۳ ماه مترو سواری رایگان در تبریز / نیمه اول ۹۵ مترو تبریز به میدان ساعت می‌رسد

به گزارش میانا به نقل از فارس، محمدصادق پورمهدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس تبریز اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی مکلف هستند در این هفته با تشکیل مصاحبه‌های مطبوعاتی و پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران و توجه به نقدهای آنان در راستای تحقق آرمان‌های دولت تدبیر و امید حرکت کنند.

وی افزود: حضور در گلزار شهدا و قدردانی از خانواده شهدای کارکنان دولت که به مرور در طول این هفته اتفاق خواهد افتاد از جمله برنامه‌های هفته دولت است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به موفقیت‌های سیاست خارجی کشور در مذاکرات هسته‌ای، رفع تحریم‌ها و در نهایت تدوین برنامه برجام خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های سیاست داخلی دولت بیشتر متمرکز بر اشتغال جوانان و رفع بیکاری، ازدواج و تامین مسکن آنها است.

این مسئول تاکید کرد: لازم است در این مقطع اقتصاد مقاومتی را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده و با تکیه بر توان داخل به سمت حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در داخل حرکت کنیم.

پورمهدی ادامه داد: هدف ما چرخیدن چرخ‌های اقتصاد کشور و به دنبال آن تقویت نهادها و مجموعه‌هایی است که نشاط اجتماعی ایجاد و مشارکت‌های اقشار مختلف مردم را در عرصه‌های عمومی جلب می‌کنند.

در هفته دولت ۸۳۳ پروژه با هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح می‌شود

وی یادآور شد: در هفته دولت ۸۳۳ پروژه در بخش‌های مختلف خدماتی، تولیدی، رفاهی و عمرانی در شهرها و روستاهای استان با اعتباری برابر با هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از جمله این پروژه‌ها را فاز اول متروی تبریز خواند و گفت: با افتتاح این پروژه مردم به مدت ۳ ماه می‌توانند به صورت رایگان از خدمات آن بهره‌مند شوند تا به تدریج با فرهنگ استفاده از مترو آشنا شوند.

پورمهدی یادآور شد: در حال حاضر ۴ رام دیگر برای متروی تبریز خریداری شده که ۲ رام آن به تبریز وارد شده و ۲ رام دیگر در بندرعباس است و طبق قولی که داده‌ایم تا نیمه اول سال آینده قطار شهری تبریز را تا میدان ساعت تکمیل خواهیم کرد.

این مسئول افتتاح چندین پروژه مسکن مهر را از دیگر برنامه‌های هفته دولت عنوان و اضافه کرد: بیش از ۲ هزار واحد مسکن مهر فاقد خدمات زیربنایی و شبکه فاضلاب بودند که با تلاش‌هایی که صورت دادیم به اجرای ۸ کیلومتر از انتقال شبکه فاضلاب سهند پرداخته و معارض را هم برطرف کرده‌ایم.

وی افتتاح پل حمید دروازه تهران، چندین مورد مسیرگشایی، راهسازی و افتتاح شبکه‌های آبرسانی در هشترود، چاراویماق و مراغه و چندین پروژه درمانی را از دیگر برنامه‌های هفته دولت در استان آذربایجان شرقی اعلام کرد.

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *