دشمنان به دنبال تضعیف حرکت‌های مردمی در کشور هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حامدی در خطبه های این هفته نماز جمعه میانه، با اشاره به در پیش رو بودن جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس و یادگار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، اظهار کرد: حمایت از مردم مظلوم جهان از وظایف و تکالیف دینی مسلمانان است.

امام جمعه میانه، کم رنگ کردن مشارکت مردمی در حمایت از مردم مسلمان و بی دفاع جهان در روز قدس را از جمله اهداف دشمنان در تضعیف حرکت های مردمی در طی سالیان عنوان کرد و افزود: ملت مسلمان و ولایت مدار ایران در هیچ یک از صحنه ها ذره ای از حقوق مسلم خود کوتاه نیامده و همچنان در صحنه های حمایت از مردم بی دفاع و مظلوم منطقه حضور خواهند یافت.

خطیب جمعه میانه با تاکید بر حفظ دستاوردهای نظام و حقوق مسلم هسته ای، اظهار کرد: اکنون آژانس بین المللی در حال دلالی در معادلات جهانی و مسئله هسته ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ۱+۵ می باشد.

امام جمعه میانه خواستار عزم جدی مودیان و متولیان مالیاتی کشور در تحقق اقتصاد بدون نفت و رهایی از چنگال کشورهای خود فروخته شد و اظهار داشت: متاسفانه نبود شفاف سازی و توجیه نبودن مودیان و متولیان دستگاه مالیاتی، سد راهی در مقابل رشد و توسعه کشور و موجبات فرار دانه درشت ها از مالیات را فراهم ساخته است.

وی بر ضرورت شفاف سازی فعالیت های اقتصادی و تکریم ارباب رجوع در نظام مالیاتی در تحقق اقتصاد غیر نفتی و روند تولید محصولات داخلی و اجرای عدالت در جامعه تاکید کرد.

امام جمعه میانه در ادامه با اشاره به قرار گرفتن ۱۲ تیرماه، به عنوان سالروز سرنگونی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توسط ناوگان دریایی آمریکا و کشته شدن ۲۹۸ نفر بی پناه در این روز، خاطرنشان کرد: اتفاقات و حوادث این چنینی ترور شخصیت‌های تاثیرگذار و بمباران متعدد شیمیایی شهرهای جمهوری اسلامی ایران در مقابل سکوت مجامع بین المللی و سران کشورهای غربی، نشان دهنده حقوق بشر آمریکایی و خوی وحشیانه کشورهای سلطه گر تاریخ است.

حامدی در ادامه با اشاره به صدرو فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور، وضعیت حاکم در کشور را برای جامعه ایرانی اسلامی ناشایست دانست و افزود: واردات بی رویه کالاهای خارجی در کنار مصرف گرایی و الگوی غلط مصرف در جامعه امروز نیازمند بازنگری و عزم و اراده جدی مردم و مسئولین در برطرف ساختن آن است.

حجت الاسلام حامدی، با اشاره به مناسبت روز یکشنبه ۱۴ تیر ماه به عنوان اولین شب از لیالی پر فیض و برکت قدر، این ایام را بهترین فرصت برای نزدیکی به پرودگار با به‌جا آوردن ادعیه و ذکرها و همچنین شب زنده داری در جمع عنوان کرد.

امام جمعه میانه بر ضرورت علم افزایی و کسب تجربه از بزرگان در زندگانی تاکید و اظهار کرد: مخالفت با هوای نفس در دو راهی‌های سخت زندگی و مدنظر قرار دادن رضایت الهی از جمله ویژگی های برادر دینی در دیدگاه حضرت علی(ع) است.

حامدی، تجمل و مصرف گرایی‌های رایج در جامعه امروز را از جمله دو راهی‌های انتخاب سبک زندگی اسلامی و تن دادن به سبک زندگی غربی در بین آحاد جامعه برشمرد و افزود: ترک گناهان و انتخاب مسیر درست و حفظ اعمال نیک باید سرلوحه اعمال و رفتار مسلمانان قرار گیرد.

خطیب جمعه میانه تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای تمرین تقوا و تقویت آن است و باید سنت حسنه اطعام نیازمندان و اکرام ایتام در بین خانواده‌ها نهادینه شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *