اجرای ۷۴ پروژه در قالب اردوهای جهادی و هجرت سال ۹۴ در سطح استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، صبح روز سه شنبه ۲۶ خرداد ماه ، جلسه پشتیبانی از اردوهای جهادی و هجرت سال ۹۴ با حضور سرهنگ قائمی ریئس سازمان بسیج سازندگی استان آذربایجان شرقی، سرهنگ غیابی فرمانده سپاه ناحیه و  به ریاست حمید شکری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و جمعی از مسئولین ادارات در محل سالن جلسات ساختمان فرمانداری شهرستان میانه برگزار شد.

ریئس سازمان بسیج سازندگی استان در این جلسه با اشاره به این موضوع که بسیج ثمره ارزشمند انقلاب اسلامی و نهادی اجتماعی است، افزود: بسیج سازندگی به عنوان یک دستگاه اجرایی در کنار وظیفه پاسداری در عرصه های مختلف مشغول به اجرای ماموریت های محوله است.

سرهنگ قائمی محرومیت زدایی و خدمات رسانی به قشر محروم را از جمله برنامه های اصلی سازمان بسیج سازندگی برشمرد و اظهار داشت: ورود بسیج سازندگی در اجرای پروژه های عمرانی به معنای ضعف دستگاه های اجرایی نیست و این حضور در راستای کمک به اجرای بهتر و سریع تر می باشد.

ریئس سازمان بسیج سازندگی استان آذربایجان شرقی با اشاره به این موضوع که ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۴، برای اجرای طرح و پروژه های بسیج سازندگی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: امید است با ورود همه جانبه نیروهای بسیج و کمک رسانی مسئولین ۷۴ پروژه در قالب اردوهای جهادی در سطح استان اجرایی شود.

وی هدف اصلی اردوهای جهادی را مشارکت گروهای مختلف سنی و شغلی و پر کردن اوقات فراغت در ایام تعطیلات تابستانی عنوان کرد و افزود: مدیریت اردوهای جهادی و هجرت در شهرستان ها بر عهده فرماندار است و انتظار می رود مسئولین با حمایت مادی و معنوی در اجرای هرچه بهتر این پروژه ها یاری گر سازمان بسیج سازندگی باشند.

سرهنگ قائمی بسیج سازندگی استان اردوهای جهادی و هجرت سال 94 شهرستان میانه

سرهنگ قائمی ضمن تاکید بر نشر و گسترش فرهنگ جهادی به عنوان دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی، از تحقق اقتصاد مقاومتی و اجرای فرامین مقام معظم رهبری(مد) از جمله ماموریت های اصلی این سازمان یاد کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان همچنین از اختصاص ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلات با سود کم در سال گذشته و تامین ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۴ خبر داد.

قائمی ایجاد کارگاه های کوچک و زود بازده و استفاده از ظرفیت های موجود در سطح شهرستان ها را از دیگر محورهای برنامه های سازمان بسیج سازندگی عنوان کرد و اظهار داشت: حفظ شیب تولید و کمک به ایجاد اشتغال و نظارت و جمع آوری محصولات تولیدی از جمله برنامه های بسیج سازندگی در سطح استان می باشد.

حمید شکری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه نیز با اشاره به این موضوع که نیروهای بسیج جزو انسان های پرتلاش و بی توقع جامعه بشمار می آیند، افزود: با توجه با این موضوع که شهرستان میانه جزو مناطق محروم استان بشمار می آید، فعالیت بسیج سازندگی و همکاری و مشارکت ادارات و سازمان در این مسیر بیشتر باشد.

فرماندار میانه بر لزوم همکاری بخشداران و جمع آوری کمک های مردمی و همچنین بر تحرک جدی و مطالعه در خصوص زمینه همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی شهرستان را با بسیج سازندگی تاکید کرد.

بسیج سازندگی شهرستان میانه

سرهنگ جعفر غیابی فرمانده سپاه ناحیه میانه در این جلسه از ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی با اعتبار  1874000000 تومان، تهیه ۲۹ مورد  جهیزیه برای نوعروسان با اعتبار۸۷ میلیون تومان، اجرای کلاس های نهضت سواد آموزی و آموزش بی سوادی با همکار اداره آموزش وپرورش برای ۷۳۲ نفر، اجرای کلاس های تقویتی برای دانش آموزان بسیجی  برای ۶۰۰ نفر، ویزیت رایگان پزشکان در ایام مختلف سال برای ۱۰۰۰ نفر، اجرای کلاس های پیشگیری از اعتیاد و ایدز ، مهارتهای زندگی (پیش از ازدواج) برای ۳۷۰۰نفر در سال گذشته خبر داد.

وی همچنین به آموزش عمومی سلامت برای 1500نفر، بکارگیری جوانان در پروژه کنترل ومدیریت پروانه چرا منابع طبیعی برای ۹۰۰ نفر روز، بکاری گیری ۲۱۸۵ نفر تعداد به منظور خدمات رسانی به محرومیت زدایی، آموزش یاوران بسیج سلامت وسنجش سطح سلامت با همکاری اداره بهداشت برای 70 نفر، همکاری با اداره فنی وحر فه ای و جهاد کشاورزی شهرستان در برگزاری آموزش های رشته های اقتصاد مقاومتی ( پرورش قارچ ،زنبور عسل و…) واشتغالزایی،( صنایع دستی وخیاطی و.برق ،مکانیک …) برای ۳۱۰۳نفر و همچنین برگزاری کلاس های آموزش قالی بافی برای ۹۰۰ نفر نیز اشاره کرد.

سرهنگ قائمی بسیج سازندگی استان اردوهای جهادی و هجرت سال 94 شهرستان میانه

فرمانده سپاه ناحیه میانه از احداث ۴ پروژه های محرومیت زدایی عام المنفعه در شهرستان وکمک در جهت احداث خانه برای محرومان جامعه، احداث ۸ باب خانه های بهداشت در شهرستان، اعزام ۳۱۰ نفر در قالب تیم های بهداشتی به مناطق محروم، بکارگیری جوانان در بازسازی و تعمیرات مدارس آموزش و پرورش میانه در قالب  6000 نفر روز، نهال کاری ۱۰۰۰ اصله نهال با 200 نفر روز، بکارگیری جوانان و متخصصین در پروژه های کشاورزی و منابع طبیعی با ۱۵۵۰نفر روز، بکارگیری دانش اموزان در عرصه های مرمت ، بهسازی و زیباسازی مدارس هجرت (۱۰ روزه) با ۶۰۰ نفراردو، کمک به رفع مشکلات و خدمات رسانی با بکارگیری حلقه های صالحین از طریق اردوهای روزانه مساجد و محلات وکارمندی (۱ روزه) با ۱۲۰نفر، کمک به سازندگی از جمله اقدامات بسیج سازندگی در سال گذشته یاد کرد.

بسیج سازندگی شهرستان میانه

وی همچنین از عزیمت متخصصین بسیجی به روستا ها ومنا طق جهادی(۷روزه) با ۱۷۳نفر اردو، کمک به سازندگی ،محرومیت زدایی وخدمات رسانی از طریق اعزام متخصصین بسیجی به مناطق محروم(۳روزه) با ۴۴ نفراردو، همکاری با بنیاد مسکن  دربازسازی ومقاوم سازی مسکن روستایی با فعالیت 2600 نفر روز، برگزاری نشست ها  و کارگاههای آموزشی توجیهی متولیان عرصه های اقتصاد مقاومتی و همایشهای فصلی،از دیگر اقدامات انجام گرفته شاخص در سال ۹۳ نام برد.

فرمانده سپاه میانه از ایجاد ۲۵ شبکه اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز(هر سه پایگاه روستایی یک شبکه )، اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی(ایجاد ۲۲۵مورد  واحدهای گلخانه ای،واحدهای تولیدقارج خوراکی،پرورش آبزیان ،پرورش زنبور عسل،مرغ بومی،پرورش سایر ماکیان ،راه اندازی ۱۸ مورد صنایع تبدیلی کوچک ومتوسط (میوه جات ،سبزیجات وگیاهان دارویی و…)، راه اندازی مراکز ترویجی ۱۵۰۰قطعای در مجاورت دستگاههای جوجه کشی و راه اندازی مراکز ترویجی ۳تا ۵ هزار قطعه ای مرغ بومی وتهیه و توزیع دستگاه جوجه کشی ۵۰۰قطعه ای در سطح حوزه های مقاومت ، راه اندازی ۷۱ مورد مشاغل خانگی ( قالی بافی، گل آرایی،خیاطی و…)،برگزاری ۹ کارگاه آموزش قالی بافی در سطح حوزه (هر حوزه یک کارگاه )، جمع آوری ۳۴ میلیون تومان کمکهای مردمی به مردم سوریه وغزه  از جمله مهم ترین برنامه های اجرا شده در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه های بسیج سازندگی در سطح شهرستان میانه عنوان کرد.

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *