مسیر مقاومت رادنبال کنیم/ مقامات دولت آدرس غلط به دشمنان ندهند

به گزارش میانا به نقل از مهر، غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به اظهارات رئیس جمهور و برخی معاونان وی در خصوص نقش تحریم ها در اقتصاد کشور گفت: شرایط اقتصادی جامعه ما همراه با مشکلات و دشواری هایی است که بخش مهمی از این دشواری ها در اثر ضعف مدیریتی کشور ایجاد شده است و بخش کمتر آن در اثر تحریم هاست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدتی قبل چند پروژه تحقیقاتی در موضوع تاثیر تحریم ها بر اقتصاد کشور کارشناسیهایی را انجام دادند که نتیجه گیری آنها این بود که تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریم هاست و ۷۰ تا ۷۵ درصد مشکلات ناشی از ضعف مدیریت داخلی کشور است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: اگر دولت ارادهاش برای حل مشکلات اقتصادی کشور با عزم ملی باشد، به خوبی خواهیم توانست در برابر تحریم ها مقاومت کنیم.

وی تاکید کرد: باید مسیر مقاومت را دنبال کنیم تا آدرس غلط به دشمنان ندهیم.

این اقتصاددان با انتقاد از اظهارات رئیس جمهور، گفت: اگر به اظهارات رئیس جمهور توجه کنیم، متاسفانه نتیجهگیری های نادرستی خواهیم داشت و مطمئنا دشمنان نیز چنین سوء برداشتهایی را خواهند داشت.

مصباحی مقدم افزود: ما معتقدیم نباید دولت و شخص رئیس جمهور با توجه به تجربه و پختگی سیاسی که دارد به گونه ای اظهارنظر کند که تحریم کنندگان ما بر مواضع خود مبنی بر تحریم ها مُصر شوند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: اگر رئیس جمهور مبنای کارشان لغو تحریم ها باشد، باید استغناء و بی نیازی ملت ایران را به جهانیان اثبات کند و به عنوان رئیس جمهور کشور ایران در سخنرانی هایش اعلام کند که گر چه تحریم ها برای ما مشکلاتی را به وجود آورده، اما مبنای ما برای مذاکرات تحریم ها نیست، برداشتن تحریم ها حق ماست، وجود تحریمها ظالمانه بوده و قابل توجیه نیست، اما این مشکلات بدین معنا نیست که برای برداشتن تحریم ها در میدان دشمنان بازی کنیم و آنها چانه زنی های خود را افزایش داده و ما را وادار به عقب نشینی کنند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *