شهدا برنده معامله با خدا هستند/دلیل شهدا برای شهادت، خدا و پایداری در راه اوست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حمید شکری با حضور بر سر مزار شهدای شهرستان به مناسبت هفته دولت تاکید کرد: باید بر سر پیمان خود با شهدا بوده و راه آنها را ادامه دهیم.

وی اظهارکرد: دلیل شهدا برای شهادت، خدا و پایداری در راه اوست و باید گفت که شهرستان میانه مملو از قهرمانانی بوده و هست که در راه خدا ، رضایت و پایداری در این راه از جان و مال خود گذشته و می گذرند.

شکری بر وجود یکهزارو ۲۰۰ شهید در شهرستان میانه اشاره کرده از جایگاه رفیع شهرستان در امر ایثارو شهادت خبرداده افزود: شهدای مظلوم دختر زینبیه و ثارالله نیز نمادی از اوج بی رحمی و جنایت دشمن در شهرستان بود.

فرماندار ویژه میانه با بیان اینکه هشت سال جنگ تحمیلی جبهه حق علیه باطل بود، جبهه حق را مسلح به سلاح ایمان و باطل را متکی به شیطان عنوان کرده افزود: جبهه باطل با حمایت کشورهای قدرتمند شرق و غرب بعنوان نمرود زمان در این جبهه شکست خورده و به شکست خود در سایه رشادت ، دلیری و شهامت جان برکفان نظام اسلامی ایران  اقرار کرد.

شکری افزود: نسل ایران زمان جنگ، نسلی شجاع، با شهامت و پیرو راه شهادت بود و امروز نیز باید به تربیت و تحویل چنین نسلی به جامعه با الهام از رهنمودهای مقام معظم رهبری همت گماشته و راه شهدا را با صدق دل ادامه دهیم. 

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، مزار شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس شهرستان میانه غبارروبی، عطرافشانی و گلباران شد.

در این آیین معنوی، مذهبی،  معاون استاندار وفرماندارویژه میانه، نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسوولان محلی، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی، نیروهای بسیج،  اقشار مختلف مردم و خانواده های معظم شهداء و ایثارگران و جانبازان شهرستان حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این آیین مذهبی، معنوی ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دولت و دلاورمردی ها، رشادت ها و جانفشانی های شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس با آرمان های والای این عزیزان تجدید پیمان کردند. حاضران در مراسم  پس از قرائت فاتحه مزار شهدای این شهرستان را غبارروبی و عطرافشانی و گلباران کردند. شهرستان مهاباد  بیش از ۷۵۰ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

شهرستان میانه تعداد یکهزار و ۲۰۰ شهید در راه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است. 

همچنین معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان به همراه مسوولین محلی و فرماندهان نیروهای انتظامی و نظامی از خانواده دو شهید بزررگوار دده بیگلو به دعوت مدیریت اداره برق و به همراه مدیر و کارکنان این اداره دیدار بعمل آوردند.

شهید رسول متولد ۱۳۴۳ و شهید منصور متولد ۱۳۴۴ در میانه و فرزندان حاج علی دده بیگلو می باشند که شهید رسول حین انجام وظیفه در جاده میانه، تبریز در سال ۶۰، و شهید منصور در عملیات کربلای ۴ اروند کنار به شهادت رسیدند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *