دو نیروگاه بادی و یک نیروگاه حرارتی در شهرستان میانه احداث خواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، با سفر از پیش تعیین شده یک شرکت ترکیه ای به استان در اردیبهشت سالجاری و طی یک هفته رایزنی، توافقنامه ای بین وزارت نیرو با حضور استاندار آذربایجان شرقی و نماینده شرکت ترکیه ای برای احداث شش واحد نیروگاه در سطح استان با ظرفیت چهار هزار مگاوات که در کشور بی سابقه و بی نظیر است امضا شد. 

 این شرکت برای احداث دو نیروگاه حرارتی در شهرستان میانه و قول مساعد برای پیگیری ایجاد یک نیروگاه بادی در شهرستان مستعد آقکند از توابع کاغذکنان میانه و احداث دو نیروگاه بادی و یک نیروگاه حرارتی دیگر در سطح استان اعلام آمادگی کرد.

حمید شکری معاون استاندار و فرماندار میانه با اشاره به این موضوع که پنج قطعه زمین مناسب برای این هدف معرفی شد، افزود:  از این تعداد دو زمین برای احداث نیروگاههای این شهرستان در اولویت قرار گرفت.

فرماندار ویژه میانه از جدیت دستگاههای شهرستان و حمایت و پیگیری استاندار آذربایجان شرقی برای فراهم کردن مقدمات لازم در این زمینه تقدیر کرد، افزود : نیروگاههای کشور با مصرف بالای آب از راندمان ۳۰ درصد برخوردار هستند اما نیروگاههای احداثی از سوی شرکت ترکیه ای با ۵۰ درصد راندمان از مصرف پایین آب برخوردار بوده و با توجه به اینکه با فنآوریهای نوین احداث خواهد شد با کمترین آلایندگی زیست محیطی همراه خواهد بود.

شکری احداث این نیروگاهها در شهرستان میانه را سبب تحرک بالای اقتصادی و اشتغالزایی در شهرستان عنوان کرد.

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *