رها سازی فاضلاب به معابر عمومی و به خطر افتادن سلامت صدها نفر از مردم میانه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، بوی مشمئز کننده فاضلاب و آلودگی ناشی از رها سازی فاضلاب مجتمع مسکونی فولاد آذربایجان واقع در شهرک اندیشه شهر میانه، مردم منطقه و عابران را آزرده و آنان نسبت به عدم رعایت حقوق شهروندان از سوی خاطیان و برخورد نکردن مسئولین ، گلایه مند کرده است.

شاید نتوان به واقع تصویری عینی این گزارش را برای شما خوانندگان و مخاطبین سایت های خبری که روزانه به دنبال جدیدترین اخبار و رویدادها و مشکلات شهر هستید، به تصویر کشید، اما باید گفت نزدیک به یکسال است، مسئولین در قبال این مشکل که بارها در صدر اخبار پایگاه اطلاع رسانی میانا قرار گرفته، بی تفاوت عبور کرده اند.

قصه بی پایان رها کردن فاضلاب مجتمع مسکونی فولاد آذربایجان واقع در شهرک اندیشه مشکلات بوجود آمده برای اهالی آپارتمان های پایین دستی که در کنار مسیر جوی آب عبوری قرار دارند، باز هم ادامه دارد و گویا روزه سکوت مسئولین ادامه داشته و پایانی نخواهد داشت.

بدون شک اینگونه کار شکنی مسلم و بی تفاوتی که موجب به خطر افتادن جان صدها نفر از اهالی این منطقه چه ادله ای داشته و دارد، سوالی است که ذهن ما را به خود مشغول ساخته است.

با وجود صدور چندین مورد اخطار شفاهی وکتبی دفع غیربهداشتی فاضلاب مجتمع مسکونی فولاد  و ورود مستقیم فاضلاب به جوی ها همچنان ادامه دارد که سلامت عمومی مردم این منطقه را شدیداً تهدید می کند .

علاوه بر شکایات و مراجعات متعدد ساکنان مجتمع های آپارتمانی همسایه به شهرداری ، متولیان امر هنوز برخورد قاطعی با این مسئله نداشتند .

این در حالی است که بنا به تحقیقات انجام پذیرفته در این راستا رهاسازی فاضلاب در معابر عمومی جرم بوده و تا یک سال حبس دارد . علاوه بر این موضوع رهاسازی فاضلاب در  معابر عمومی علاوه بر نا زیبایی و آلودگی بصری باعث آلودگی‌ و ایجاد بستری مناسب جهت رشد و تکثیر موجودات موذی از جمله پشه خاکی ناقل سالک و انتقال بیماری‌ های مختلف مانند وبا، هپاتیت A و بیماری ‌های گوارشی می‌‌شود.

مراکز بهداشت متولی نظارت و کنترل بهداشت معابر شهری محسوب می شود، لذا کارشناسان بهداشت محیط مراکز بهداشتی با برگزاری کلاس های آموزشی و نظارت دوره ای بر معابر شهری نقش و جایگاه ویژه ای در فرهنگ سازی و افزایش سطح سلامت شهروندان دارند.

شهرداری ها با اجرا و توسعه شبکه فاضلاب شهری و کمیسیون بهداشت و محیط زیست شوراهای شهر با نصب اطلاعیه هایی با مضامین خودداری شهروندان از رهاسازی فاضلاب ها و پساب ها در معابر شهری، بیان عوارض آن بر سلامت شهروندان و … می توانند مراکز بهداشت را در انجام رسالت خود مساعدت نمایند.

حال باید نشست دید مسئولین و متولیان امر تا کی دست روی دست گذاشته و اجاز خواهند داد افراد بی قانون با جان و سلامت اهالی منطقه بویژه کودکان کم سن و سال بازی کنند و آیا برخورد جدی و قاطعی از خود نشان خواهند داد.


همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *