انتقاد فرماندار تبریز از برگزاری همایش با هزینه‌های گزاف

پایگاه اطلاع رسانی میانا به نقل از فارس، رحیم شهرتی‌فر ظهر امروز در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی شهرستان تبریز فرماندار تبریز با اشاره به پرداخت کم رسانه‌های محلی به موضوعات مربوط به هویت ملی و قومی اظهار کرد: اختصاص تنها نیم درصد از محتوای رسانه‌ها به این مسائل به هیچ‌عنوان منصفانه و کافی نیست و برای آسیب‌شناسی دقیق این موضوع باید از اصحاب رسانه طی جلسه‌ای دعوت کنیم تا علل این رویکرد واکاوی شود.

وی با اشاره به تأثیر عملکرد صحیح روابط عمومی دستگاه‌های مختلف و اهمیت این موضوع، افزود: باید راهکارهای تقویت روابط عمومی‌ها بررسی شود، چراکه اقدامات نهادهای مختلف تنها از این طریق بازتاب داده می‌شود.

شهرتی‌فر با بیان اینکه باید دلیل تغییر سبک زندگی ما و ایرادات و اشکالات و کاستی‌های وارد شده به آن علت یابی شود، بیان کرد: در جامعه‌ای دینی و مذهبی زندگی می‌کنیم و مذهب آنچنان کارکرد بالایی در جامعه ما دارد که هر قدر هم به آن خدشه وارد شود، طبیعتاً باز هم در تمام شئون زندگی اجتماعی اثر خواهد داشت.

وی با مطرح کردن این سئوال که آیا پرداخت به این موضوع تنها از طریق دستگاه‌های دولتی حل می‌شود یا نه، گفت: تمام سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید الگوی سبک زندگی ایرانی و اسلامی که ابلاغ و تبیین می‌شود را سرلوحه سیاست‌گذاری‌های خود قرار دهند تا اعتماد بین مردم و کسانی که در این مسائل احساس مسئولیت می‌کنند، تقویت شود و باید خود به آنچه می‌گویند عمل کنند.

فرماندار تبریز یادآور شد: اعتماد عمومی بین مردم و دست‌اندرکاران بنا به دلایل متعددی کاهش یافته و ما شاهدیم که برخی حادثه‌ها به این اعتماد خدشه وارد می‌کند؛ مثلاً وقتی فلان مسئول دولتی به دلیلی راهی زندان می‌شود، این موضوع به اعتماد عمومی خدشه وارد می‌کند.‌

* ۴۷ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی در تبریز زندگی می‌کنند

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۷ درصد از جمعیت آذربایجان‌شرقی در تبریز زندگی می‌کنند و تبریز نه تنها مرکز استان بلکه یکی از شهرهای تأثیرگذار در سطح کلان کشور است، ادامه داد: اگر در شهرستان تبریز به طور موفق عمل کنیم، کارکردهای این نوع فرهنگ در جامعه چنان زیاد بوده که حتی در کاهش میزان جرایم نیز اثر گذار است.

به گفته‌ شهرتی‌فر، در ماه مبارک رمضان که میزان جرائم کاهش می‌یابد، عملاً ثابت می‌شود که در شرایطی چنین چطور می‌شود برای بهبود اوضاع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از کارکردهای دینی و مذهبی یاری گرفت.

فرماندار تبریز با بیان اینکه برای جلب اعتماد عمومی باید روش‌های خدمات‌رسانی را صادقانه با مردم در میان بگذاریم، گفت: طی روزهای گذشته در منطقه پیش قدم تبریز به مدت سه روز شاهد قطعی آب و در پی آن اعتراضات و بستن خیابان از طریق مردم منطقه بودیم و در واکاوی موضوع مشخص شد که در این سه روز هیچ کدام از اهالی منطقه جهت پیگیری امر با نهادهای مربوطه تماس نداشته‌اند.

وی ادامه داد: این واقع برای ما نشان‌دهنده دو موضوع است، یکی اینکه نتوانسته‌ایم به موقع آموزش‌های لازم و شماره تماس‌های مربوط به پیگیری این موضوع را به مردم اطلاع‌رسانی کنیم یا در سال‌های قبل برای چنین مواردی با دستگاه‌های مربوط تماس گرفته شده ولی شهروندان با بی‌توجهی مواجه شده‌اند.

شهرتی‌فر افزود: وقتی ۳ روز در یک خیابان به نشانه اعتراض راه بسته می‌شود به طور طبیعی این موضوع سبب نارضایتی در مردم می‌شود، بنابراین از دستگاه‌های متولی انتظار داریم ضابطه‌مند و بر اساس قانون و روش‌های مبتنی بر افزایش و بهبود خدمت عمل کنند.

فرماندار تبریز با تأکید بر اینکه رویکرد فعلی دولت تقویت سازمان‌های مردم نهاد است چراکه هر وقت گروه‌های مردمی وارد کار شده‌اند موفق‌تر عمل کرده‌اند، اظهار داشت: ما شاهدیم که هیئت‌های حسینی در اهداف خود موفق عمل می‌کنند و از طرفی می‌بینیم سازمان‌های دولتی همایش‌های متعدد با هزینه‌های گزاف برگزار می‌کنند که تأثیرگذاری چندانی هم ندارند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *