توسعه کتابخانه های میانه در اولویت مسوولان استان قرار گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حمید شکری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه در آیین گشایش سالن مطالعه و مخزن کتابخانه پیامبر رحمت (ص) این شهرستان، از سرپرست کتابخانه های عمومی استان خواست برنامه توسعه کتابخانه های این شهرسیان را در اولویت قرار داده و با توجه به وجود فضای کافی برای توسعه، اداره کل این کار را تا آخر سال انجام دهد و شهرستان نیز همکاری های لازم را انجام خواهد داد.

شکری موضوع کمبود نیروی انسانی در کتابخانه های میانه و آچاچی را از مهمترین مشکلات کتابخانه های شهرستان عنوان کرد و خواستار تامین نیرو برای شهرستان شد.

سرپرست کتابخانه های استان نیز از جذب نیروی انسانی در قالب آزمون استخدامی در شهریور ماه سال جاری خبر داد و گفت: برای این منظور در شهرستان اطلاع رسانی شود تا افراد بومی شرکت نمایند.

منوچهر جعفری افزود: به لحاظ ویژه بودن شهرستان میانه پیگیر اخذ مجوز برای جذب نیروی انسانی بیشتری برای شهرستان هستیم که برای تحقق این امر ابتدا باید کتابخانه های میانه توسعه یابد.

وی گفت: در تامین هزینه های توسعه کتابخانه میانه اگر ۵۰ درصد شهرستان سهیم باشد، اداره کل نیز ۵۰ درصد مابقی را بعهده گرفته و کار را انجام خواهد داد.

وسعت مخزن این کتابخانه از ۸۰ متر به ۲۰۰ مترمربع افزایش یافته و بخش های دیگر این کتابخانه نیز نوسازی و مرمت شده است.

هزینه انجام این پروژه ۲ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال از محل نیم درصد درآمدهای شهرداری تامین و در مدت ۳ ماه ساخته شده است.

این کتابخانه ۸۵ هزار جلد کتاب در زمینه های مختلف برای مطالعه علاقه مندان در اختیار دارد.

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *