مجوزهای بدون استناد قانونی کسب و کار حذف می‌شوند/ فرصت یک ماهه به دستگاه‌ها برای ثبت مجوز

پایگاه اطلاع رسانی میانا به نقل از فارس:، با سیدحسن میرشجاعیان حسینی اشاره به برگزاری اولین جلسه هیأت مقررات زدایی و تسهیل فضای کسب‌ و کار اظهار داشت: برگزاری این جلسه با نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌ها بود که بر اساس قانون بهبود محیط کسب و کار انجام شد.

سرپرست دفتر پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد با اشاره به بررسی مواردی از قانون اصل 44 تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌ها باید اطلاعات خود را در سامانه مربوط وارد کرده و سه متخصص در این زمینه را به وزارت اقتصاد معرفی کنند.

وی گام بعدی را دریافت کد رهگیری و نام کاربری و رمز برای ورود به صفحه سایت مجوزها دانست و گفت: پس از آن افراد به فرم ورود اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند و وزارت اقتصاد در حال حاضر حدود 1200 مجوز را احصا کرده و در سامانه وجود دارد، تا اگر مجوزهای دستگاه‌ها شامل این مباحث است، بتواند اطلاعات کامل آن را وارد کنند.

به گفته میرشجاعیان حسینی، 4 گزینه پس از وارد کردن اطلاعات مجوز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که این مجوز نیاز به کدام مورد ( اصلاح،‌ حذف، تثبیت و یا ارتقا) دارد.

وی تاکید کرد: این مرحله نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها وجود دارد، تا مجوزهای موجود کسب و کار را در سامانه ثبت کنند و البته رسانه‌ها نقش موثری در مطالبه‌گری این موضوع دارند.

سرپرست دفتر پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد با اشاره به اینکه پیش‌بینی می شود 1700 تا 2 هزار مجوز وجود داشته باشد، بیان کرد: عنوان مجوز، ارتباط مجوز با دیگر دستگاه‌ها و الزام قانونی از دیگر اطلاعات مربوطه است بنابراین در این مرحله اگر احیانا مجوزی استناد قانونی نداشت، حذف شود و در صورتی که استناد قانونی داشته باشد، احتمال تجمیع مجوزها وجود دارد.

وی افزود: پس از آن عنوان مجوز تجمیع با دستگاه‌ها هماهنگ می‌شود و در مرحله بعد این پرسش ایجاد خواهد شد که چرا چنین مجوزی باید وجود داشته باشد و پس از بررسی‌ها تکلیف آن نهایی می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی و نهادها طبق قانون فرصت یک ماهه داشته تا مجوزهای خود را در سامانه ثبت کنند که البته بستگی به میزان همکاری دستگاه‌ها دارد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *