کاهش قیمت‌ها نفت شیل آمریکا را از بازار خارج می‌کند

پایگاه اطلاع رسانی میانا :یک کارشناس نفت کویتی به نام عبدالصمد الفوضی طی یادداشتی که برای سایت خبری عرب نیوز نوشته شده است می‌گوید: قیمت نفت از سال 2010 تاکنون شاهد چنین سقوطی نبوده و کاهش بیش از 30 دلاری در یک ماه اخیر به رکورد در کاهش محسوب می‌شود، علت اصلی این سقوط نیز تصمیم اعضای اوپک برای حفظ سقف تولید نفت در سال 2015 بوده است.

به هرحال کاهش قیمت نفت اگرچه ناراحتی تولیدکنندگان جهانی را در پی دارد اما باید گفت این کار موجب می شود تا نفت شیل از بازار خارج شود زیرا هم اکنون شاهد رونق این نفت در بازار هستیم.

عبد الصمد در بخش دیگری از این یادداشت آورده است: هم اکنون در فصل زمستان به سر می‌بریم که شاهد فرود قیمت نفت هستیم و اگر فصل تابستان آغاز شود شدت کاهش قیمت نفت شدیدتر خواهد شد و چه بسا قیمت نفت به 50 دلار نیز برسد.

از هم اکنون آمریکا نفت خود را با قیمت 60 دلار پیش‌فروش کرده است که این قیمت نشان می دهد آمریکا منتظر کاهش بیشتر قیمت نفت در ماه‌های آتی است و نباید انتظار داشت تا قیمت نفت به 80 دلار بازگردد چه رسد به اینکه برخی از تولیدکنندگان منتظر افزایش قیمت به 100دلار هستند.

با این شرایط اگر شاهد خروج نفت شیل از بازار در ماه‌های آتی باشیم ممکن است قیمت نفت کمی افزایش یابد بنابراین باید منتظر تصمیم آمریکا به عنوان بزرگترین دارنده نفت شیل جهان باشیم.

از سوی دیگر تنها امیدی که می تواند به بازار بخشد این است که البدری دبیر کل فعلی اوپک اعلام کرده است تصمیم اوپک حداقل برای مدت 6 ماه عملی خواهد شد به این مفهوم که اگر قیمت نفت روند نزولی تر به خود بگیرد می توان منتظر تصمیمات جدید اوپک برای جلسه یکصد و شصت و هفتم بود که در سال 2015 برگزار می شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *