راه اهنی ها ) توی این یکسال بودن امیدوارم با هم صدایی بتونیم این هزینه دوره اموزشی  رو کمتر کنیم خواهشا حمایت کنید شاید صدامون به یه جایی برسه .

  8. سلام من باید طلاهای زنمو بفروشم پول کلاسارو بدم و اینکه شش ماه بدون حقوق چطور سر کنم خدا میدونه..

  9. در این دریافت پول از داوطلبین مقصر اصلی راه اهن است که اینقدر به شرکت ها بها میدهد که بدون هیچ سرمایه گذاری صاحب سود های کلان از همین داوطلبین شوند. شما حقوق یک نیروی شرکتی با نیروی راه اهنی با سابقه و رتبه یکسان را مقایسه کنید تا متوجه اختلاف ۵۰۰۰۰۰هزار تومانی در انها شوید .اومیدوارم مسولین ذیربط اقدامات لازم را در این زمینه صورت پذیرد .

  10. از مسولین تقاضا دارم به این موضوع ورود کرده و اجازه هر کاری را به شرکت ها ندهند  که ما مجبور به پرداخت این پول هستیم .شرکت کمیا ریل و ایستاتیس که پیمانکاری ۶۰%نواحی با انهاست مدیر عامل هایشان زیر بار هزینه نرفتند.

  11. متصدی ترافیک مظلوم

    باسلام خدمت دوستان

    خدایا شکرت بالاخره یه خبرگزاری آزاده ای این ظلم رو پوشش داد با تشکر از شما

    آخه چرا از اول نگفتن که تکلیفمون روشن باشه و اصلا تو آزمونشم شرکت نکنیم چرا بعد هزینه آزمون و روانسجی که جمعا ۱۹۳۰۰۰ تومن شده باید این حرف رو بزنن

    الان باید ۳ میلیون تومن واسه آموزش بریزم

    خدایا حق مارو ازشون بگیر………………….آمین

  12. آقا جان یکی به این مسئولین ما اطلاع رسانی کنه که جوونی که یکسال منتظر یک شغل تو سطح متوسط میشینه از خانواده های ضعیف جامعه ست…این قشر منبع درستی برای درآمد زایی و نون به هم قرض دادن نیست.حقوق ۶ماه رو نخواستیم. هزینه رو دیگه براچی می‌گیرید 

  13. تا حالا اطلاعیه های >>متعاقباً اعلام میگردد<< ما رو کشت… حالا هزینه های پرداختی که معلوم نیس چیزی که پرداخت کردیم هزینه کل آموزشه یا نصفش!!!! تاریخ برگزاری کلاسا هم خیلی دیقیق تر از هزینه هاس !!!

    من یکی موهام که هیچ …ریشامم سفید شده به قران. 

  14. امیدوار

    مسئولین راه آهن که میگن به ما مربوط نیست و راه آهن فقط ناظره ،نظارت راه آهن رو چه بحثیه!

  15. قبولی مصیبت زده راه آهن

    خدایا خودت به داد ما برس…
    ما که به هرکی میگیم میگن زور و اهرم فشار دسته راه آهنهم نیست شرکتا غول شدن و نفوذشون جوونا رو عاصی کرده.

  16. Man ham yeki az in 995 nafar javunam ke sare kar naraftam faghat rah ahan sare karemun gozoshte

  17. ناشنناس

    از زحمات شما جهت تهیه این خبر متشکرم….

  18. در به در راه آهن

    آخه یه جوون که تا الان بیکار بوده از کجا این هزینه رو بیاره 

  19. امیدواریم با پیگیری شما این موضوع حل بشه 

  20. راه آهن بی برنامه

    یه سوال از مسئولین راه آهن که چرا ما رو در طول دوره بیمه نمیکنند؟آیا اگر اتفاقی برایمان رخ دهد ما با چه کسی باید مشکلمان را حل کنیم! 
    سوال دیگر اینکه هزینه های به این سنگینی و میلیونی رو ما جوونا با این اوضاع کاری چطوری میتونیم تامین کنیم؟

  21. بعد میگن آمار طلاق بالا رفته ،آمار خودکشی بالا رفته .بابا تو رو خدا به فکر ماها باشین.

  22. واقعا ۴ میلیون باید پرداخت کنیم برای لکوموتیو رانی و اونم بدون حقوق و بیمه ؟؟؟من که شهر غریبم و از شمال افتادم شاهرود حالا پول اجاره خونه هم دارمخدایا رحم کناینا که اولش گفته بودن پول آموزش با خودشونهگفنه بودن اولش استخدام میشیم . نرفتیم بدون آزمون ثبت نام نکردیم که حالا این شرایط رو گذذلشتن

  23. آقا ابوالفضل

    سلام خدمت همه دوستان:من اهل ساری هستم و تهران لکوموتیوقبول شدم . براجابجایی هم اقدام کردم اما موفق نشدم. ازبچه هایی که تهران قبول شدن میخوام که باکامنت گذاشتن برا درخواست خوابگاه ازمسئولین راه آهن بخواییم که راهکاری مناسب و به نفع ماجلو پامون بذارن.مسئولین راه آهن لطفابه ماکمک کنید.

  24. ب.متصدی

    سلام خدمت همه دوستان و مسئولین،سخته بخدا سخته شش ماه بدون هیچ دریافتی بدون محل اسکان ،غذا و بیمه و هزینه های هنگفت دوره و ایاب و ذهاب تو شهر غریب (۸۰۰ کیلومترفاصله)  بعبارتی جوان در منگنه قرار میگیره.ننه و خواهرمونم که طلا نداره بفروشیم…

  25. حمید رضا

    سلام 

    کاش مسولین به داد ما برسن 

    خواهشن در مورد بومی سازی هم بچه نظر بدن چند نفر غیر بومی قبول شدن؟

    خواهشا برای افراد غیر بومی که بعضا محل سکونتون با محل کار فاصله زیادی دارن خانه سازمانی یا خوابگاه اختصاص بدن.

    در مورد هزینه ها اموزش واقعا پیمانکار ها زیادی خواهی می کنن در حالی که در دفتر چه ازمون در مورد هزینه اموزش هیچ توضیحی نداده بودن.

    یه نکته ای هم از یکی از پیمانکار ها من شنیدن این بود که احتمال داره همه افراد اموزش دیده سریع جذب نشن(قرارداد نبندن) وبگن برید ۶ماه دیگه بیاید واسه قرارداد اینم حتما از پیمانکارتون پیگیر باشید

  26. حمید رضا

    یه نکته ای هم هستش هزینه اموزش هس ناحیه یه ناحیه با هم از نظر قیمتی فرق دارن کلا سلیقه ای

  27. سلام واقعا باید تاسف خورد به حال ابن وضعیت این همه جوون با هزار امید و آرزو بعد از یکسال پشت سر گذاشتن تمامی این مراخل الان باید باز هم هزینه این آزمون رو عهده دار بشن واقعا مسولین بجای اینکه به فکر ابن جوونا باشن و مشکلاتشونو حل کنن چوب لای چرخ این بندگان خدا میزارن 

  28. غلامرضا-متصدي ترافيك

    با سلام،ممنون که از این حال روز ما مقاله نوشتید بالاخره یکی پیدا شد صدای ما رو بشنوه،ما ٩٩۵ نفر شرایط سختی داریم اکثر بچه ها غیر بومی هستیم و بدون خوابگاه و خورد و خوراک و حقوق و بیمه و تازه دریافت هزینه ی گزاف آموزش برامون سخته اما بدلیل نبود کار مجبوریم تحمل کنیم تازه جالب اینجاس حق هیچگونه اعتراض هم نداریم،تو رو خدا حداقل شما صدای ما رو به مسئولین برسونید.

  29. متصدی شمال

    ای خدا پول زوره فقط دارن از شرایط بد امروز ما سوء استفاده میکنن

    ادمین تو رو خدا پیگیری کنید تا حق ما رو به همین راحتی نخورن

    با تشکر

     

  30. خواهش میکنم مسئولین رسیدگی کنن

  31. سوزنبان زاگرس

    سلام.توروخدامسیولین رسیدگی کنید.بخدانداریم.اخه هزینه اموزش روکه مانبایدبدیم.

    بیمه نمیکنن،توی دوره حقوق نمیدن.به خدادارن درحقمون ظلم میکنن.به قران این منصفانه نیست.

    خواهشااگه امکان داره بگید۲۰:۳۰رسانه ای کنه موضوع روشایدفرجی شد.یاحق

  32. الان ی ساله الاف این استخدامی هستیم استرس قبول شدن یا نشذن داشتیم الانم که قبول شدیم نگرانی هزینه ها و خونه و …..مخصوصا من که متصدی ام و نمیدونم کدوم ایستگاه میافتم تا خونه،بگیرم.خودم و همسرم از خواب و خوراک افتادیم یعنی واقعا لیاقت ما جوونای ایرانی اینه؟اونایی که از راه دور میان نباید یه خونه سازمانی بهش بدن؟  خدایا شکرت

  33. سلام منم یکی از قبولی های تهرانم و غیر بومی لطفا مسئولین مربوطه به فکر خوابگاه برای ما غیر بومی ها باشند با این هزینه های سرسام آور مسکن تو تهران برای ما خیلی مشکل میشه.

  34. چقد بی برنامه گی

    ‏متقاضی محترم ،احتراما بعلت عدم اماده بودن جزوات اموزشی از طرف راه اهن ، شروع کلاسها به تاریخ ۹۴/۶/۲۱ موکول گردید.(شرکت سیروحرکت ریلی)

  35. مسئولین محترم بفکر ما جوانان باشید که تاکیدات مقام عظمای رهبری هم در همین محور و با تاکید بر این موضوع می باشد.

  36. آقا لطفا یکی به ما جواب بده که چرا آگهی اولیه رو تغییر دادن!با کدوم مجوز سازمان برنامه و بودجه انجام شده این کار؟!راه آهن چرا مجوز همچین کاری رو صادر کرده!

  37. سلامسوزنبانای یزد از ۶۰ نفر شدن ۴۵ نفر ک یک هفته سر کلاسیم و دیروز هزینه رو اعلام کردن که باید پرداخت کنیم.تازه گفتن علی الحساب هست و اخردوره باید تسویه حساب کنیم. که مشخصه هزینه یک میلیون صد هزار که روز اول گفتن نیست و قراره پول اونا که جابجا شدن رو هم از ما بگیرن.ما شنبه باید اموزش باشیم واسه هزینه اموزش.دوستان ناحیه های دیگم زیر بار زور نرید .بهرحال باید از تهران دلیل این امر رو پرسید البته اگه کسی جوابگو باشه.
    بهرحال ما تصمیم گرفتیم حتی اگه قبول نکردن کلاسا رو نریم و بریم تهران همه ۴۵نفر اعتراضمون به گوش مسئولین برسونیم

  38. مهرداد .ق

    سلام دوستان و همکاران عزیز
    بدلیل بی برنامگی و عدم اطلاع رسانی مناسب از طریق شرکتاامروز صبح از شرکت کیمیا ریل طبس تو یزد چگونگی کار رو جویا شدم.خانمه گفت که هفته ای که گذشت سوزن بان ها کلاس هاشون تو یزد شروع شدهمتصدی های ترافیک هم از شنبه هفته اینده کلاسهاشون به خاطر جمعیت کمشون تو طبس شروع میشه.لوکوموتیوران ها هم قراره هفته اخر شهریور یا هفته اول مهر برن سر کلاس.
    بدون هیچ جای اسکان و بیمه ای و حتی با امکان اینکه بعد دوره هم تا عقد قرارداد یه مقداری معطل بمونیم.از مسئولین سایت میانا بابت خبری که سایت میانا منتشر کرده ممنونیم که میتونه جلوی اجتماع و اغتشاش غیرقانونی بچه ها رو هم بگیره و تو یک روال قانونی خواسته هامون به گوش مسئولین برسه و امیدوارم نتیجه بده.شما هم برادری کنید و هرجایی رو میشناسید انتشار بدید تا یکدل و قانونی مشکلمون حل شه.یا علی

  39. بنیامین

    با سلام و تشکر از مدیر محترم این سایت که به درد دل ۹۵۵ نفر از جوانان این مملکت توجه داره

    دوستان شما هم همکاری کنین این خبرو به هر جا که میتونین بفرستین تا بلکه به گوش مسئولین برسه.

  40. دوستان محترم در جریان باشید تعهد کاری و سفته میگیرن تا درصورتی که سانحه ای اتفاق بیفته و مقصر شناخته بشه شخصی ، یا سستی از طرف او باشه تمام هزینه رو باید فرد پرداخت بکنه پس بدونید اگر سانحه ای بیفته که واویلاست و مث کسی هستید که ماشینش بیمه نباشه و تصادف کنه باید خودش هزینه رو بده،دلیلشم این هست شرکتی هستیم و دولتی نیستیم که بخوان ازمون نگیرن
    مسئولین محترم هم خواهشمندم رسیدگی بکنن و بیمه مسئولیت بکنن ما رو …

  41. سلام دوستان برخی از موسسات و شرکت های صنعتی با توجه به نیاز به نیروی متخصص دوره های آموزشی دارند و برای هزینه آموزش و راحتی و احساس امنیت کار آموز شرکت ها از کار آموزان تعهد نامه کاری یا مالی میگیرند . به این صورت که هزینه دوره آموزش را شرکت پرداخت میکند و از شما تعهد چند سال کار برای شرکت را میگیرد (تعهد کاری ) یا هزینه آموزش را محاسبه کرده و مبلغ را بعد از شروع به کار از حقوق شما کسر خواهد کرد (تعهد مالی ) . تفاوت تعهد مالی و تعهد کاری در این است که شما در تعهد کاری باید طبق مدت تعیین شده (چند ماه یا سال ) برای شرکت مربوطه کار انجام دهید (البته حقوق دریافت میکنید اما مقداری از آن کسر میشود)، اما در تعهد مالی شما موظف به بازگرداندن هزینه آموزش به شرکت هستید نه کار در شرکت مربوطه یعنی میتوانید در هر شرکتی کار کنید و هزینه را پرداخت کنید . امیدوارم این راه حل در این استخدامی انجام شود .

  42. سلام به همه دوستان . امروز به هرکی که میشناختم رو زدم تا پول دوره رو قرض کنم که شاید یه سال دیگه بتونم بهش بدم . متاهلم یه بچم تو راه دارم هفته پیش خبرشو خانومم داد بهم ، نمیدونسم خوشحال شم یا ناراحت یا عصبانی . کرایه خونه دارم هزینه قسطای وسایل خونمم هست ۶ ماه ازدواج کردم . این ۱ سال الافی این ۶ ماه بی پولی و دوری . نه بیمه نه حقوق تازه هزینه ام بدیم . خدایا خودت کمکم کن . خودت حق مظلوم و بگیر به کی بگیم کجا بریم به هرکی میگی میگه ناراحتی انصراف بده آیا این درسته ؟

  43. یه مسلمان

    مسئولین محترم همه ی ما در پی رسیدن به بهشت جاودانه ایم خواهشن به خود آیید و بفکر ما جوانان باشید که هیچ چیز ماندنی نیست جز …
    زمین بهشت می شود…روزیکه مردم بفهمند هیچ چیز عیب نیست جز قضاوت ومسخره کردن دیگران…!
    هیچ چیز گناه نیست جز حق الناس..!هیچ چیز ثواب نیست جز خدمت به دیگران. …!هیچ کس اسطوره نیست الا در مهربانى و انسانیت…!هیچ دینى با ارزشتر از انسانیت نیست…!هیچ چیز جاودانه نمی ماند جز محبت …!هیچ چیز ماندگار نیست جز خوبى …

  44. قبولی آزمون ریلی(ش.د)

    خدایا خودت رحم کن و یه حب انسان دوستی به دل این مسئولین ما بنداز،آخه جوون بیکار که یکسالم علاف این آزمون شده و کلی هزینه کرده براش – چطوری هزینه ملیونی دوره رو (که قبلا گفتن شرکت های پیمانکاری میدن،حالا زوری از ما میخوان)جور کنه!این به کنار تازه میخواد اسکان و خورد و خوراک چند ماهش رو هم از جیبش بپردازه اونم بدون بیمه.واقعا انسان کشیه و له کردن شخصیت جوونامون.به دادمون برسید.

  45. چقدر خوشحال بودم بابت قبولی همسرم اما حالا…. اخه اگه ما ۴ میلیون پول داشتیم که دنبال و پی گیر سرسخت کار نبودیم. خدارو خوش نمیاد ما با بچه چند ماه بی حقوق…. یا رب العالمین توکل به خودت

  46. سلام,توروخدا ب داد ما برسیت,بجز تمام اون پولهایی ک بزور از ما گرفتن هزینه گزینش و… رو همدادیم,الان ک همه چیز تموم شده و از تمام فیلترها رد شدیم و هزینه اموزش رو دادیم و قبول شدیم الان راه اهن از بستن قرارداد سرباز میزنه و هربار  ک بهونهاشون رو برطرف میکتیم ی چیز تازه میگن,و با ما قرارداد نمینویسن,بخدا زندگیمون جهنم شده روزی صدبار ارزوی مردن میکنم,خیلی فشار رومونه توروخدا پیگیر بشین ک باهامون قرارداد بنویسن.

  47. حسین اصفهان

    سلام به کلیه قبول شدگان باید گفت متاسفم این حرف را میزنم ولی اشتباه کردید اومدید راه اهن من نزدیک هفت ساله عمرم راگذاشتم هنوز بامدرک لیسانس شرکتی هستم هنوز حقوقم درست پرداخت نمیشه  هنوز نابراابری تو راه اهن بیداد میکنه ازمن بشنوید تاسن وسالتون بالا نرفته برید جایی دیگه مشغول بشید حقوق برج دوازده رانگرفتم بیکار تو خیابانها قدم بزنم سر برج یک ملیون دستم رامیگیره بنایی برم سر شب صدتومان دستم رامیگیره فقط دلم سوخت برای جوانان امروز

  48. سید علی حسینی

    می خواهم امتحانات ششم دبستان را ببینم

  49. محمدحسین شکیبایی

    سلام خواهشمندم که جوابم بدین که قبول شدم یا نه،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *