تندرو دانستن دلسوزان فرهنگی خطرناک است

به گزارش میانا به نقل از آناج، آیت الله سیداحمد علم الهدی با بیان اینکه دیدار پربرکت رهبر معظم انقلاب از استان انقلاب خیز و شهر مردآفرین تبریز بسیار مبارک است، اظهار کرد: تجلی ولایت رهبری در آذربایجان‌شرقی با دستان آیت الله شبستری محقق شده، لذا قدردانی از این نعمت بسیار با اهمیت است.

وی ادامه داد: به تعبیر قرآن ذات مقدس پروردگار در برابر رسالت، بر مومنین منت می‌گذارد، سوژه‌ی هدفی منت‌گذاری پرودگار انسانیت نیست، بلکه قشر خاصی از بشر یعنی مومنین هستند. علی رغم اینکه نعمت شکرگزاری الهی یک نعمت ضروری برای انسان است، خداوند در منت‌گذاری این منت فقط بر مومنین منت می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز دلسوزان فرهنگی کشور به عنوان تندرو می‌شوند و این خطرناک است. پروردگار می‌فرماید داده‌ها و تفضلات خود را با منت‌گذاری باطل نکنید، سوال این است که چرا خداوند در برابر رسالت خویش منت می‌گذارد؟ معیار و ملاک منت‌گذاری پروردگار در برابر رسالت انبیا، تزکیه یا تعلیم یا تلاوت آیات کدام است؟

امام جمعه مشهد با اشاره به نعمت تشریعی خداوند بر بشر، ابراز کرد: انسانی که در برابر نعمت رسالت بهره‌برداری صحیح نکند و مخالفت کند، شقاوت خود را افزوده و معنی ندارد که این نعمت برای آن انسان منت گذاشته شود. منت مخصوص خداوند است نه مسلمانان.

وی اضافه کرد: رسالت پیامبر اکرم فقط در هدایت تشریعی خلاصه نمی‌شود، رسالت رسول خدا، خود پیامبر است، رسالت فقط حلال و حرام زندگی و تلاوت قرآن و دیگر کارها نیست، اگر فقط مسئله وحی مهم بود خداوند می‌توانست برای انسان ۱۴۰۰ سال بعد هم به وسیله‌ای ارسال وحی کند. عمده رسالت پیامبر مدیریت اجتماعی است که باید بعد از ایشان هم ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: تداوم مدیریت پیامبر نقطه انفکاک بین اندیشه‌های جامعه اسلامی می‌باشد، مدیریت اجتماعی پیامبر در خط امامت است و در دوران غیبت امامت هم این مدیریت با رهبری فقیه شجاع جامع الشرایط قابل تداوم است.

آیت الله علم الهدی جریان‌های لیبرال دموکراتی را که ادعای مسلمانی دارند کافر دانست و گفت: فرهنگ‌سازی در جامعه مدیریت می‌خواهد، در کشور ۸۳۰ نماز جمعه برگزار شده و نهی از منکر می‌شود اما چرا مفاسد جامعه روزافزون است؟ مشکل در مدیریت فرهنگی است.

وی عنوان کرد: در جامعه‌ای که پدافند فرهنگی نداشته باشیم چنین مشکلی بروز خواهد کرد، مدیران فرهنگی ما نیازی در ایجاد پدافند فرهنگی نمی‌بینند. تمام مشکلات سیاسی و فرهنگی جامعه همه در زاویه پیدا کردن با رهبری است. ما از راهبرد دادن فرهنگی و سیاسی رهبری هیچ مشکلی نداریم، مشکل در زاویه پیدا کردن مدیران جامعه است.

وی بیان کرد: وقتی اصل استکبارستیزی توسط امام مطرح شد و توسط رهبری راهبرد کلی و راهکار دقیق را اراءه میدهند، اما مدیران در خصوص این اصل زاویه درست میکنند پیداست که مشکل داشته باشیم. وقتی رهبری سیاست اقتصاد مقاومتی را ارائه میکنند اما عوامل دولتی هیچ عکس العمل میدانی از خود نشان نمیدهند قطعا دچار مشکل میشویم.

پایان پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *