کار انگلیس از ابتدا ایجاد تفرقه و اختلاف بوده است

به گزارش میانا به نقل از فارس، آیت‌الله محسن مجتهد‌شبستری دیشب در اجتماع بزرگ اهالی شهر شربیان در مراسم معارفه امام جمعه جدید این شهر، نماز جمعه را عامل وحدت‌بخش‌ بین مسلمانان دانسته و اظهار داشت: یکی از تفاوت‌هایی که نماز جمعه با نمازهای عادی دارد این است که نماز جمعه بصیرت مردم را بالا می‌برد و خطیب جمعه در اول خطبه مردم را به تقوای الهی دعوت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز، با اشاره به نقش نماز جمعه در افزایش بصیرت مردم تاکید کرد: مردم ما باید دشمن‌شناس باشند و به توطئه‌های دشمن آگاه باشند.

مجتهد‌شبستری افزود: افراد بابصیرت چون هدف‌شان عالی است، در راه رسیدن به هدف خویش صبر می‌کنند و چون اهل بصیرت هستند واقعیات را درک می‌کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به قرار گرفتن فرزندان ایران اسلامی در خطر تهاجم فرهنگی افزود: اولیاء باید فرزندان خود را با نماز جمعه آشنا و مانوس کنند و به همراه فرزندان خود در نمازهای جمعه و جماعت حاضر شوند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت ۱۶ شبکه تلویزیونی با حمایت دولت انگلیس برای تبلیغ خرافات تصریح کرد: کار انگلیس از ابتدا ایجاد تفرقه و اختلاف بوده است و هستند افرادی که از انگلیس بودجه می‌گیرند و در ۱۶ شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای، خرافات را تبلیغ می‌کنند و برای تفرقه بین شیعه و سنی برنامه‌سازی و برنامه‌ریزی و تبلیغات می‌کنند.

مجتهد‌شبستری افزود: آمریکا داعش را تحریک می‌کند تا به نام اسلام این جنایت‌ها را مرتکب شود و باعث ایجاد اختلاف در بین مسلمانان شود و در حال حاضر برای سلطه مجدد بر ایران اسلامی و بدست آوردن نفت و مواهب طبیعی کشورمان، بار دیگر از راه ایجاد تفرقه وارد شده‌ است.

امام جمعه تبریز با اشاره به تهاجم گسترده فرهنگی استکبار در قالب جنگ نرم اظهار داشت:‌ در مقابل این همه ماهواره‌ها و اینترنت و دیگر وسائلی که دشمن استفاده تبلیغی می‌کند ما تنها تریبون نماز جمعه را داریم.

عضو خبرگان رهبری با قدردانی از کارگردان‌های صدا و سیما و آرزوی توفیق برای آنها اظهار داشت: آن گونه‌ که ما انتظار داریم صدا و سیما خواسته‌های ما را برآورده نمی‌کند.

آیت‌الله مجتهد‌شبستری تاکید کرد: صدا و سیمای جمهوری اسلامی باید بهتر و بیشتر از این، معارف اسلامی، آگاه بخشی و بصیرت بخشی را تبلیغ کند و جوانان را جذب کند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با قدردانی از مردم ولایتمدار و انقلابی شهر شربیان که با نامه‌ها و طومارهای متعدد، پیگیری‌های فراوانی برای اقامه نماز جمعه در این شهر داشتند، اظهار امیدواری کرد که امام جمعه جدید شربیان در مسئولیت خطیری که بر عهده گرفته است موفق باشد و قطعاً اهالی شربیان نیز همکاری‌های لازم را با ایشان خواهند داشت.

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *