مسئولان و معلمین در خط مقدم مبارزه با استحاله فرهنگی هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حجت الاسلام والمسلمین حامدی امام جمعه شهر میانه در خطبه نماز عبادی – سیاسی روز جمعه ۱۱ فروردین ۹۴، در جمع پرشور نمازگزارن ضمن تبریک ضمن تبریک روز شورا، میلاد امام علی (ع)، هفته کارگر و روز معلم با اشاره به این موضوع که میزان ارزش دین و مکتب اسلام به قشر کارگر در میان سایر ادیان الهی بسیار زیاد است، افزود: کار و فعالیت از مقوله های ارزشمند جامعه به شمار می آید.

امام جمعه میانه با ابراز تاسف از مواجهه کشور با استحاله فرهنگی دشمنان، بر ضرورت توجه مسئولین به این مقوله تاکید کرد و اظهار داشت: مدرک گرایی در کنار نبود مهارت لازم، رواج فرهنگ پشت میز نشینی و حفظ الفاظ ظاهری، بیانگر آن است که ما با یک استحاله فرهنگی در این زمینه مواجهیم .

حامدی با بیان این موضوع که کار یدی  در نزد پرودگار بسیار ارزشمند از جایگاه خاصی برخوردار است، افزود:  علی رغم مشکلات موجود در بین قشر کارگر، متاسفانه رقابت بیشتر آحاد جامعه بر سر خریداری اجناس خارجی است.

خطیب جمعه میانه بر ضرورت استفاده از کالاهای تولید داخل و اطلاع رسانی گسترده رسانه ها در این خصوص، بر لزوم توجه دولت مردان در خط مقدم عمل به این مسئله تاکید کرد.

امام جمعه میانه آغاز هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران و بسیج را تبریک گفت و اظهار داشت: آموزش های عقیدتی و سیاسی نیروهای نظامی باعث تقویت پایه های دینی نیروها و خدمت بر اساس اعتقادات و ایفای نقش بیشتر در حفظ و حراست از آرمان های نظام و انقلاب شده است.

وی ضمن اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مطهری و نامگذاری این روز به عنوان روز معلم، ضمن تبریک به تمامی معلمین و تلاش گران آموزش و پرورش و گرامیداشت یاد و نام آن شهید بزرگوار، از شخصیت والای شهید مطهری به عنوان سر منشاء و الگویی برای خدمت رسانی و هدایت جامعه یاد کرد و افزود: خروجی فعالیت معلمان و دلسوزان عرصه فرهنگی باید در راستای انسان سازی و فرهنگ سازی در شرایط کنونی کشور و منطقه باشد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان میانه بر لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی و تغییر الگوی مصرف در بین سنین کم از جمله دانش آموزان توسط اولیا و مربیان  تاکید کرد و اظهار داشت: معلی شغلی است که از دستورات دینی نشأت گرفته و تعلیمات آن هم باید در این راستا باشد.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن روز مطبوعات و روز کالا از مناسبت های در پیش رو این ماه، وفات حضرت زینب ( س) در ۱۴ اردیبهشت, را نیز خدمت تمامی مسلمانان جهان تسلیت گفت.

خطیب جمعه میانه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره تجاوزات رژیم آل سعود به کشور یمن، با بیان این موضوع که رژیم آل سعود در طول این مدت روی رژیم صهیونیستی را نیز در کشت و کشتار مردم بی دفاع و مظلوم، سفید کرده است، افزود : رژیم آل سعود ثابت کرد که بوی از انسانیت و اسلام نبرده است.

وی حملات گسترده این رژیم علیه مردم یمن و ممانعت از ورود کمک های مردمی و درمقابل سکوت جوامع بین المللی و حقوق بشر را محکوم کرد.

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *