۴۰ درصد مدارس شهرستان میانه نیازمند نوسازی/مدارس نا ایمن و والدین دلواپس!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، بوی مهر می آید اما دست های فرسوده مدرسه از فرط پیری و ناتوانی به خود می لرزد. آخر وعده داده بودند امسال زنگ شروع فصل درس و مشق در مدرسه های جوان نواخته می شود اما رنگ در و دیوارها پریده تر از همیشه است ، چون قرار نیست مدرسه ای تازه شود ، شاید هنوز خیلی از بچه ها این را ندانند.

همگان مشاهده کردند که زلزله وحشتناک چطور شهرستان های هریس و ورزقان و اهر را ویران و در چندین استان همجوار نیز مصایبی را بوجود آورد آیابازهم مردد ماندن در بین انتخاب مدارس در حال ریزش برای تخریب و نوسازی به قیمت جان دانش آموزان دبستان فاطمه زهرا (س) و یادبیرستان دخترانه فرهنگ خواهد انجامید .

۴۰ درصد مدارس شهرستان میانه نیازمند نوسازی/مدارس نا ایمن و والدین دلواپس!

چرا به وعده اتان درسال گذشته ۱۳۹۰ مبنی بر تخریب و نوسازی این دبستان دخترانه فاطمه زهرا عمل نمی کنید؟ یک مدرسه مطمئن برای فرهنگی و دانش آموز لازم است تا در آنجا با آرامش به کار و تحصیل بپردازند .این زلزله های اخیر هشدار محکمی بود .
بیایید و از همه کمک بگیرید و این دبستان فاطمه زهرا میانه را نیز تخریب و بازسای کنید تا قبل از شروع سالتحصیلی و استقرار دانش آموزان مشکل خطرات لحظه ای جانی دانش آموزان را برطرف کنید.

این متن تنها بخشی مطالبات اولیای دانش آموزان شهرستان میانه است که بارها به گوش مسئولین و نمایندگان رسیده است. بدون شک در زمان بروز حوادث غیر مترقبه مکان های عمومی به ویژه فضاهای آموزشی بیشترین آسیب را به علت ازدحام جمعیت به خود اختصاص می دهد.

با در نظر گرفتن مطالب مذکور نباید فراموش کرد که در زلزله آذربایجان شرقی هیچ یک از مدارس احداثی ۱۵ سال گذشته توسط خیّران به دلیل رعایت مسائل ایمنی در ساخت و سازها خراب نشد. طرح استاندار سازی مدارس از سال ۸۴ در کشور آغاز شده، اما با این حال به گفته اسماعیل حیدری آزاد فرماندار برکنار شده شهرستان میانه در طی ماه های گذشته ۴۰ درصد مدارس شهرستان میانه در حال حاضر نیازمند نوسازی هستند. 

نوسازی مدارس شهرستان میانه

اگر چه در دهه های گذشته در شهرستان میانه گامهای ارزشمندی برای ساخت مدارس نوساز برداشته شده است اما هم اکنون کم نیست مدارسی که به لحاظ مقاوم نبودن و فرسودگی سیمای ظاهری از وضعیت نامناسبی برخوردارند. 

با چشم پوشی از کمبود امکانات نرم افزاری و سخت افزاری در مدارس با این حال وجود مدارس غیرمقاوم تنها مربوط به روستاها و شهرهای دور دست نیست بلکه در شهر میانه برخی مدارس قدیمی با عمر بیش از ۳۰ سال هم اکنون نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است.

شایان ذکر است اگر خیر بزرگواری هزینه احداث ۲۰درصد مدرسه را قبول کند اداره کل نوسازی ۸۰درصد هزینه احداث مدرسه را پرداخت می کندکه این امر به باز سازی مدارس منطقه خیلی کمک می کند.

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *