توافق هسته‌ای در حل مشکلات اقتصادی معجزه نخواهد کرد

به گزارش میانا به نقل از مهر،محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه در پایان نشست دبیران این حزب اظهار کرد: آمریکا همچنان دشمن شماره یک ملت ایران است و از هیچ چیز برای ضربه زدن به منافع ملی ما فروگذار نمی‌کند.

حبیبی تصریح کرد: اوباما هنوز از تهدیدهای خود دست برنداشته است و اخیراً باز از گزینه نظامی سخن گفته و با گستاخی اعلام کرده است اگر اراده کنیم ارتش ایران را نابود می‌کنیم. این رجزخوانیها پس از جمع‌بندی مذاکرات واقعاً مضحک است اما از عمق دشمنی و کینه آمریکاییها نسبت به ملت ایران حکایت دارد.

وی افزد: اگر آمریکاییها جرأت دارند شانس خود را آزمایش کنند. آنگاه خواهند دید ملت ایران چه پاسخی خواهند داد.

دبیر کل حزب موتلف اسلامی تاکید کرد: منافع آمریکا در منطقه زیر چکش ضربه موشکی ایران است، دست از پا خطا کنند ارتش ایران همه آنها را به آتش خواهد کشید.

وی با اشاره به موضوع مناقشه هسته‌ای اظهار داشت: آنچه تا کنون اعلام شده است یک جمع‌بندی از مذاکرات است نه توافق!

حبیبی در ادامه گفت: توافق نهایی منوط به تصویب این جمع‌بندی در مسیر قانونی خود است. اولاً: شورای امنیت ملی به عنوان عالی‌ترین جایگاه تصمیم‌سازی برای امنیت کشور باید در مورد جمع‌بندی مذاکرات اظهار نظر کند. ثانیاً مجلس وفق قانون حفظ دستاوردهای هسته‌ای و رعایت خطوط قرمز بررسی کند آیا جمع‌بندی مذاکرات در این مسیر است. اینکه برخی همه چیز را تمام شده فرض کرده‌اند بیراهه می‌روند.

وی افزود: اگر فرض را بر تصویب هم بگذاریم باید مراقبت کنیم که در اجرا طرف مقابل دبه نکند چرا که برخی از اعضای ۱+۵ اصلاً قابل اعتماد نیستند و آمریکاییها در بدعهدی در صف اول آنها ایستاده است.

دیر کل حزب موتلف اسلامی با اشاره به پروسه زمان‌بندی جمع‌بندی مذاکرات خاطرنشان کرد: ظاهراً رفع تحریم‌ها ماهها طول می‌کشد. لذا دل بستن به توافق برای حل برخی مشکلات اقتصادی بی مورد است. توافق حداکثر می‌تواند تب ایران هراسی را کاهش دهد اما معجزه نخواهد کرد.

حبیبی با اشاره به توفیقات تیم مذاکره کننده هسته‌ای و تقدیر از آنان در طی تلاشهای دو ساله گفت: مذاکرات با ۱+۵ در بیش از ده سال گذشته هیچگاه قطع نشده است. زیاده‌خواهیهای طرف مقابل گفتگوها را بی نتیجه می‌کرد. امروز در سایه مقاومت ملت ایران و فداکاری و جانفشانی شهدای هسته‌ای غرب ناچار از برخی زیاده‌خواهی‌ها دست برداشته و قسمتی از حقوق هسته‌ای ملت ایران را به رسمیت شناخته است اما در بخشهایی هنوز مقاومت می‌کند و محدودیت‌هایی را به ما تحمیل کرده است.

وی افزود: اینکه ۱+۵ پذیرفته است که غنی‌سازی ۵/۳ درصد داشته باشیم پایه حقوقی همه قطعنامه‌های شورای امنیت را متزلزل کرد و طبیعی است قطعنامه‌ها مشروعیت خود را از دست داده است چرا که در تمامی این قطعنامه ها تصریح شده است که ایران حق غنی‌سازی اورانیوم را ندارد و بر اساس این حق‌کشی تحریم‌هایی را علیه ملت ایران وضع کرده است. طبیعی است که باید به سرعت شورای امنیت سازمان ملل که همین ۱+۵ از اعضای دائمی آن هستند باید بیانیه دهد و تحریم‌های وضع شده را بلاموضوع کند والا توافق هسته‌ای ارزش حقوقی ندارد.

حبیبی بیان داشت: آمریکا و برخی کشورهای اروپایی علاوه بر تحریم‌های شورای امنیت شرارت به خرج دادند آنها هم تحریم‌هایی بر علیه ملت ایران بار کردند. اگر پس از توافق آنها تحریم‌های خود را لغو نکنند نشان می‌دهند که توافق هسته‌ای پشیزی ارزش ندارد و پس از لغو تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل همچنان بر موضع خود باشند نشان می‌دهند که هم توافق را وتو کرده‌اند و هم قطعنامه شورای امنیت را! پس بازی کنگره با کاخ سفید یک سیاه‌بازی است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بررسی جمع بندی هسته‌ای در مجلس ایران تصریح کرد: اما نمایندگان ملت باید به دقت بررسی کنند آیا جمع‌بندی در مسیر قانونی و چارچوبهای تعیین شده پیش رفته است.

وی با اشاره به شرارت آمریکاییها در طول مذاکرات هسته‌ای گفت: آمریکاییها همچنان خصومت خود را با ایرانیها حفظ کرده‌اند و حاضر نشده‌اند اندکی از آن بکاهند لذا دلیلی ندارد سیاستهای جمهوری اسلامی در مقابل آمریکا تغییری کند.

حبیبی بیان داشت: آمریکاییها هنوز امید دارند از طریق جنگ نرم در ایران تغییر پدید آورند حتی این نگاه را در مذاکرات پنهان نکردند. سیاستهای آمریکا در منطقه تجاوزکارانه است ما به هیچ عنوان نمی‌توانیم نسبت به آن همگرایی نشان دهیم. همانطور که رهبر انقلاب فرمودند؛ آمریکا تسلیم شدن ایران را خواب ببیند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد همگرایی اصولگرایان اظهار داشت: اصولگرایان مسیر درستی را در همگرایی و هم‌نوایی طی می‌کنند. آنها با درک شرایط کنونی کشور و خطراتی که کیان اسلام را تهدید می‌کنند خود را موظف می‌دانند بیش از پیش زیر بیرق ولایت جمع شوند.

وی افزود: تلاشهایی که سه تشکل مؤتلفه، پایداری و ایثارگران در باب همگرایی کرده‌اند حتماً به ثمر می‌نشیند و می‌تواند مقدمه‌ای بر وحدت تمام عیار جریان‌های اصولگرا باشد .

حبیبی در پایان گفت: عده‌ای دارند برای عدم همگرایی اصولگرایان در بیرون تئوری‌سازی می‌کنند تلاشهای آنها به ثمر نمی‌رسد .وحدت و همگرایی یک ضرورت است و ما گزینه‌ای جز این نداریم.

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *