مشکل بیکاری و رکود در واحدهای تولیدی تهدید اصلی شهرستان میانه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حمید شکری عصر دیروز در جلسه شورای اداری شهرستان میانه اظهار داشت: بالا بودن نرخ بیکاری در شهرستان میانه یکی از موضوعاتی است که باید توجه ویژه ای به آن شود زیرا هم اکنون هشت هزار و ۵۰۰ بیکار در این شهرستان وجود دارد و نرخ بیکاری در آن ۱۳ درصد است در حالی که نرخ بیکاری استان ۱۰ درصد می باشد.

وی با اشاره ای به پتانسیل های ویژه این شهرستان گفت: این شهرستان در زمینه های صنعتی، تولیدی و کشاورزی پتانسیل های ویژه ای دارد اما برخی مشکلات این پتانسیل ها را تهدید می کند که از آن جمله می توان به مشکل کمبود آب در این شهرستان اشاره کرد.

شکری ادامه داد: مشکل پایاب سدهای آیدوغموش و شهریار باید هرچه زودتر حل شود و سطح تخصیصی اعتبارات برای تکمیل سدهای شهرستان افزایش یابد.

فرماندار میانه در ادامه با اشاره ای به واحدهای صنعتی شهرستان نیز گفت: بیش از ۲۹۰ واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان فعال است اما بالای ۷۰ درصد این واحدها با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم می کنند که برای ایجاد اشتغال و سودآوری این کاخانجات و واحدها نیازمند توجه ویژه دولت هستیم.

وی در خصوص مطالبات مردم این شهرستان از دولت گفت: علاوه بر حل مشکل سدها و واحدهای تولیدی، احداث پروژه میانه به سرچم، توجه ویژه به بحث گردشگری و میراث فرهنگی، چهاربانده نمودن جاده قدیم میانه – تبریز و ایجاد سالن ورزشی ۲۰۰ نفری از مطالبات مهم مردم شهرستان از دولت است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *