قصور و کوتاهی مسوولان و متولیان امر بر تنها موزه تاریخی شهرستان میانه سایه افکنده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حجت الاسلام و المسلمین حامدی امام جمعه شهر میانه در  خطبه های نماز جمعه ۲۲ خرداد ماه ۹۴، در جمع پرشور نماز گزاران با اشاره به سیره اخلاقی امام علی (ع) و لزوم تناسب گفتار و عمل شیعیان با ایشان تاکید کرد و افزود: تغییر دیدگاه نسبت به دنیا، خورد و خوراک و همچنین پرهیز از زیاده گویی، از جمله موارد مورد تاکید دین اسلام و ائمه معصوم (ع) می باشد.

امام جمعه میانه با بیان این موضوع که خطا و لرزش در سایه سخن گفتن زیاد و تظاهر به شیعه بودن میسر می شود، اظهار داشت: شیعه بودن به تظاهر و شعار دادن و یا سخن وری نیست و دستورات الهی و اسلام ناب محمدی باید در گفتار و عمل فرد مسلمان نمود داشته باشد.

خطیب جمعه میانه با اشاره به فرا رسیدن آخرین جمعه ماه شعبان، بر جبران خطاها و گناهان گذشته تاکید کرد و افزود: استغفار و تلاوت قرآن در این ایام انسان را برای ماه مبارک رمضان، پاک و آماده خواهد کرد.

امام جمعه میانه با اشاره به این موضوع که ثواب روزه داری در سه روز آخر ماه شعبان و متصل کردن آن به ماه مبارک رمضان، برابر با ۲ ماه روزه داری کامل در نزد خداوند است، افزود: موقعیت های نظیر این ایام کم پیش می آید و زمینه ساز تغییر در انسان است.

امام جمعه میانه ضمن گرامی داشت تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی و همچنین هفته جهاد سازندگی و روز کشاورزی در طول هفته پیش رو، با اشاره به فرا رسیدن ۲۸ خرداد مصادف با اول ماه رمضان، با بیان این موضوع که ماه رمضان یکی ار ارزشمند ترین ماه ها در نزد خداوند است، افزود: خداوند در این ماه هر نفس مومن و حتی خواب وی را در حکم عبادت به حساب آورده و اعمال صالح بندگان بخصوص روزه داری در ایام و روزهای گرم تابستان دارای ثواب کثیر و اجر جمیل در نزد پروردگار دارد.

امام جمعه میانه با اشاره تذکرات و پیگیری های مداوم در خصوص راه اندازی اولین موزه تاریخی میانه، ضمن انتقاد مجدد از بسته ماندن درب های این مکان بر روی عموم مردم و نابسامانی مدیریتی این مجموعه در طی ماه های گذشته ، افزود: متولیان و مسوولین امر نباید در زمره طلب کاران و کم کاران  قرار گیرند.

وی رفع نقص برخورد با کم کاری ها در مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان و استان را از جمله موارد مورد پیگیری توسط مسوولین از جمله فرماندار عنوان کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به وجود آثار و اشیاء  بی شمار و بی نظیر تاریخی در شهرستان میانه، متاسفانه دولت ها و دولتمردان  از کنار این موضوعات به سادگی عبور می کنند.

حامدی همچنین خواستار توجه بیشتر و نظارت دقیق در تجهیز و حفظ اشیاء تاریخی شهرستان میانه در این محل و ممانعت از خروج این وسایل و نگهداری آنها در سایر نقاط کشور شد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *