کودتای ۲۸ مرداد و فتنه ۸۸ حاصل اعتماد به آمریکا بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حجت الاسلام والمسلمین حامدی امام جمعه شهر میانه در خطبه های عبادی- سیاسی امروز جمعه ۲۳ مرداد در جمع پرشور نمازگزاران  با اشاره به روز مقاومت اسلامی، اظهار داشت: جهان اسلام اکنون در شرایطی است که چاره‌ ای جز استکبار ستیزی و مقاومت ندارد و جامعه استکباری به سرد مداری آمریکا و همراهی کشورهای متحد و گروهک ‌های تروریستی تصمیم به محو اسلام و کنترل انقلاب اسلامی ایران را دارند.

امام جمعه میانه با اشاره به فرارسیدن میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر، خطاب به خانواده ها گفت: به فرزندان خود به ویژه دختران توجه کنید، چراکه دختران گل‌های خانه و منشأ عاطفه و محبت هستند.

حامدی با گرامیداشت ۲۶مرداد سال ۱۳۶۹ به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی ، از ایستادگی و مقاومت آزادگان و همچنین شهدای آزاده، افزود: امنیت ما مرهون فداکاری های شهدا ، جانبازان و آزادگان و صبر و استقامت ملت است.

امام جمعه میانه با اشاره به دوم شهریور ماه و ورود هیئت خادمین آستان مقدس حضرت موسی الرضا (ع)،  افزود : درآستانه دهه کرامت و با ورود این خادمین مقدس به شهرستان میانه دهه ی پرفیض و برکتی در این شهر رقم خواهد خورد.

وی همچنین خواستار حضور پرشور مردم ولایت مدار و شهید پرور میانه در این مراسم شد و اظهار داشت: برنامه های خادمین آستان مقدس امام رضا (ع) به زودی از طریق رسانه های ارتباط جمعی به اطلاع عموم مردم خواهد شد رسید.

امام جمعه میانه با اشاره به فرارسیدن سالگرد کودتای ننگین ۲۸ مرداد، خاطرنشان کرد: آمریکا با جنایت ‌های زیادی که در تاریخ علیه کشور ما انجام داد، خوی استکباری خود را به نمایش گذاشت و تاکنون نیز شاهد ادامه این روند نامبارک هستیم.

وی با بیان اینکه این حادثه به ما ثابت می‌کند در هیچ زمانی نباید به آمریکا اعتماد داشته باشیم، اضافه کرد: پیامد اعتماد به آمریکا پیشامد کودتای ۲۸ مرداد و حوادث بسیار زیادی چون فتنه ۸۸ است که باید در این زمینه ملت هوشیار باشد.

حامدی با اشاره به پناه بردن دکتر مصدق به آمریکا برای خروج از استعمار انگلستان، تأکید کرد: مصدق به خیال اینکه از شرّ انگلستان خلاص شده و از این پس می‌ تواند نفت کشور را به آمریکا بفروشد، پای آمریکایی‌ ها را به کشور باز کرد و نتیجه آن را هم در کودتای ۲۸ مرداد دید.

 

انتهای پیام/

خبرنگار: محمد زینالی

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *