نامه آذرماه ۸۸ فعالان فتنه به آمریکا تا ابد برای نویسندگان آن سیاهرویی به بار می‌آورد/برجام موجب دودستگی و راهی برای نفوذ آمریکا نخواهد شد

به گزارش میانا به نقل از فارس، غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در نطق امروز خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت دهه کرامت و ادای احترام به پیشگاه حضرت رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، سالروز بازگشت آزادگان را به میهن را تبریک گفت و درود و سلام خود را به این افتخارآفرینان و مدافعان دین و وطن تقدیم کرد.

وی در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: امروز بیست و هشتم مرداد، سالروز کودتای ننگین آمریکا و انگلیس در ایران است، شصت و دو سال پیش در چنین روزی آمریکایی‌ها برای تسلط بر ایران و نفت ایران، دولت ملی مصدق را سرنگون کردند و نهضت ملی شدن صنعت نفت را ناکام ساختند و شاه را که به اروپا فرار کرده بود به ایران برگرداندند.

حدادعادل به نقش آمریکایی‌ها در کودتای ۲۸ مرداد اشاره و تصریح کرد: آمریکایی‌ها با خرج دلار و به کمک اوباش و اراذل و فواحش، کودتا را به پیروزی رساندند و ایران را برای مدت بیست و پنج سال به دست حکومت فاسد و مستبد شاه سپردند، در این بیست و پنج سال در ایران از آزادی خبری نبود، اختیار همه چیز در ایران به دست شاه بود و اختیار شاه در دست آمریکا بود.

وی در ادامه تصریح کرد: استبداد و خفقان در ایران به اندازه‌ای بود که وقتی در روزنامۀ اطلاعات، که در آن زمان وابسته به دربار بود از شرکت تعاونی تاکسیرانی انتقادی می‌شد به دستور شاه سناتور عباس مسعودی مدیرمسئول اطلاعات مغضوب می‌شد تا از غصه دق کند و بمیرد؛ در این بیست و پنج سال به جای اشک، خون از چشم ملت ایران جاری بود، زندان‌ها پر از زندانیان سیاسی بود که عمدتاً به دست جلادان ساواک بی‌رحمانه و تا سرحد مرگ شکنجه می‌شدند؛ چیزی که در ایران وجود نداشت استقلال و آزادی بود و آمریکایی‌ها همۀ این واقعیت‌ها را می‌دیدند و می‌دانستند و راضی بودند و از شاه پشتیبانی می‌کردند.

حدادعادل خاطرنشان کرد: این چنین بود که ملت ایران به رهبری و پیشوایی دینی و مرجع تقلید شجاع و بزرگ خود، امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی را در ایران با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و با تقدیم هزاران شهید و جانباز به پیروزی رساند و طومار استبداد داخلی و استعمار خارجی را در هم پیچید و دست آمریکا و انگلیس و اسرائیل را از ایران کوتاه کرد.

آمریکایی‌ها به بهانۀ مذاکرات هسته‌ای، به خیال نفوذ در ایران افتاده‌اند

وی در ادامه تصریح کرد: اکنون بار دیگر آمریکایی‌ها به بهانۀ مذاکرات هسته‌ای، به خیال نفوذ در ایران افتاده‌اند، آنها همان‌طور که مقام معظم رهبری در سخنرانی دو روز قبل خود فرمودند به راهنمایی و توطئۀ انگلیسی‌ها، قصد دارند در ایران دودستگی ایجاد کنند همان‌طور که قبل از کودتای ۲۸ مرداد میان طرفداران آیت‌الله کاشانی و مصدق دو دستگی ایجاد کردند و می‌خواهند دوباره در ایران نفوذ کنند و سیاست و امنیت و اقتصاد و فرهنگ جامعۀ ایرانی را مثل سال‌های قبل به دست گیرند.

حدادعادل در ادامه اظهارداشت: در این شرایط آنچه قابل توجه و عبرت آموز است نامه‌ای هشت صفحه‌ای است که در نهم آذرماه سال ۸۸ از سوی بعضی افراد فعال در فتنۀ سبز از ایران به آمریکا فرستاده شده و این روزها متن آن در آمریکا منتشر شده است، این نامه در پاسخ این سؤال وزارت امور خارجۀ آمریکا از رهبران جنبش سبز است که «ما باید چه کاری انجام دهیم و چه کاری نباید انجام دهیم».

وی ادامه داد: پاسخی که به این نامه داده شده، به اندازه‌ای شرم‌آورست که تا ابد برای نویسندگان آن، که البته نام خود را اعلام نکرده‌اند، سیاهرویی به بار می‌آورد. آنها به آمریکایی‌ها می‌گویند اگر می‌خواهید جنبش سبز به پیروزی برسد ایران را تحریم اقتصادی کنید چون می‌خواهد بمب اتمی بسازد، به ایران فشار وارد کنید تا مردم از ما حمایت کنند و در برابر جمهوری اسلامی بایستند.

حدادعادل تصریح کرد: آنها آمریکائی‌ها را تشویق و دعوت می‌کنند که برای دست یافتن به منافع غرب در ایران و تأمین صلح جهانی با ایران در مذاکرات هسته‌ای توافق نکند و به جای آن فشار و تحریم اعمال کند. آنها صریحاً به آمریکایی‌ها می‌گویند جنبش سبز طرفدار جدائی دین از سیاست در ایران است.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آنان حمایت ملت ایران از مظلومان فلسطین و مقاومت لبنان و سایر ملت‌های مظلوم و تحت ستم منطقه را حمایت از تروریسم می‌نامند و با التماس به آمریکا خواهش می‌کنند که به براندازی جمهوری اسلامی ایران به دست جنبش سبز کمک کند، این نامه در همان روزهایی نوشته شده که عده‌ای در روز قدس در تهران شعار«نه غزه، نه لبنان» سر می‌دادند و در تابلوها روی کلمۀ جمهوری اسلامی علامت ضربدر می‌کشیدند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با طرح این پرسش که آیا هیچ ایرانی با شرف و وطن‌خواهی هست که با خواندن این نامه، به این همه خیانت و وطن فروشی و پستی و بیگانه‌پرستی لعنت و نفرین نکند و از فتنه ۸۸ بیزاری نجوید، تصریح کرد: این همان کاری است که ملت ایران در نهم دی‌ماه ۸۸ با نمایش با شکوه خود در سراسر ایران به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و مزدوران داخلی آنها پاسخی شایسته دادند.

وی ادامه داد: اکنون سخن ما این است که همۀ کسانی که به اسلام معتقدند و به ایران و آزادی و استقلال وطن خود عشق می‌ورزند، امام خمینی(ره) را رهبر نجات دهنده این ملت از سلطۀ آمریکا و انگلیس و دیگر سلطه‌گران و غارتگران می‌دانند باید تکلیف خود را با آنچه در این نامه آمده روشن کنند. آنهایی که در ایران دم از پیروی از امام راحل می‌زنند نباید در برابر متن این نامه که یکسره برخلاف آرمان‌ها و اندیشه‌های امام است سکوت کنند.

ملت ایران مراقب باشند آتش‌بیاران فتنه ۸۸ به منصب و مسئولیت نرسند

حدادعادل تصریح کرد: همه باید از آنچه نویسندگان این نامه تحت عنوان جنبش سبز از آمریکا خواسته‌اند تبری بجویند و اظهار برائت کنند. کسی نباید با سکوت خود بر این وطن فروشی‌ها صحه بگذارد. ملت ایران هم باید مراقب باشند تا کسانی که دیروز در فتنۀ ۸۸ آتش بیار معرکه بوده‌اند دوباره تحت هیچ نام دیگر و زیر هیچ نقاب دیگر و در هیچ فرصت دیگری به منصب و مسئولیت نرسند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت هم باید این رهنمود مقام معظم رهبری را که بارها فرموده‌اند فتنه خط قرمز ماست جدی بگیرد، آمریکا هم بداند که فرزندان خمینی و خامنه‌ای اجازه نخواهند داد که در ایران دوباره نفوذ آمریکا برقرار شود. ملت ایران وحدت خود را با اطاعت از رهبری معظم خود حفظ خواهد کرد. برجام هم موجب دودستگی و راهی برای نفوذ آمریکا نخواهد شد. مجلس هم با وحدت در تصمیم‌گیری بر سر منافع ملی و تشکیل کمسیون ویژه بررسی برجام وظیفۀ خود را انجام خواهد داد.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *