سناتور ارشد آمریکا: با «برجام» برای تحقق اهدافمان در خاورمیانه به ایران متکی خواهیم بود

به گزارش میانا به نقل از فارس، یک سناتور ارشد آمریکایی در ادامه مخالفت‌ها با نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ مدعی شد توافقات حاصل شده واشنگتن را برای تحقق اهدافش در منطقه خاورمیانه به ایران وابسته خواهد کرد.

«باب کورکر» که ریاست کمیته روابط خارجی مجلس سنا را به عهده دارد در یادداشتی در روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست، تفکیک بین موضوع هسته‌ای و سیاست‌های کشورش در خاورمیانه در مذاکرات هسته‌ای را از جمله معایب سند پایانی این مذاکرات یا «برنامه جامع اقدام مشترک» یا «برجام» دانسته است.

مقامات دولت آمریکا در روزها و ماه‌های گذشته در پاسخ به انتقادات مخالفانی که به عدم تغییر رویکردهای ایران در منطقه خاورمیانه در دوران پسا توافق اشاره می‌کنند تأکید کرده‌اند که «برجام» صرفاً موضوع هسته‌ای را شامل می‌شود. 

«کورکر» در واشنگتن‌پست می‌نویسد: «این توافق بدون (گنجاندن) یک سیاست صریح منطقه‌ای در آن عنوان شاکله راهبرد آمریکا در خاورمیانه را تشکیل خواهد داد.»

این نماینده جمهوری‌خواه آمریکایی در ادامه می‌افزاید: «ما برای تحقق اهدافمان در عراق، سوریه و احتمالاً جاهای دیگر به ایران متکی خواهیم شد.»

«کورکر» همچنین خاطرنشان کرده این «تجدید توازن ناگهانی» کشورهای دیگر در منطقه را به سمت قبول مخاطرات بیشتر سوق داده و در نهایت به ایجاد بی‌ثباتی‌های بیشتر منجر خواهد شد. 

او از سوی دیگر، سند «برجام» را منطبق بر راهبردهای منطقه‌ای ایرن و تقویت‌کننده آن دانسته است. «کورکر» می‌نویسد: «از سوی دیگر، ایران دارای یک راهبرد منطقه‌ای است که این توافق آن را تقویت کرده و رونق خواهد بخشید.»»

سناتور ایالت «تنسی» افزایش حمایت‌های ایران از سوریه و کمک به دولت عراق برای مقابله با داعش را در مقابل ناکارآمدی دولت آمریکا در پاسخ نامناسب به تحولات منطقه را شاهدی بر مدعای خود گرفته است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *