افتخار آفرینی دولت تدبیر و امید با افتتاح پروژه مسکن مهر میانه/کلنگ اصولگرایی و قیچی اعتدالی !

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، با فرا رسیدن مناسبت های ملی و یا حضور شخصیت های تراز اول کشوری مسئولین به دنبال طرح های هستند تا بتوانند با کشیدن یک روبان و زدن قیچی به آن عکس یادگاری گرفته و آن را جزو افتخارات و برنامه های خود در سفر به پیشگاه ملت معرفی کنند.

همانطور می شد پیش بینی کرد دولتمردان با دستان خالی راهی شهرستان میانه شدند و جز افتتاح استادیومی که روند ساخت آن بیش از ۱۷ سال است به طول انجامیده و یک سینمای دیجیتال با هزینه بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان که در ۵ شهر دیگر توسط وزیر فرهنگ و ارشاد افتتاح شد، ثمره ی دیگری در پی نداشت.

احمد اصغری مهرآبادی مجری ویژه و قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر با حضور در آیین افتتاح پروژه  117 واحدی مسکن مهر در شهرستان میانه حاضر شد. تصویری که خود گویای وضعیت نیمه کار ماندن بسیاری از این ساختمان ها به علت بوجود آمدن مشکلات بین پیمانکاران است.

بیش از یک سال و نیم از آغاز به کار دولت می گذرد و هنوز نابه سامانی های مسکن مهر بر خلاف وعده و شعارهای انتخاباتی حسن روحانی باقی است. از این رو به نظر می رسد تنها راه حل مشکلات مسکن مهری ها و خانه دار شدن متقاضیانی که اکثر آنها را زوج های جوان تشکیل می دهند، عمل به قانون از سوی دولت است.

بهره بردای از پروژه 117 واحدی مسکن مهر در میانه با حضور معاون وزیر راه

این روزها بحث انتقاد از دولت احمدی نژاد در کابینه دولت یازدهم داغ است و هر جا مدیران دولتی در زمینه فعالیت های خود کاستی کرده و مورد انتقاد قرار می گیرند، اولین راه حلی که برای دفاع از خود بکار می گیرند، نقد دولت قبلی است. این در شرایطی است که دولت ها اقدامات خوب و بد بسیاری دارند و هر چند می توان گفت نمرات منفی کارنامه دولت احمدی نژاد از نمرات مثبت آن بیشتر بوده، ولی دیدن نیمه خالی لیوان نیز نوعی بی انصافی است.  

نمونه بارز این موضوع سخنرانی گودرزی وزیر ورزش و جوانان در جلسه شورای اداری شهرستان میانه بود که علناً با خطاب قرار دادن عملکرد دولت احمدی نژاد گفت:دولت تدبیرو امید تعهدی نخواهد داد که مردم از دولت بعنوان دولت دروغگو یاد کنند.

وی با بیان نیاز و مطالبه فراوان در کشور برای توسعه و عمران آن گفت: درست است که باید به فکر توسعه کشور باشیم، اما باید ظرفیت و توانایی دولت هم در نظر گرفته شود.


افتخار آفرینی دولت تدبیر و امید با افتتاح پروژه مسکن مهر میانه/کلنگ اصولگرایی و قیچی اعتدالی !

وزیر ورزش و جوانان از کلنگ زنی ۳ هزارو ۷۸۰ طرح ورزشی در استان خبر داد و افزود: با اعتبار فعلی شاید تا ۵۰ سال دیگر هم این طرح ها عمیلیاتی نشود و در این خصوص دولت تدبیرو امید تعهدی نخواهد داد که مردم از دولت بعنوان دولت دروغگو یاد کنند.

به این اوصاف هیچ دلیلی برای افتتاح پروژه ای که بخشی از آن دچار مشکل است و متقاضیان هنوز منتظر برخورد قاطع دستگاه قضایی با پیمانکاران خاطی آن هستند، چه دلیلی می تواند داشته باشد؟ بدون شک بریدن یک روبان دل صدها نفر از متقاضانی که در طول این یک و نیم سال از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید که نسبت به پروژه های مسکن مهر با مهری تمام پیش رفته است، به درد آورد و این بیشتر و مهم تر از دروغگو خطاب دادن شما می باشد.
 
در کشور ما البته همواره مرسوم بوده که وقتی دولتی جدید روی کار می آید، وعده ها و پروژه های روی زمین مانده از دولت قبل دیگر مورد غفلت قرار می گیرد و در این بین فقط مردم هستند که از میراث باقی مانده دولت ها رنج می برند و سرگردان در بین دعواهای سیاسیون می مانند. در این باره البته رهبر معظم انقلاب در دیداری که با مسئولان دولت در شهریور ماه سال جاری داشتند، توصیه ای به دولتمردان در این زمینه کرده و فرمودند: "رعایت انصاف در انتقاد از اقدامات و سیاستهای دولتهای گذشته، لازم است. همواره دولتها نسبت به دوره های گذشته خود منتقد بوده اند که ایرادی هم ندارد اما این انتقاد نباید حالت اغراق آمیز و تخریب پیدا کند زیرا در روحیه مردم تأثیر بد می گذارد و آنان را نسبت به آینده نیز نامطمئن می کند. اگر در این اظهار نظرها بی انصافی شود، قطعاً در آینده نیز نسبت به عملکرد ما هم بی انصافی خواهد شد. اگر برخی سیاست ها یا عملکردهای دوره گذشته را قبول نداریم، بهترین شیوه، اصلاح آن در عمل است و این روش، بهتر از اظهار نظر است." 
 
رهبر انقلاب در همین دیدار بود که در یکی از توصیه های مهمشان توجه جدی برای تکمیل مسکن مهر را مطرح نمودند: "اگر احتمالا با اصل طرح مسکن مهر و یا نحوه تزریق اعتبارهای بانکی به آن مخالفتی وجود دارد ، اما این را هم بدانیم که اکنون چند میلیون نفر چشم انتظار تکمیل مسکن مهر هستند و باید این کار بطور جدی پیگیری شود و به اتمام برسد."  

افتخار آفرینی دولت تدبیر و امید با افتتاح پروژه مسکن مهر میانه/کلنگ اصولگرایی و قیچی اعتدالی !
 
خریداران مسکن مهر شهرستان میانه همچنان بلاتکلیف 
  
پروژه مسکن مهر جزو اقداماتی بود که دولت احمدی نژاد پس از گذر از دولت های سازندگی و اصلاحات آن را راه اندازی کرد، اما نارسایی های بسیاری در اجرای پروژه مسکن مهر وجود داشت که موجب نارضایتی خریداران آن همان در زمان دولت گذشته و هم در زمان دولت یازدهم شد. مسکن مهر از جمله راهکارهایی بود که احمدی نژاد به منظور خانه دار کردن قشرهای ضعیف جامعه که توان خرید خانه را نداشتند، راه اندازی و برای ارائه آن به مردم امکانات و تسهیلاتی در نظر گرفت. اما حالا با روی کارآمدن دولت یازدهم بیش از یک سال و نیم است که خریداران مسکن مهر با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند و همچنان این وضعیت ادامه دارد.  
 
این در شرایطی است که ادامه مسکن مهر و حل نواقص آن از جمله وعده هایی بود که حسن روحانی در آستانه انتخابات سال گذشته مطرح کرد. اما حالا نزدیک به یکسال و نیم است که از این وعده ها می گذرد و در وضعیت مسکن مهر تغییر خاصی ایجاد نشده است.  

از سوی دیگر این روزها از یکی از تعاونی های دارای مشکل خبر می رسد که گفته شده صاحبان مسکن مهر علی رغم ۲۰ میلیون واریزی باید رقمی بالغ بر ۱۰ میلیون تومان دیگر واریز کنندو دیگر هزینه های انشعاب آب برق، گاز و .. و حتی برخی امکانات داخلی ساختمان و محوطه در برعهده خود خریدار است که به نظر موضوعی عقلانی نمی آید.  این موضوعا تو تنظیم قرارداد مشکل دار با متقاضیان در شرایطی است که برخی از خریداران مسکن مهر معتقدند که تا به حال تمام هزینه هایی که در قرارداد اولیه مطرح شده بود را پرداخت کرده اما واحدهای خود را دریافت نکرده اند. 

همین موضوع باعث بروز اختلاف در بین اعضا و تشکیل هئیت مدیره دیگر و بوجود آمدن اختلاف فی مابین شده و هم اکنون پرونده این تعاونی در دادگاه کیفری شهرستان میانه در حال رسیدگی است.

در این بین سوال دیگر خریداران مسکن مهر این است که چه تضمینی برای آماده سازی واحدها در صورت واریز این ۱۰ میلیون تومان وجود دارد. سوالی که به نظر می رسد با توجه به وعده های تحقق نیافته دولت، عقلانی و حساب شده باشد.  

 متقاضیان از سال ها پیش این مبالغ را به حساب تعاونی واریز کردند و ارزش پول آنها طی سال‌ها کاهش زیادی یافته است.در واقع، پروژه های مسکن مهر که در اختیار تعاونی ها گذاشته شد اغلب با مشکلات زیادی مواجه شدند که یا بسیار طولانی تر از زمان اعلام شده واحدها را تحویل دادند و یا اینکه هنوز واحدها را به متقاضیان تحویل نداده اند.
 
در حال حاضر بیش از یک سال و نیم از آغاز به کار دولت می گذرد و هنوز نابه سامانی های مسکن مهر بر خلاف وعده و شعارهای انتخاباتی حسن روحانی باقی است. از این رو به نظر می رسد تنها راه حل مشکلات مسکن مهری ها و خانه دار شدن متقاضیانی که اکثر آنها را زوج های جوان تشکیل می دهند، عمل به قانون از سوی دولت است.

به نظر به می رسد به روند در پیش رو اختلافات بوجود آمده میان تعاونی ها هنوز مردم و بخصوص بسیازی از جوانان چشم انتظار حل این مشکلات توسط مسئولین شهرستان هستند، تا شاید هرچه زودتر واحد های مسکونی خود را تحویل بگیرند. مطمئناً سکوت مسئولین اجرایی شهرستان در قبال چنین مشکلاتی می تواند سر منشاء بوجود آمدن سایر مشکلات اجتماعی باشد.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا دولت به وعده خود در زمینه مسکن مهر و پایان دادن به سردرگمی خریداران عمل می کند یا خیر.  

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *