بروز خشکسالی خفیف در شهرستان میانه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بارندگی ها در شهرستان میانه در سال آبی زراعی جاری ( مهر ۹۳ تا خرداد ۹۴ ) نسبت به مدت مشابه دراز مدت ۲۷٫۳ درصد کاهش یافته است گفت: این شهرستان خشکسالی خفیف را تجربه کرد.
 

فرخ مطلبی فر گفت ؛ بارندگی ثبت شده در این شهرستان در سال آبی زراعی جاری را ۱۹۳٫۸ میلی متر اعلام کرد و گفت: بارش های این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸٫۲ درصد کاهش نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ورزقان هم با ۳۳۸٫۹ میلی متر بارندگی در مدت یاد شده ۴٫۳ درصد کاهش بارش نسبت به دراز مدت را تجربه کرد ، گفت: سایر مناطق استان افزایش بارش داشته و شرایط ترسالی خفیف تا متوسط را تجربه کردند.

مطلبی فر ، میانگین بارش استان در سال آبی زراعی جاری ( مهر ۹۳ تا خرداد ۹۴ ) را ۳۱۸٫۲ میلی متر اعلام کرد و افزود: نسبت به میانگین بلندمدت ۳۳٫۸ و نسبت به میانگین سال گذشته ۱۷٫۵ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین بارش های استان در سال جاری از کلیبر با ۴۶۹٫۵ میلی متر ، مرند با ۴۳۲٫۷ میلی متر و هریس با ۴۳۰٫۴ میلی متر گزارش شده است ، گفت: بناب با ۳۰۱ میلی متر بارش و افزایش بیش از دو برابری ، جلفا با ۲۴۴٫۴ میلی متر بارش و افزایش ۹۳ درصدی و اهر با ۳۷۱٫۶ میلی متر بارش و افزایش ۷۶٫۷ درصدی ، بیشترین افزایش بارش های امسال را داشته اند.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی در ناحیه شمال غرب ایران واقع و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید و میانگین بارندگی سالیانه ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلی متر می باشد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *