حذف یارانه ۲ میلیون نفر تا پایان مرداد

به گزارش میانا، روزنامه اعتماد نوشت؛

بر اساس حکم مجلس مقرر است دولت در سال جاری یارانه شش میلیون نفر یارانه‌بگیر را با هدف جلوگیری از کسری بودجه در پرداخت نقدی یارانه‌ها، از فهرست یارانه‌بگیران حذف کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد اکثریت کسانی که با حذف یارانه‌شان روبه‌رو شده‌اند، نسبت به طرح شکایت اقدام کرده‌اند. وزیر نفت نیز پیش از این بر این موضوع صحه گذاشته و تاکید کرده تمام کسانی که با حذف یارانه‌های‌شان روبه‌رو شده‌اند، از این موضوع شکایت کرده‌اند.

چرا یارانه بازنشستگان حذف شد؟

در حالی که دولت پیش از این تاکید کرده بود یارانه بازنشستگان حذف نمی‌شود، در عمل، یارانه برخی کسانی که بازنشسته محسوب می‌شوند حذف شده است. با این حال توضیحات معاون وزیر کار نشان می‌دهد تنها استناد به بازنشستگی نمی‌تواند عاملی برای برخورداری از یارانه نقدی باشد. احمد میدری در این خصوص به مهر گفته است: این مساله از دو جنبه باید مورد بررسی قرار گیرد؛ اگر بازنشسته فردی عادی با دریافتی معمولی تلقی می‌شود باید حتما در تعیین تکلیف اموالی که متعلق به دیگران است اما به نام وی خورده است، اقدام کند.

میدری خاطرنشان کرد: در حال حاضر افرادی که این‌گونه حذف شده‌اند و اعتراض دارند، زیاد داریم. می‌گویند دارایی به نام ما است ولی مالک آن فرد دیگری است؛ بنابراین این فرد باید برود و دارایی را قانونا به نام صاحب اصلی آن کند تا یارانه وی برگردد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید توجه شود که ما بازنشستگانی داریم که هم اکنون ماهیانه ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

این مقام مسوول در وزارت کار با رد حذف یارانه نقدی برخی افراد بازنشسته با حقوق و مزایای ماهیانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان با فرض اینکه فرد مالک منزل مسکونی نیز باشد، بیان کرد: براساس شاخص‌هایی که وزارت کار در حذف یارانه بگیران دارد، مطمئنا فرد با شرایط موصوف چیزی داشته که یارانه وی قطع شده است.

این در حالی است که در ماه‌های اخیر یارانه نقدی برخی بازنشستگان قانون کار که دریافتی آن زیر یک میلیون تومان است، قطع شده است.

معاون رفاه وزیر کار درباره روند بررسی اعتراضات افرادی که فعلا یارانه آنها قطع شده است، گفت: این کار
در حال انجام است و تاکنون نیز یارانه حدود ۱۷ هزار نفری که به حذف یارانه‌های خود معترض بودند، دوباره برقرار شده است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *