نمایندگان از توضیحات طیب‌نیا قانع شدند/ نجات وزیر از ۳ کارته شدن

به گزارش میانا به نقل از مهر، در جلسه علنی امروز مجلس موضوع سوال ملی محمدرضا خان‌محمدی نماینده مردم ابهر و خرم‌دره، علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان و محمد اسماعیلی نماینده مردم زنجان و طارم از علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره علت عدم شفافیت در نتیجه اقدامات انجام شده برای پیگیری دریافت مطالبات بانکی و معوقات انباشته، مطرح شد.

بعد از توضیحات وزیر اقتصاد، خان‌محمدی نماینده مردم ابهر که به نمایندگی از سوال‌کنندگان، پرسش خود را از طیب‌نیا مطرح کرده بود، از توضیحات وی قانع شد؛ بنابراین پاسخ های وزیر در صحن علنی به رأی گذاشته نشد.

سوال‌کنندگان در شرح سوال خود از وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه معوقات بانکی از شفافیت بالایی برخوردار نیست و سیاست های مالی کشور را تهدید می کند، به مشخص نبودن اقدامات انجام شده در وزارت اقتصاد برای وصول این مطالبات اشاره کردند و از اینکه قبح معوقات بانکی از بین رفته و بدهکاران با صراحت ادله ای می آورند که بازپرداخت بدهی ها به نفعشان نیست، انتقاد کردند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در توضیحات خود با تاکید بر اینکه در تحلیل شرایط رکودی کشور به این نتیجه رسیده اند که یکی از مهمترین عوامل رکود، کمبود نقدینگی در واحدهای تولیدی است به تاثیر معوقات بانکی در مشکلات سیستم بانکی اشاره کرد.

طیب‌نیا همچنین پیش از این در کمیسیون اقتصادی مجلس و در پاسخ به این سوال نمایندگان، در رابطه با استمهال مطالبات معوق بانکی به تناقض موجود در این حوزه اشاره کرده بود که از یکسو نمایندگان مجلس اعتراض می کنند که چرا بدهی های بدهکاران استمهال نمی شود و از سوی دیگر بخشی دیگر از نمایندگان مجلس و قوه قضائیه از وصول نشدن معوقات بانکی انتقاد می کنند.

نمایندگان سوال‌کننده از وزیر اقتصاد امروز در حالی از توضیحات وی قانع شدند که طیب‌نیا از ابتدای دوران مسئولیت خود تاکنون ۲ بار از مجلس کارت زرد گرفته است و در صورت دریافت کارت زرد سوم استیضاح می شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *