دست به دست هم مانع فعالیت تروریست‌های تکفیری شویم

به گزارش میانا به نقل از مهر،  حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز در تماس تلفنی امیر قطر با وی، با تاکید بر اینکه ایران آماده رایزنی با کشورهای دوست در منطقه از جمله قطر برای تقویت ثبات و امنیت منطقه است، گفت: رفاه و توسعه کشورهای منطقه، در گروی حفظ امنیت آنهاست و همه باید دست به دست هم دهیم و مانع تداوم فعالیت‌های گروههای تروریستی و تکفیری شویم.

وی افزود: ایران از دولت دوست و برادر قطر، انتظار دارد تلاش‌هایش را برای کاستن از تشنجات منطقه و حفظ ثبات آن بیشتر کند.

رئیس جمهور با تبریک متقابل عید سعید فطر به امیر قطر، به مساله توافق هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ اشاره کرد و اظهار داشت: این توافق نشان داد که مسایل منطقه‌ای و اختلافات میان کشورها باید پای میز مذاکره حل و فصل شود.

روحانی با اشاره به اینکه این موفقیت هسته ای پس از سال‌ها ایستادگی، مقاومت و تحمل فشارها حاصل شد، گفت: ما هیچ تردیدی نداریم که این توافق به همان نسبت که برای مردم ایران مفید و موثر است، باعث تقویت امنیت و رفاه منطقه نیز خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت نخست ما بعد از این توافق، توسعه روابط با همسایگان از جمله کشور دوست و برادر قطر است، افزود: تردیدی ندارم در شرایط پس از توافق، به زودی شاهد روابط صمیمانه‌تر و توسعه بیشتر همکاری‌ها میان ایران و قطر خواهیم بود.

شیخ تمیم آل ثانی: توافق هسته‌ای ایران می‌تواند در حل بسیاری از مشکلات منطقه اثرگذار باشد

امیر قطر نیز در این تماس تلفنی، با تبریک عید سعید فطر به دکتر روحانی گفت: قطر از توافق هسته ای میان ایران و ۱+۵ بسیار خوشحال است و پیوسته بر این موضوع تاکید دارد که راه حل مشکلات منطقه، تنها از طریق گفتگو و طی مسیرهای مسالمت‌آمیز است.

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» با ستایش از نقش روحانی در پیشبرد این توافق هسته ای اظهار داشت: نقش شما در روند حل و فصل این موضوع بسیار ارزنده بود و اطمینان دارم که این توافق می‌تواند در حل بسیاری از مشکلات منطقه نیز اثرگذار باشد.

وی همچنین با محکوم کردن تروریسم در منطقه و تاکید بر نقش و جایگاه مهم ایران در حل و فصل مسایل منطقه‌ای گفت: ما معتقدیم همکاری کشورهای منطقه می‌تواند این معضل منطقه‌ای را از بین ببرد و دولت قطر نیز آماده ادامه تماس ها به ویژه با ایران، برای رفع این موضوع است. 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *