واکنش بنگاه داران به “علت رکود بازار خودرو” / آیا قیمت خودروهای داخلی پایین می آید؟!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا،مرداد ۹۴ را می توان فصل سیاه و تاریک بازار خودرو در کشور دانست. با وجود آنکه بازار خودرو کشور در رکود عمیقی به‌سر می‌برد، اما فروشندگان و بنگاه داران  بازار معتقدند که مشتریان تکلیف خود را با بازار حال حاضر روشن کرده‌ اند. بنا به گفته فعالان بازار، ادامه دار شدن رکود در بازار خودرو و کاهش تقاضا در بازار نشان‌دهنده آن است که مشتریان معاملات خود در بازار خودرو را به مشخص شدن وضعیت خودروهای داخلی موکول کرده‌اند. این در حالی است که بسیاری از بنگاه داران و فروشندگان خودرو امید داشتند که با دستیابی به توافق هسته‌ای و تغییر سیاست‌های کلان اقتصادی کشور وضعیت بازار بهبود یابد و تقاضا برای خرید و فروش خودرو به روند عادی خود بازگردد.

۱۴۸۳۶۶_۹۸۳۳

با این حال به‌نظر می‌رسد که قهر مشتریان با بازار خودرو به قدری عمیق شده است که حل و فصل مساله آن ها با معامله در بازار به ۶ ماه تا یکسال آینده موکول شود زیرا توافق هسته‌ای به جای اینکه شوک مثبتی به بازار خودرو وارد کند بر مدت زمان انتظار مشتریان برای کاهش قیمت ها و همچنین رکود موجود در بازار افزوده است. این در شرایطی است که روند کاهش قیمت در بازار خودرو طی هفته جاری نیز همچنان ادامه دار بوده است. به‌ خصوص آنکه در هفته جاری بحث تخفیف نجومی قیمت خودروهای وارداتی نیز انتظار مشتریان نسبت به کاهش قیمت خودروهای داخلی را بیشتر کرد.

۱۴۸۳۶۶_۹۸۳

در این میان خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی میانا طی مصاحبه ای با تنی چند از نمایشگاه داران و کارشناسان خودرو گزارشی را از بازار خودرو را به مخاطبین ارائه می دهد.

وضعیت بازار خودرو چگونه است ؟

وضعیت بازار خودرو به علت گرانی بیش از حد و نوسان قیمت خودروها ، راکت می باشد .

قیمت خودروها بعد از توافق هسته ای تغییری داشته است ؟

بعد از توافق هسته ای انتظار می رفت قیمت ها کاهش یابد، اما به علت افزایش قیمت خودرو بعد از توافق هسته ای مردم خودرو نمی خرند و درصدد کاهش قیمت ها هستند .

خودروهای چینی، ایرانی و خارجی کدام یک بیشتر افت کرده اند ؟

شنیده ها حاکی از آن است که خودروها کاهش قیمت داشته اند ولی این موضوع شایعه ای بیش نیست، چراکه قیمت خودروها کاهش چشم گیری نداشته است . مردم خودروهای چینی نمی خرند زیرا معتقدند که قیمت آن ها کاهش می یابد ولی ما تاکنون شاهد کاهش قیمت ها نبوده ایم .

۴۳۲

کدام خودروهای وارداتی کاهش قیمت داشته اند ؟

بازار وارداتی‌ها نیز که به گفته نمایشگاه‌داران در رکود عمیق‌تری به‌سر می‌برد در هفته‌های جاری با تخفیف قیمتی ارائه شده از سوی برخی شرکت‌های وارد‌کننده با افت قیمت مواجه بوده است. بر این اساس در هفته جاری این بازار با کاهش ۵۰۰ هزار تا ۳ میلیون تومانی همراه بوده است. بر همین اساس النترا با کاهش ۹۰۰ هزار تومانی در حال حاضر با قیمت ۱۰۸ میلیون خریدو فروش می‌شود. قیمت ۱۴۳ تومانی میلیون تومانی اسپورتیج نیز حکایت از کاهش یک میلیون تومانی این خودرو در بازار دارد. سراتو نیز با کاهش یک میلیون تومانی هم‌اکنون ۱۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان به فروش می‌رسد. با این حال تویوتا RA4 نیز با کاهش ۳ میلیون تومانی در حال حاضر به قیمت ۲۰۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این در حالی است که خودروهایی چون بنز C200 با قیمت ۲۹۵ میلیون تومان و بنز E200 با قیمت ۴۲۰ میلیون تومان روزهای باثباتی را سپری می‌کنند.

 کدام خودرو با افزایش قیمت روبرو است ؟

بازار خرید و فروش خودرو متوقف شده است ، به طوری که نه کاهش قیمت داشته ایم نه افزایش قیمت .

خودرو-۱

با ورود بهترین خودروسازان دنیا به ایران ، آیا قیمت خودروهای ایرانی کاهش پیدا می کند ؟

اگر خودروسازان خارجی به ایران بیایند، خودروهای ایرانی با افزایش قیمت روبرو می شوند . زیرا برای مثال اگر ما قبلا یک خودروی خارجی را در دوران تحریم به قیمت ۱۶۰ میلیون تومان خریداری می کردیم با ورود این خودروسازان می توانیم خودروی فوق را به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان خریداری کنیم و به دیل اینکه بیشتر مردم توان مالی زیادی برای خرید خودروهای خارجی نخواهند داشت ؛ در این صورت خودروهای ایرانی با افزایش قیمت روبرو می شوند .

گفته ها حاکی از این است که قیمت خودروهای تیبا و پراید افزایش یافته است ، آیا شما صحت این گفته را تایید می کنید ؟

قیمت خودروهای تیبا و پراید هیچ گونه افزایش و کاهش چشم گیری نداشته است . همچنین در حال حاضر خودروهای تیبا و پراید در نمایندگی سایپا به قیمت ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و در بازار به قیمت ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه می گردد .

آیا قیمت خودروی تندر۹۰ کاهش داشته است ؟

خودروی تندر۹۰ در بازار به قیمت ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان عرضه می شود و حدود ۲ و نیم میلیون تومان افت قیمت داشته است .

k305-3

روزانه به طور میانگین چه خودروهایی بیشتر به فروش می رسند ؟

ما بیشتر خودروهای ایرانی معامله می کنیم و در این میان خودروهای پراید ، پژو و سمند بیشتر به فروش می رسند . همچنین به علت راکت بودن بازار ما روزانه یک یا دو معامله خودرو داریم .

آینده قیمت خودروها را چگونه ارزیابی می کنید ؟ کاهش می یابند یا افزایش ؟

به نظر ما در آینده ، خودروهای خارجی بیشتر با افت قیمت روبرو می شوند و به گفته مسئولین خودروساز ایرانی ، کیفیت خودروهای ایرانی افزایش یافته و به همین دلیل قیمت ها با افزایش روبرو می شوند .

 

انتهای پیام/

گزارش : محمد زینالی

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *