متقضیان مسکن مهر شهر میانه از آنجا رانده و از اینجا مانده!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، مسکن مهر،یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی در دولت نهم ودهم است،طرحی که قرار شد بواسطه آن با اعطای زمین های دولتی وتسهیلات مناسب،بامسکن ارزان قیمت بسیاری از خانواده های مستاجر را صاحب خانه کند اما ندانم کاری و سهل انگاری برخی از تعاونی در اجرای صحیح پروژه ها و زمانبندی در تحویل آنها باعث بی مهری های فراوانی به این قشرازجامعه شد.

این طرح که یکی از پرماجراترین پروژه‌های چند سال اخیر است با وجود نارضایتی مکرر مالکان ومتقاضیانش، پیمانکاران و مسئولان طرح را زیر بار نمی برد و از طرق مختلف مشکلات را منکر می شوند. اغلب متقاضیان مسکن مهر در شهر میانه که از ابتدای طرح این پروژه به تعاونی‌ها مراجعه کردند هنوز درگیر تحویل واحدها هستند.

 متقاضیان از سال ها پیش این مبالغ را به حساب تعاونی واریز کردند و ارزش پول آنها طی سال‌ها کاهش زیادی یافته است.در واقع، پروژه های مسکن مهر که در اختیار تعاونی ها گذاشته شد اغلب با مشکلات زیادی مواجه شدند که یا بسیار طولانی تر از زمان اعلام شده واحدها را تحویل دادند و یا اینکه هنوز واحدها را به متقاضیان تحویل نداده اند.

حال آنکه برای این پروژه عظیم ملی، سرمایه‌های بسیار زیادی به کار گرفته شده و پول‌های گزاف و هنگفتی از منبع بیت المال برای آن هزینه شده است، مهمتر اینکه عده زیادی از مردم که براساس ضوابطی که برای تصاحب مسکن مهر مقرر شده بود از قشر ضعیف و دهک‌های پایین اقتصادی جامعه بوده‌اند، به امید آنکه خانه دار شوند مبالغی را برای این پروژه پرداخت نموده‌اند و اگر این پروژه به اتمام نرسد صرفا مردم هستند که متضرر می‌شوند.


از طرف دیگر به دلیل اینکه قیمت مسکن نسبت به زمانی که این پروژه آغاز شد افزایش چشمگیری پیدا کرده است، در نتیجه مردمی که در آن زمان اقدام به ثبت‌نام در این پروژه کرده‌اند در شرایط فعلی قادر نیستند تا مسکن دیگری را برای خود تهیه کنند و قدرت خریدشان کاهش پیدا کرده است. در حقیقت این قشر آسیب پذیر جامعه مشمول این ضرب المثل قرار گرفته است که «از آنجا رانده و از اینجا مانده شده است.


به نظر به می رسد به روند در پیش رو اختلافات بوجود آمده میان تعاونی ها هنوز مردم و بخصوص بسیازی از جوانان چشم انتظار حل این مشکلات توسط مسئولین شهرستان هستند، تا شاید هرچه زودتر واحد های مسکونی خود را تحویل بگیرند. مطمئناً سکوت مسئولین اجرایی شهرستان در قبال چنین مشکلاتی می تواند سر منشاء بوجود آمدن سایر مشکلات اجتماعی باشد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *