یک سناتور دیگر از برجام حمایت کرد/اوباما به۱۰ رای دیگر نیاز دارد

به گزارش میانا به نقل از رویترز، جو دانلی سناتور دموکرات ایالت ایندیانا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنند و به طرح عدم حمایت از برجام رأی منفی می‌دهند.

با نزدیک شدن به موعد اعلام نظر کنگره آمریکا در مورد توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، شمار بیشتری از سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نظر خود را به صورت رسمی اعلام می‌کنند.

بر اساس قانونی که چند ماه قبل در کنگره آمریکا تصویب شد، نمایندگان این حق را یافته‌اند که توافق هسته‌ای را بررسی کرده و پس از دو ماه، که روز ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) به پایان می‌رسد، در صورت مخالفت با آن، طرح «عدم حمایت از توافق» را به تصویب برسانند.

با توجه به اکثریت جمهوری‌خواه مجلسین آمریکا، تصویب طرح عدم حمایت تقریبا قطعی است، اما پس از آن باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا این امکان را خواهد داشت که آن مصوبه را وتو کند. بر اساس قوانین آمریکا، در صورتی که طرحی با آرای دو سوم نمایندگان تصویب شود، حق وتو از رئیس‌جمهور در آن موضوع سلب می‌شود، به همین جهت اوباما برای حفظ حق وتو، باید حمایت دستکم یک سوم از نمایندگان را از توافق، جلب کند.

وی در سنا که ۱۰۰ عضو دارد، باید ۳۴ سناتور را با خود همراه کند، که با در نظر گرفتن ۲۴ حامی کنونی توافق، وی به نظر مثبت ۱۰ سناتور دیگر، که به احتمال فراوان دموکرات خواهند بود، نیاز خواهد داشت.

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *