فاز دوم خط لوله اتیلن غرب به بهره‌برداری رسید

به گزارش میانا به نقل از فارس، فاز دوم خط لوله اتیلن غرب همزمان با میلاد امام رضا (ع) اتمام و به بهره برداری رسید که براین اساس با رسیدن این خط به پتروشیمی‌های غرب کشور هم اکنون خوراک موردنیاز پتروشیمی مهاباد تامین شده است.

طول فاز دوم خط اتیلن غرب ۵۸۵ کیلومتر است که از پتروشیمی کرمانشاه آ؛از و تا پتروشیمی مهاباد می رسد.

این گزارش حاکی است، ساخت خط لوله اتیلن غرب با مصوبه هیئت وزیران در سال ١٣٨١ با هدف توسعه مناطق کمتر توسعه یافته در دوره وزارت مهندس زنگنه در وزارت نفت آغاز شد و این خط از مبدا عسلویه تا آذربایجان غربی امتداد دارد.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده  پتروشیمی کاویان، اتان دریافتی از پارس جنوبی را  به اتیلن بدل کرده و به خط لوله اتیلن غرب تزریق می‌کند که این اتیلن از ١١ استان عبور کرده و خوراک ١٢مجتمع پتروشیمی ساخته شده یا در حال احداث با سرمایه‌گذاری ٨.۵ میلیارد دلاری را تامین می کند.

خط لوله اتیلن غرب خوراک مجتمع‌های پتروشیمی واقع در استان‌های خوزستان، فارس، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد،چهارمحال و بختیاری، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، ایلام و همدان را تامین می‌کند هرچند که در حال حاضر پتروشیمی‌های اروند و آریا ساسول نیز از اتیلن تولید شده در پتروشیمی کاویان استفاده می‌کنند.ه است.

بر پایه این گزارش، فاز یکم خط لوله اتیلن غرب نیز به عنوان طولانی‌ترین خط انتقال اتیلن جهان، سال ۹۲ به طور رسمی افتتاح شد.

خط لوله اتیلن غرب، محصول تولیدی پتروشیمی کاویان را با هدف توسعه صنعت پتروشیمی به مناطق غربی کشور منتقل می کند فاز یکم خط لوله  اتیلن غرب، با حدود یک‌هزار و ٢٠٠ کیلومتر، در قطرهای ٨ تا ٢۴ اینچ ساخته شده است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *