آغاز برنامه های قرآنی در زندان های کشور/ زندانی مسیحی مسلمان شد

به گزارش میانا به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد حسن ربانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان به تمامی زندان‌های کشور ابلاغ شده است، گفت: هر ساله این برنامه در زندان ها اجرا می شود و امسال هم توسعه فضاهای نمازخانه ها را در دستور کار قرار داده ایم.

وی افزود: ایجاد فعالیت های قرآنی و جذب روحانیون اعزامی بخشی از برنامه های ماه مبارک رمضان است تا روحانیون در سه وعده نماز به‌عنوان امام جماعت و سخنران در تمامی زندانها و بندها فعال باشند.

رئیس اداره امور قرآنی سازمان زندان ها از برگزاری کلاس های عقیدتی در زندان ها خبر داد و گفت: تذکر لسانی و همچنین خواندن روزانه یک جزء قرآن کریم در زندانها ویژه کادر و مددجویان بخش دیگری از برنامه های امسال است.

همچنین با کمک خیرین و زندانیان هر شب سفره های افطاری در زندانها گسترده است وبرای میلاد امام حسین(ع) و شبهای قدر هم برنامه های ویژه ترتیب داده شده است و مداحان و مولودی خوانان میهمان مددجویان خواهند بود.

ربانی از اجرای روزانه یک برنامه قرآنی در ۳۰ شب ماه مبارک رمضان در زندان های کشور خبر داد و گفت: تفسیر و قرائت و برگزاری مسابقات قرآنی بخشی از برنامه هاست.

وی در پاسخ به اینکه در میان زندانیان مددجویان خارجی هم هستند یا خیر گفت: این زندانیان هم در این برنامه ها آزادند شرکت کنند که در یک مورد زندانی مسیحی به دین اسلام گروید. نکته قابل تامل این است که آمارها نشان می دهد زندانیانی که در این برنامه ها شرکت می کنند آمار بازگشت آنها به زندان بسیار پایین است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *