معرفی شهید جاویدالاثر سید علی اکبر شهیدی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، روحانی شهید سید علی اکبر شهیدی به سال ۱۳۴۲، در شهر میانه، در خانوادهای از سلاله پاک پیامبر (ص) پای به جهان هستی گذاشت.

تبارنامه او با چند واسطه درخشان به امامان معصوم منتهی می گردد. پدرش سید علی اصغر شهیدی می گفت: جد هفتم ما نیز به طریق شهادت از دنیا رفته است به همین سبب نام فامیلی ما به او منتسب می باشد. سید علی اکبر کودکی را با همه دشواری هایش پشت سر گذاشت؛ سپس راهی دبستان شد و با این دوره را موفقیت به پایان رساند.

او از سن هفت سالگی به عبادات و دستورات دینی اهتمام ویژه داشت و در حد توان به احکام اسلامی عمل می کرد. نسبت به گناه خیلی حساس بود و از آن دوری می نمود.

دوران دبیرستان سید علی اکبر زمانی آغاز شد که نهضت اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) شروع شده بود. او که به خاطر غیرت دینیاش از توسعه فساد و تباهی در رژیم ستم شاهی به ستوه آمده بود، پیام روح بخش آن ابراهیم زمان، «خمینی بت شکن» را به خوبی دریافت و با جان و دل، به آن لبیک گفت او همراه سایر دوستان و جوانان انقلابی شهر، به طور مرتب در تظاهرات و درگیری های خیابانی شرکت داشت و در پخش اعلامیه ها، پیامها و سخنرانیهای حضرت امام (ره) شبانه روز تلاش نمود؛ او در جرگه آن جوانان پرشور و انقلابی بود که در تحریک و به اعتصاب کشاندن دانش آموزان بر ضد رژیم سلطنتی، نقش تاریخی داشتند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بازگشایی مدارس، در دبیرستان بوعلی به تحصیل خود ادامه داد و در ضمن آن با همکاری دوستان، انجمن اسلامی دبیرستان بوعلی را بنیان نهاد و در پوشش آن فعالیت های چشمگیری را درجهت افزایش اطلاعات مذهبی و انقلابی دانش آموزان از خود نشان داد.

شهیدسیدعلی اکبرشهیدی پس از دریافت مدرک دیپلم، بلافاصله فعالیت فرهنگی خود را با سپاه آغاز کرد و در کنار آن با انجمن دین ودانش نیزهمکاری نزدیکی داشت و بلکه جزء نیروهای کار آمد آن مرکز به شمار می آمد.

سپس به خاطر علاقه وا فری که به تحصیل علوم اسلامی داشت، درسال تحصیلی ۱۳۶۲ وارد حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز شد و مدتی را در آن مدرسه به آموزش علوم مقدماتی حوزه پرداخت.

پس ازمدتی همراه بامدیریت محترم مدرسه، به حوزه علمیه ولی عصر(عج) تهران هجرت کردو در آنجابه تحصیلات حوزوی خودتاپایان سطح«یک» و«شرح لمعه» ادامه داد. فضای معنوی حوزه در کالبد وجودی سید علی اکبر تاثیر زیادی گذاشت و روح تشنه و جسم پر تلاطم او را جلای بیشتر بخشید.

سیدعلی اکبرشهیدی درکنار تحصیلات حوزوی، با آموزش و پرورش استان تهران، در ارتباط با تدریس دروس عربی ودینی همکاری مستمرداشت؛ ازاین رو درکلاس های درس برخی ازمناطق حاضر می شد و به تدریس کتاب دینی و زبان عربی می پرداخت.او درکنار تحصیل درحوزه و همکاری با آموزش و پرورش، از حضور در جبهههای جنگ نیز غفلت نداشت و برای انجام وظیفه درعرصه های نبردحق علیه باطل حاضرمی شد.

مهمترین چیز برای او انجام وظیفه بود و فرقی نمی کرد که این ادای تکلیف، دردفاع از سنگرهای فکری و عقیدتی وتربیت خود و جوانان در حوزه و آموزش و پرورش به کار گرفته شود و یا در پاسداری از حریم مرزهای کشور اسلامی انجام بگیرد. این روحانی سلحشور چند بار به جبهههای نبرد هجرت کرد. شهادت پی در پی دوستان برای سید علی اکبر سخت گران آمد و او را به شدت دگرگون ساخت.

همیشه به حال دوستان روحانی که شهید شده بودند، غبطه میخورد و نسبت به حال خود احساس ناراحتی و نارضایتی داشت؛ این موضوع از بیشتر دست نوشته هایش به وضوح مشاهده می شود.

او در همه حال توجهش به خدا بود و از خالق سبحان می خواست تا مقام عظیم شهادت را به وی عطا فرماید. پدرش می گفت: همواره بعد از نماز دستهایش را بلند میکرد ومیگفت:«خدایا!شهادت رانصیب همه کن ازجمله من ناتوان».تااینکه درزمستان ۱۳۶۴برای چندمین باربه جبهه اعزام شد که درعملیات بزرگ دیگر،به نام«عملیات والفجر۸»جهت تصرف فاوشرکت جوید.این عملیات بامدادروز ۲۰/۱۱/۱۳۶۴ آغازشد.

.سیدعلی اکبرمثل همیشه دراین عملیات حضوری سلحشورانه داشت. سه روزبعد از تصرف شهر فاو، دشمن نیروهای پراکنده خود را دوباره سازماندهی کرد و از طرف دریاچه نمک، به سمت فاو حمله بسیار سنگینی را آغاز نمود تا این شهر را دوباره ازدست رزمندگان اسلام پس بگیرد که این تهاجم با مقاومت دلیرانه رزمندگان،درهم شکسته شد.

«روحانی دلیر و شجاع سیدعلی اکبرشهیدی» بااینکه وظیفه سازمانیاش امدادگری بود ولی بااین حال دراین ضد حمله تاریخی نیزحضور حماسی داشت تااینکه ازناحیه پشت بدن و پازخمی شدو بعد از مدت کمی به باغستان های هماره شاداب شهادت پروازکردو به فیض شهادت نایل آمد.

پیکر مطهرش غریبانه ومظلومانه درآن منطقه باقی ماندوبه خیل شهدای جاویدالاثرپیوست. خدایش هر لحظه بر سرور و آرامش ابدیاش بیفزاید.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *