موها در مورد سلامتی چه می‌گویند

به گزارش میانا به نقل از گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، توجه به مشکلاتی که برای موهای شما رخ می دهد می تواند تا حد بسیار زیادی از بیماری های بدن شما جلوگیری کند. برای اینکه با خطرناک ترین نشانه های مشکل مو آشنا شوید می توانید این مطلب را تا انتها بخوانید.

**ریزش روزانه 100 عدد مو نشانه بدی نیست ولی اگر با شانه کشیدن و یا خوابیدن میزان زیادی از موهای شما می ریزد می تواند نشانی از بیماری های هورمونی در بدن شما باشد که باید به آن ها دقت کنید. این بیماری ها می توانند مشکلات مختلفی در قسمت های مختلف بدن شما ایجاد کنند. یکی از بهترین راه های جلوگیری از این مشکل ورزش و همچنین استفاده از مواد غذایی طبیعی است.

**جنس موها در سر هر فردی ممکن است با دیگری متفاوت باشد و نازک و ضخیم بودن آن ها نیز از این دسته است. اما هر مویی دارای یک استاندارد خاص است. اگر احساس کردید که موهای شما بسیار نازک شده است باید سریعا به یک دکتر غدد مراجعه کنید. این مشکل می تواند نشانی از کم کاری های غده تیروئید شما باشد. برای درمان این بیماری سریعا به پزشک مراجعه کنید و آن ها می توانند به شما راهنمایی خوبی دهند.

**همانطور که گفتیم از دست دادن دانه ای مو در شرایطی خیلی هم بد نیست و همچنین لازم هم هست اما اگر به صورت دسته ای موهایتان را از دست می دهید می تواند نشانه ای از بیماری خاصی است که در آن بدن شما به خودش حمله می کند و بیماری های دیگر را به وحود می اورد. دراین شرایط مراجعه به پزشک بسیار لازم است و البته می توانید در تحول در شیوه غذا خوردن و همچنین ورزش از این مشکل پیشگیری کنید.

**با گذر عمر ممکن است موهای شما تغییر رنگ دهد و همچنین به رنگ خاکستری تبدیل شود اما اگر خیلی زودتر از موعد موهای شما خاکستری رنگ شد بدانید که دچار مشکلات خاصی از جمله کمبود ویتامین B12 است. همچنین ممکن است بیماری های دیگری نیز در پشت پرده خود داشته باشد. برای اینکار بهتر است ویتامین را در بدن خود تقویت کنید و همچنین خوردن غذاهای مقوی را فراموش نکنید.

همچنین ببینید

مس سد مقاومت را درهم شکست/ بازگشت یاران فخیم به صدر

به گزارش آناج، تیم فوتسال مس سونگون ورزقان در هفته چهارم از مرحله نهائی لیگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *